Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Jag äger ett strykjärn, som är använt en gång (haft det i ca 5) :o. Tyckte sängkläderna och filtarna blev så tråkigt skrynkliga när jag tvättade dom, men då kanske jag ska ta fram detta strykjärn då kanske? :idea: Allt för lilla bebis!

Idag har jag ropat in denna på tradera!! :love:

DSC_0977_1.JPG

Jaa, action är vad jag behöver nu!
Är tokless på att gå och vänta!

Är även skitless på alla "metoder" för att barnet ska komma.
Idag har jag kutat i trappen upp och ner halva dan + sprungit på crosstrainern vilket resulterade i några sammandragningar och tokont i benen.

Har även käkat skitstark curry och det hjälpte inte ett dugg, men gott var det :d.

Har hört att man ska käka ananas, så jag tröck i mig en ananas och det i kombination med curryn ger en skaplig halsbränna vill jag lova.
+ att det har lite räserbajseffekt, ajajaj :crazy:

Haha din stackare. Jag läste att man måste äta 7 ananasar för att det ska ge effekt. Och då mår nog inte resten av kroppen så bra. Nä, ta det lugnt och vänta, eller håll dig gärna sysselsatt med något så att tiden går. Detta är de sista tråkiga dagarna i ditt liv de närmsta 20 åren, bara så du vet!

Jag gick över nio dagar och det var absolut de längsta och tråkigaste dagarna i mitt liv.

Bumpar lite för din bebis :bump: Kanske kommer den inatt!

KOm igen nu lillnisse!! Mamma och alla extramammor här i tråden vill se dig nuuuu!! :bump::bump::bump:

Jaa, det är många som vill se lillnissen nu :p

Har BM-tid imorgon, så vi får se vad han säger...
Sist jag var där sa han att han skulle bli förvånad om jag inte fött innan bf.
Tji fick han ;)

:(

nej nu får den väl sätta fart lite, snart blir den ju för gammal där inne, BF (bäst före) dagen är ju förbi!) ;)

Usch, idag har jag ont. Ont i magen, typ en bit över ljumskarna och så ont i svanken, den i svanken gör ont heeela tiden, kom efter att jag vart uppe en stund.
Och jag ska gå på Ikea idag och köpa spjälsäng.....eh....

Var hos bm idag och det känns onödigt att skriva alla mätresultat och sånt för allt är oförändrat. *suck*.
Fick även en ny tid om en vecka och har jag inte fött innan dess så får jag en tid för igångsättning och det vill jag inte :(.

Usch verkar ingen kul att gå över tiden. En bekant gick över 3 dagar och hon beskrev det som att det kändes som 3 veckor :crazy:

Så nu mååååste lillnisse visa sig snart! :bump:

I lördags hade jag också lite småjobbigt, mest för att jag var på massa innebandymatcher och fick sitta på träbänkar så länge i sträck. Fick liksom smärtor vid/under svanskotan, men bara när jag bytte position eller skulle resa mig upp, sen gick det över direkt.
Liksom lite värre version av "träsmak" :p

Hoppas det går bra på ikea för dig! Älskar gå på ikea, men kan tänka mig att det inte är så kul om man har ont ju!
Blir det hensviksängen? :idea:

Inom ett par dagar kommer jag få denna i brevlådan som jag beställt! Verkar vara en himla kul "första åren" bok!! Ngn som har samma, eller köpt ngn annan fyll-i bok? Jag älskar sånt här så längtar till jag kan börja fylla i den!!

firstpage1_03.jpg

Jag gick 5 dagar över tiden, kändes lika långt som resten av graviditeten! :p Låg mest i soffan, tyckte synd om mig själv och åt chokladbollar. :D

Jag kopte Anne Geddes "mina forsta ar" till en kompis, men jag vet inte om den finns pa svenska. Den ar helt underbart sot i alla fall! Men din var ocksa fin, ser rolig ut!

KL

Hmm, jag blev höstmamma utan att jag visste om det... :p
Gick upp massor i vikt under våren p.g.a. en del mediciner, började gå ner men magen var kvar och då blev jag och min mor lite oroliga, jag gjorde grav.test på UM som visade negativt så jag gick hela sommaren och var bitter över att jag hade sådan bukfetma, och så stor var jag ändå inte, totalt gick jag upp ca 13-15 kg (vilket dessutom pendlat konstant) och har ju haft de mesta av mina vanliga kläder, kanske inte ridbyxorna i 36 men ja.
Så förra lördagen fick jag kramper och låg på soffan och trodde alla mina inre organ skulle explodera, kunde inte prata, röra mig eller något. Åkte in till akuten med min kära mor och efter 1½h hade vi kunnat konstatera att "näe men du ska nog föda nu" och så bara... Ja, så bara blev det! Allt som allt tog det ca 3½ h och själva förlossningsdelen tog 9 minuter (hon föddes 00:39 090906), en flicka som fick heta Lykke, 3010g och 48cm.
Barnmorskan var helt super och underbar, alla som hade med oss att göra var faktiskt underbart bra och snälla! Det var ju lite speciellt så att säga men hon har ändå mått bra hela tiden, fick ersättning första 1½-2 dygnen och sen har hon ätit för egen maskin. Hade lite lågt blodsocker och dom var inte riktigt säkra på hur många veckor jag hade gått. Men hon har varit jättepigg och inte visat något konstigt, äter bra, bajsar bra, är över lag väldigt snäll och foglig.
Hennes mormor och morfar har fått akutshoppa... det mesta :p Men hon har massa kusiner som har skänt och lånat ut sina gamla bebiskläder till henne så det går nog ingen nöd på henne.

Men ja, som sagt, oväntad höstmamma :p

Jag gick 5 dagar över tiden, kändes lika långt som resten av graviditeten! :p Låg mest i soffan, tyckte synd om mig själv och åt chokladbollar. :D

Åh, vad jag känner igen mig!
Ligger i sängen nu och vill inte göra ett skit (har inget att göra heller), surfar runt lite och kollar på barnprylar och gråter för att vissa saker är så gulliga.

Fick en skallra av min mamma häromdagen och jag störtbölar varje gång jag ser den för att den är så söt.
Kan inte titta på katten för hon är ju så söt så det är synd om henne.
Nyss pratade jag i tele med sambon och han frågade varför jag grät.
Jag: "Jamen det fattar du väl, Astrid Lindgren är ju dööd!":cry::crazy:

Allting är jobbigt både känslomässigt och fysiskt nu :crazy::(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka