Sv: Höstmammorna 2009
KL
Hmm, jag blev höstmamma utan att jag visste om det...
Gick upp massor i vikt under våren p.g.a. en del mediciner, började gå ner men magen var kvar och då blev jag och min mor lite oroliga, jag gjorde grav.test på UM som visade negativt så jag gick hela sommaren och var bitter över att jag hade sådan bukfetma, och så stor var jag ändå inte, totalt gick jag upp ca 13-15 kg (vilket dessutom pendlat konstant) och har ju haft de mesta av mina vanliga kläder, kanske inte ridbyxorna i 36 men ja.
Så förra lördagen fick jag kramper och låg på soffan och trodde alla mina inre organ skulle explodera, kunde inte prata, röra mig eller något. Åkte in till akuten med min kära mor och efter 1½h hade vi kunnat konstatera att "näe men du ska nog föda nu" och så bara... Ja, så bara blev det! Allt som allt tog det ca 3½ h och själva förlossningsdelen tog 9 minuter (hon föddes 00:39 090906), en flicka som fick heta Lykke, 3010g och 48cm.
Barnmorskan var helt super och underbar, alla som hade med oss att göra var faktiskt underbart bra och snälla! Det var ju lite speciellt så att säga men hon har ändå mått bra hela tiden, fick ersättning första 1½-2 dygnen och sen har hon ätit för egen maskin. Hade lite lågt blodsocker och dom var inte riktigt säkra på hur många veckor jag hade gått. Men hon har varit jättepigg och inte visat något konstigt, äter bra, bajsar bra, är över lag väldigt snäll och foglig.
Hennes mormor och morfar har fått akutshoppa... det mesta
Men hon har massa kusiner som har skänt och lånat ut sina gamla bebiskläder till henne så det går nog ingen nöd på henne.
Men ja, som sagt, oväntad höstmamma