Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

jag har drömmt om mitt barn hur många gånger som helst,

Förra veckan drömmde jag att jag förlöste den hemma i sängen och att BB inte kunde komma och klippa navelsträngen på ca 8 dagar så jag fick ta hand om barnet tills dess med navelsträng och moderkaka hängandes :rofl:

Och det är bara lustiga saker hela tiden haha,

Haha härliga drömmar du har!! :rofl:
Ja, det kanske är skönare om bebis ligger i en glasflaska när den kommer ut hehe.
Hmmm sköldpaddan har jag ingen förklaring till.. för det är väl en bebis du har i magen och inte ngn annan sorts däggdjur?? :angel:
Själv drömde jag i natt att min kamera gick sönder när jag skulle fotografera en fotbollsspelare, och jag började störttjura :D.

Jag har bara drömt en dröm om själva bebisen, tror jag skrivit om den tidigare: drömde att jag åkte in till bb, somnade, och när jag vaknade var bebis ute! En tjej var det också. :p

igårkväll beställde vi iallafall andningslarmet, det blev ett respisense.
Idag ska Dan ta ledigt från lunch,. så ska vi dra in till stan, äta gott, gå på visning på förlossningen (funderar på att fråga nån av dem om mina kramper) och sen gå till babyproffsen och köpa babygym! (och sen Maxi ;))

så idag hoppas jag på en trevlig dag!

Ja just det., Byggmax med!

Vad mysigt med en dag tillsammans! Maxi var bäst på er lista (min arbgivare hehe)

Sambon ska ta ledigt ngn dag nästa vecka, då llir det provkörning till bb, ikea en sväng, äta en bit och försöka köpa det där eländiga spjälskyddet så att jag kan bli klar med alla inköp hehe. Just ja en babyvakt måste jag kika på också, nödvändigt med tre våningar huset! :p

Vilken läskig dröm! Låter lite småjobbigt att ha moderkakan släpandes:D
Jag drömmer nästan varje natt att jag ramlar på magen och slår mig, härom natten drömde jag att jag cyklade och föll rakt på magen och blev jätte rädd. Vaknar alltid då så jag får aldrig veta hur det går. Antar att det är mitt undermedvetna som är ruskigt rädd för att ramla ;)

Vad mysigt det låter med en heldag! Vi ska på förlossningsvisning nästa vecka, tycker det ska bli jätte spännande! Då får man ju en bättre bild av hur allt ser ut och vad som kommer att hända :laugh:
Jag har också köpt ett respisense, tycker det verkar jätte smidigt! Tänkte nog tom ta med det till bb, kan vara skönt att ha första natten.

Åh vad mysigt :laugh:!
Bara för att du skrev så nu har jag bestämt att jag och min sambo ska åka på barnens hus och babyproffsen imorgon då han bara jobbar halvdag.:p
Kom på att jag inte har några reflexer till barnvagnen nu när jag kikade i en annan tråd.
Skulle vara mysigt att bara gå ut och äta också, eller gå på bio.
Jag kom på nu att det kommer dröja länge innan man kan gå på bio nästa gång, shit snart har man ju bebis! :eek::crazy::love:

Bf imorgon.... :crazy::)

Måste också köpa babyvakt, men tänkte ta nån billig sort, typ ikeas :p
Kommer ju bara använda mitt typ när bebis sover ute på altanen och då kan man ju faktiskt höra in också.
Funkar det dåligt så får jag väl köpa nytt :)

Jag drömmer ofta om att folk vill mig illa och slår på magen.
Jätteobehagligt och det blir svårt att somna efteråt :(
Sen känns det ju mer verkligt när man har sammandragningar och småvärkar och så. Otäckt :crazy:

Visst är det obehagligt! Jag drömmer så sjuka drömmar hela tiden och vaknar typ tusen gånger per natt.. En period drömde jag om att någon jagade mig med en kpist och ville skjuta ihjäl mig.. undrar var man får allt ifrån? :crazy:

Bio skulle jag verkligen vilja gå på! Men det går helt enkelt inte längre, kan inte sitta så länge pga revbenen. Sist höll jag nästan på smälla av av smärta när bebis sparkade och tryckte på samma revben under hela filmen!
Men det är ju en positiv smärta iaf :D

Ja, inte drömde man såna här mardrömmar innan man blev gravid?
Inte lika ofta iaf.
Måste ju ha att göra med att man har ett till liv att oroa sig över nu.

Visst är det obehagligt! Jag drömmer så sjuka drömmar hela tiden och vaknar typ tusen gånger per natt.. En period drömde jag om att någon jagade mig med en kpist och ville skjuta ihjäl mig.. undrar var man får allt ifrån? :crazy:

:o Hoppsan

Nää, mina drömmar kom nog runt v 30.. Har faktiskt fått frågan några gånger om jag drömmer mycket konstigt så det kanske hör till..?

Klistrar in vår lista igen så vi får se än en gång hur nääära vissa har det! :D

Höstmammorna 2009

Augusti- Kanelbulle, första (Stockholm)

11/9 - nisse_, första barnet (sundsvall)

5/10 - Comfort, första barnet (typ Kalmar)
5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet (Mariannelund)
7/10 - larkin, första barnet (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet (stockholm)
22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)
28/10 - Xandoor, första barnet (Kristinehamn)

Lillnisse är snart här!!! :banana::banana::banana:

Och än en gång; hoppas allt gått bra för kanelbullen, då vi fortfarande inte hört om hon kommit hem och hur allt har gått. Förhoppningsvis är det bara så att hon har fullt upp med lilla kanelsnäckan! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka