Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Kl

Var hos Bm idag, v.39:

Hjärtljud: 128 (var 148 förra gången)
Sf: 37 (36 förra gången)
Bltr: 135/80

Huvudet fixerat.

Bm tror inte att jag kommer gå över tiden, eller ens tiden ut :crazy:
Jag vågar inte tro nånting :cool:

kan ju passa på att skriva in mitt BM besök från igår här med, när jag ändå sitter och väntar på Smallville:p

35 +0 (:crazy:)

HB 131
Socker togs ej
Vikt: +12 kilo
(hon trodde mig inte när jag sa att jag vägde 59 nu :angel:)
blodtryck 110/60
Sf 32 cm
hjärtljud 158 (hon trodde att den blev lite orolig när hn klämde och grejade för att känna hur den låg)

Bebis är fixerad! :bump:

Ja med tanke på att bm sa idag att han inte trodde att jag ska gå tiden ut så kan det ju vara bra att fixa :angel:
Själv tror jag stenhårt på att jag kommer vara gravid ända fram till jul, vågar inte tro nåt annat :p

Nån frivillig som vill rapportera när det händer?

Jag kan ! Kan pm:a dig mitt mobilnummer så är det bara att sms:a när det är klart :D

Tror det kan vara jobbigt att krysta ut en bebis som legat i magen fram till jul :D.

Har du packat bb väskan och allt sånt ännu då? Lika bra att vara klar med alla förberedelser hehe. Jag ska ta fram väskan jag ska ha med mig snart tror jag, och börja skriva en lista. Nu när bullen är ute och du är på gång, börjar jag känna att det närmar sig med stormsteg :eek:.

Ja Pm:a det så ska jag lägga in det direkt :D

Undrar hur mycket bebis skulle väga till jul?
7 kg kanske? 8?
Huh, hemska tanke :crazy:

Ska packa väskan ikväll när sambon kommit hem.
Funderar på att ta en sista shoppingtur också.
Man tycker att man har allt, men det fattas ändå småprylar.
Ska skriva en "måste ha-lista" :p

Nu ska jag sova tills sambon kommer hem.
Har inte sovit ett dugg inatt :).

Helt rätt, lägg dig och vila nu! Du måste vara stark och utvildad till lillnissen kommer! :D

Haha nej, en stå stor bebis vill man inte pressa ut, så du ska nog vara glad om den kommer i tid eller lite tidigt :D

Ja, känns som man glömt en massa i inköp. Skrev en liten lista i går, och den blev större än jag trott, ändå har jag ju redan köpt det mesta... :p

Sov gott!

jag sitter och slökollar lite på olika sajter om spjälsäng, lite roligt är ju att folk tror att de kan få nypris för en spjälsäng som är mer än ett år gammal !
Säng och andningslarm är allt vi har kvar, som är viktigt. Fast sängen kan vänta eftersom vi antagligen kommer samsova, och ska den inte sova hos oss nån gång så får den sova i vagnen, tills vidare.

just nu är det mkt rörelse i övre delen av magen = den viftar med benen,
Åh jag vill ha röntgensyn så man kan få se den lille!!

Åhh det blir så verkligt när man vet att bebis ligger åt ett visst håll och man vet att nu är det benen hon eller han viftar med :love:
Känns mest i överdelen på mig med, så tror att bebis stannat kvar med huvudet nedåt! Längtar till bm nästa vecka, då ska hon få känna igen och se om det är så :D.

Ja vissa annonser skrattar man ju nästan åt!
Jag är nästan klar, lite småsaker till skötplatsen så som termometer, lite topps och sådant smått... inga större grejer.
Jo spjälskydd hehe. Kan ju fortfarande inte bestämma färg :D
Och så vill jag ju få min vagn och babykyddet levererat!

Comfort, vi kan byta plats i kön, det är helt okej med mig. ;)
Men jag räknar med att gå över tiden, precis som förra gånger.

Röntgensyn vore inte helt fel! Är så nyfiken på hur liten ser ut där inne.
Favoritsysselsättningen här verkar vara att trycka och dunka mot mina högra revben, och det gör något grymt ont ibland :mad:
Förra helgen hämtade vi vagnen, och jag har säkert provkört tusen gånger, nu saknas bara innehållet :D

spjälskydd köpte jag ju på Gekås, tyckte det var jättefint, men jag är inte så kräsen med sånt heller. Det är typ ljusgult med sm figurere på... tror jag! :o
Ja usch.. vår vagn hinner ju kanske inte ens komma.. den ska levereras samma vecka som jag ska leverera så.. ;)
Sen ska vi ju hyra babyskydd, hoppas bara de har öppet när vi ska hem!

hehe, nej du det går inte för sig!! fast du har ju fått förut så risken finns ju att du smiter före ändå!
Mamma gick över två veckor med mig och mina två systar, och min syrra har gått över två veckor med båda sina.. vad ger det mig för odds?! sen vill jag inte tänka så heller, för det vore samtidigt lite typiskt om den kom tidigare då, hehe!!

uu, skönt :crazy:

Vår grannes son fick barn häromdagen, men det blev nog inte så mycket babylycka först.
Bebisen hade downs syndrom. De är bara 21 och 27 år gamla.
Jag berättade detta för min BM och hon berättade att de har vart på gång i tre år att ALLA ska göra nupp test (eller kub eller vad det heter) men att det fortfarande inte är genomfört.

Oj har ni redan hämtat vagnen? ja lika bra att ha den hemma som att stå i affären kanske!

Jag fick fem dagar över tiden förra gången. Min mamma har fått över tiden med alla sina tre barn, nr 1 två veckor försenad, nr 2 över 20 dagar sen (!!!!) och nr 3 en vecka sen. Så mina odds är inte heller så bra! :crazy:

jag frågade faktiskt barnmorskan om det igår, om det är lite genetiskt.
Hon svarade att det är inte dokumenterat så, men att det händer vääääääldigt ofta att man följer samma mönster

Vagnen stod ändå bara och väntade på oss i affären, så då tyckte vi att vi lika gärna kunde hämta den.
Det där med downs och andra sjukdomar är lite läskigt tycker jag, det är klart man vill att ens barn ska vara friskt och må bra när det anländer till världen. Min kusin har downs och fick även genomgå hjärtoperation som nyfödd. Det är nog mest sånt jag är rädd för nu när det börjar närma sig bf, vet inte hur jag skulle reagera..
Min mamma fick i v 37 och 38 så jag hoppas att jag går i hennes fotspår ;)

Jag skulle gärna få en vecka före BF, tidigare har jag nog inte tid med. :D Men jag gissar att hen väljer att komma ut den 17:e, det är min mormors födelsedag. Sonen kom ut på min systers födelsedag. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka