Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Oj hoppas allt går bra för dig idag!

Jag ska vara hos min bm om 35 minuter så ska nog gå och borsta tänderna nu (tog lite sovmorgon hehe)

BM besök avklarat!

V34+4
Blodtrycket perfekt, blodsocker lika så.
Sf 32 (sjunkit lite)
Bebis hjärta slog i 140 (lite lägre än innan)
Bebis ligger kvar nedåt, men ruckbart.

Allt var helt normalt!

Frågade om journal och patientbricka.Journalen går via bm:s dator direkt till sjukhuset, och patientbricka behövdes inte ordnas om jag inte hade ngt sen innan. Behöver bara ha med mig leg. och mitt blodgruppsapper.

:banana:
Det gick bra!!

Hon trodde att det var lite av slemroppen som hade följt med urinet ut, för idag var det så gult så gult!
jag väntade mig att slemproppen skulle vara en klump, men hon sa att den även kan komma som väldigt vattniga flytningar (vilket jag haft nu ett par dagar;)

Om mitt magont kom tillbaka skulle vi ringa till förlossningen direkt och höra vad de säger.

Passade även på att väga (inte gått upp nåt sen förra tis
Lyssna (145 slag)
och blodtrycket givetvis (120/60)

Vad skönt att höra! :laugh:

Så det var ingen fara att lite av slemproppen "åkt ut" redan då? Vet inte så mkt om slemproppar ;)

nix, det kan komma nu (jag har ju bara fyra veckor kvar ;)
Hon förberedde mig på att jag ska vara berädd på att kanske inte alls gå över tiden....

Snaaart har vi en liten mini-comfort här alltså! :banana:

Hur går det för Nisse då och lillnissen??

Och Kanelbullen, vet ngn om hon kommit hem ännu? Vill ju se underverket :love:

Ojoj, inser att det inte är allt för långt kvar för mig heller...:o

Ihh, säg inte så! har för mycket att styra med kvar känns det som, även om det inte skulle vara en total katastrof om den vill komma om ett par veckor ;)

Nisse måste ju se till att klämma ut den imorgon om det ska bli en 090909!

091011 hade ju vart rätt fränt, kanske blir det nån av oss andra som får då!

Var med hos min BM i dag och hade besök.

Vecka 36+1
Vikt: 86,5 (bara gått upp 6kg :D)
Symfys: 35
Hb: 130
Blodsocker: 4,3
Blodtryck: 108/71
Fosterläge: H
Rörligt/Fix: Ru
Hjärtslag: 146

Ja hur går det för kanelbullen igentligen? man vill ju verkligen ha en bild på den lilla snart...

Bara 6kg?? Vad skönt! Jag har gått upp 17, hittills!!
Men det mesta måste sitta på magen, för tycker inte jag blivit såå mkt större annars. Ok syns lite i ansiktet och låren kanske då... :D

Ingen bebis än... :(
Känner mig bara allmänt trött och slut och har samlat på mig massor av vätska (kan inte röra tårna + att fingrarna ser ut som prinskorvar).
Ont i ryggen och bäckenet + en molande mensvärk i magen.
Men jag vågar inte tro att det är på G, försöker låtsas som om det regnar :angel::cool:.
Blir det värre imorgon så ska jag ringa min bm och fråga vad jag ska göra.

KL

Var hos BM idag. v. 35+2 är det nu och SF-måttet låg på 32. Huvudet ner men hen är fortfarande rörlig, jag har ett fantastiskt stort bäcken. :p Hjärtljuden var först galet höga, så jag fick stanna kvar en stund och vila för att se om det bara berodde på att bebisen är en sprattelgalning eller om det var stress. Hjärtljuden gick sedan ner till 155, så det var okej, men jag fick en extra tid för att lyssna i nästan vecka. :)

Ny bild på magen kommer alldeles strax i magtråden! :)

snaaart snaaaaart!

tyvärr kommer vi nog få enm nattunge.. jag brukar vakna runt 4 - 5 varje natt för att behöva pissa , och det är helt sanslöst vilket röj det är där inne då!
Jag tror stenhårt på att den redan har börjat träna innebandy :D

Nya bilder i magtråden nu!

Jodå snaaart kommer lillnisse :banana:

Kpist/Comfort, såg era magar i andra tråden! Stora och fina! :love: Inte långt kvar alls nu! (för ngn av oss!!)

Allmän fråga:
Om man inte har några som helst foglossningar under graviditeten, innebär detta att det blir svårare att föda då??
Har bara varit glad över att slippa hittils, men nu börjar man ju så smått börja tänka på själva förlossningen... tänk om man är för "trång"?? :eek:

Min sambo skulle bli överlycklig om bebis började träna innebandy i magen redan (han spelar själv hehe). Eller kanske fotboll eller hockey (inte mig emot, men h*n kan få vänta tills h*n kommit ut).
Hittils har sparkarna varit väldigt snälla faktiskt. Inga som gjort direkt ont, lite obehagliga ibland men de verkar alltid ta på insidan av magen och missa alla organ och revben iaf! Snääälll bebis!!! :D

det har jag med funderat på, jag har nämligen heller inte någon foglossning. Men jag vill tänka att det är för att jag har breda höfter, så ungen kommer att glida ut som en rutschkana:p

Nej ont gör det inte, bara att man känner att huden töjs som attan, så man tänker att det BORDE göra ont, är det så du har med? :)

Allmän fråga:
Om man inte har några som helst foglossningar under graviditeten, innebär detta att det blir svårare att föda då??
Har bara varit glad över att slippa hittils, men nu börjar man ju så smått börja tänka på själva förlossningen... tänk om man är för "trång"?? :eek:

Det hade iaf inte jag några problem med förra gången. :)

Och ja, snart är det dags! BM räknade ut att jag tidigast får föda den 20:e, så inte innan dess iaf. För då får jag inte föda där jag vill. ;)

Vad bra att du är före mig då, så får vi se om det var jobbig utan foglossningar på förlossningen ;):D

Sparkarna gör så att magen guppar och rör sig som 17, som att bebis tar spjärn mot insidan av magen liksom :p.

Har senaste dagarna hört/kännt som ett gurglande ljud, som att det är luft i magen. Bara lite snabbt så där, som om bebis rapat eller fisit hehe. Men det lär man ju inte kunna känna så tydligt??

Skulle det vara rapar och fisar du känner nu i magen så ty cker jag synd om dig sen när bebben kommer:rofl:
Du kommer få ett levande gas monster :eek::D;)

Skulle det vara rapar och fisar du känner nu i magen så ty cker jag synd om dig sen när bebben kommer:rofl:
Du kommer få ett levande gas monster :eek::D;)

Sambon skulle bara säga att bebis fått det från mig i så fall :rofl: jag säger inte mer än så haha.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka