Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Jättefin vagn! :) Är lite sugen på att bygga om min till liggvagn för att se hur det ser ut... Men jag har inte hittat orken än, dessutom använder jag den nu som sittvagn åt sonen.

Nu blev jag påmind om babyskyddet! Vi har också en Primo fast röd/svart. :) Men jag måste komma ihåg att leta upp den lilla kudden! Undra vart den kan ha hamnat...

Och jag måste sanera mitt babyskydd! Vår valp älskade att sova i det och det råkade ske ett par olyckor innan vi upptäckte det. Puckat nog kan man inte ta av klädseln men jag har en våtdammsugare så jag får väl dra ut den...

kl

Jag vill också ha min vagn!!
Idag tvättar jag alla bebiskläder, filtar och det, fick ett infall efter att ha vaknat av förvärkar inatt, och hade rejält ont i ryggen i morse..
Har även börjat packa väskan.

Förresten, kolla vad jag har fyndat på tradera!!!
87310359_1.jpg

Vad sött!
Jag har också tvättat bebiskläderna, och ska börja skriva en lista över allt jag ska packa ned. Man vill ju vara redo ifall det skulle sätta igång tidigare ;)
Imorgon är det exakt en månad till bf, helt galet!

Ja jag har med börjar att tvätta alla kläder och även sängkläderna så allt är rent och så innan man åker íväg, jag åker ju redan ner till gbg för att föda där på söndag så skönt att ha det gjort, nu är det bara det med sakern som skall med, har svårt att bestämma mig vad som skall med eller inte, för går och packar om väskan hela tiden :D

Nääää ska stackars barnet ha dom där sakerna på sig? :p

Jag ska köpa detta:
460200864171341946117_L2.jpg

4522008654232341213275_L2.JPG

Eller, jag kommer garanterat få sånt i present av min sida av släkten.
Från sambons sida kommer det säkerligen dyka upp plagg i blått/rött/gult :mad: Ännu värre än det ditt stackars barn ska få på sig :D.
Obs bara skojar med dig! Men vi är stora sportfantaster i vår familj hehe.

:banana::bump::bow:

Sådana kläder har Ella också på önskelistan :D

Frågan är om man vågar gå ut här med en AIKnappsnuttande bebis :eek::crazy::angel:

haha, jo jag fattade det! :D
När jag berättade det för pappa att jag köpt det sken han i världens flin, och erbjöd sig att lägga ett bidrag på det :D
Men jag undrarr om du kan göra mig en liten tjänst? skulle du kunna mäta vilka höjder botten hamnar på på Hemnes sängen?

Inatt fick jhag kramp i vad jag tror var ena äggstocken..... yeeey..

KL.
Inatt och idag har det gjort ONT i både magen och ryggen.
Som menssmärtor + att det känns som att muttan ska sprängas inifrån.
Och inte nog med det så är jag jäkligt öm i revbenen efter att bebis har sparkat HÅRT på dem x antal ggr.
Hoppas det inte dröjer så länge till...

De närmsta dagarna ska jag arbeta hårt så bebbe eventuellt vill ta sig ut snart och så att jag får tiden att gå :p
Blir stortvätt av täcken, kuddar och bäddmadrass idag + rensning av skräp och gamla möbler i källaren.
Hinner jag så ska jag packa hästtransporten full och fara en sväng på tippen ikväll, annars får det bli imorgon.
Imorgon ska jag hyra en mattvätt och tvätta heltäckningsmattorna nere i källaren + storstäda övervåningen.
På onsdag ska jag inreda färdigt badrum + tvättstuga och åka och storhandla.
Städmani, jag ? :angel:

Jag tror att det är en bra strategi att planera tusen saker som MÅSTE göras precis dagarna före BF.
Bara för att det är bråttom så kommer väl bebben att vilja komma ut, så står man där med en nyfödd och har inte fått ett skit gjort :D
Och om bebbe inte vill komma ut så har man ju iallafall ett fint hem att trösta sig med :p

Klart du kan! :banana::banana::banana:

Problemet hos oss är att det är sportfantaster på alla håll och kanter. Så jag kommer sitta med nappar och bodysar av alla dessa slag snart:

AIK, DIF
Chelsea, Manchester United, Wolverhampton
Leksand

Stackars barn :D
Men jag måste ju böja mig och använda chelsea-kläderna om det blir en tjejja, då detta troligen kommer bli hennes namn hehe.

Nu har jag mätt sängen, fick ut dessa mått:

Med botten längst ner: 15cm mellan botten och golv. 67 cm mellan botten och övre kanten på sängen.

Med botten längst upp: 43cm till golvet, 37cm till övre kanten av sängen.

Hoppas ngt av detta hjälper sig :D

Aa, jag tror att det kommer att funka :laugh:
har fixat all tvätt nu och ligger som en halvdöd säl på soffan och kippar efter andan.
Jag har fått rejäla sammandragningar också :D

Nu ska jag bara vänta på att karln kommer hem från jobbet och kan hjälpa mig att bära ut de tyngsta grejerna från källaren så att jag kommer igång igen :).

det var väldigt bra mått, stämmer perfekt så som jag har planerat!!

Usch imorgon kan bli en.... spännande dag.
Jag har mått lite konstigt nu ett par dagar, fått som kramp i övre delen av magen och mått illa till och från. Pratade med en kompis som har barn och hae havandeskapsförgiftning och hon sa att det var de symtomen hon hade.
Så jag åkte till vårdcentralen och tog ett äggvitetest, och mellanrutan på testet visade grönt.... BM hade gått hem för dagen.
Så imorgon bitti blir det att ringa till henne och höra vad hon säger.

Till alla:

Hej, kikar in här fast jag ju tillhör sommarmammornas glada skara ;)

Spännande nu när det börjar bli dags för er, kikar in här lite då och då för att se om det börjar hända grejer :)

Voltis:

Vilken fin vagn, och jag har också en sån där grej med kosser på, lilleman har precis börjat bli polare med dom nu :love:
Men du, vilket underbart täcke du har, som matchar korna :) har du gjort det själv?

Det har varit samma för mig i natt, vaknade av att jag hade mens liknande smärtor i magen fast värre och det var riktigt obekvämt, jag har haft ont i mina revben ett tag nu, just på höfer sida för vet inte om den vänt sig eller om det är rumpan som ligger där för det är ett tryck där oftast hela tiden så bh med bygel går inte att använda längre, skall till BM i mon och se hur det gått för den lilla med vändningen och allt.

Att bäbisen sparkar kan jag hålla med om för det gör min med jätte mycket och det är riktigt hårt ibland så man skriker till för min sparkar på sidan av magen för det mesta och gud så ont det gör :eek:

Jag kände också som att bebis tröck med stjärten mot revbenen förut, kändes som den ville trycka sig upp genom halsen :crazy:.
Men nu har den borrat ner sig så djupt Så nu känner jag mer tryck på ett annat ställe :angel:

Visst är det förvånande att de kan sparka så hårt?
Eller är det så att de lyckas träffa en särskild öm punkt jämt? :confused:
Ont som tusan gör det iallafall!

det var väldigt bra mått, stämmer perfekt så som jag har planerat!!

Usch imorgon kan bli en.... spännande dag.
Jag har mått lite konstigt nu ett par dagar, fått som kramp i övre delen av magen och mått illa till och från. Pratade med en kompis som har barn och hae havandeskapsförgiftning och hon sa att det var de symtomen hon hade.
Så jag åkte till vårdcentralen och tog ett äggvitetest, och mellanrutan på testet visade grönt.... BM hade gått hem för dagen.
Så imorgon bitti blir det att ringa till henne och höra vad hon säger.

Jag ska dit nu vid 11.30, hon blev lite sur över att jag inte hade gått till henne igår, men det är ju inte så lätt när hon hade gått hem ;)

Nej då filten finns att köpa, finns massa olika sorters gjreger att köpa med dessa kor på :love:
Har filt, snuttefilt, skallra, napphållare, tossor, haklapp, napp och vagnsdjuren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka