Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Men shit, vilken chock det måste ha blivit!
Grattis!
Det är ju såna här grejer som man bara tror kan hända andra, det måste kännas väldigt omtumlande eller?

Vad bra att ni mår bra bägge två iallafall!

Den där boken var ju jätte söt ju! Nått sånt ska jag också skaffa mig, jätte kul att ha i framtiden :laugh:

Shit :eek: Det där såg jag en dokumentär om på tv för typ två veckor sedan och tänkte att herregud, det där händer ju bara i USA, men tydligen inte :D Vilken chock!

Jag följer er andra mammor lite i smyg, hoppas de små bestämmer sig för att titta ut snart!

Det är väldigt... Alltså ja, det känns inte fel helt enkelt men det är ju en stooor omställning, och jag är en sån där som påstått att jag aldrig ska ha barn och tji fick jag typ (såklart haha) fast å andra sidan har jag inte gått och varit nervös eller oroat mig för något i 9 månader, varken jag eller Lykke är spec stressade eller så, det går faktiskt jättebra.
Fick ju upp kurator o så på BB i o m att det var ett sånt udda fall eller vad man ska säga men de tyckte allting verkade gå jättebra och det tyckte BVC som var här nu också.
Jag har ju valt att se det som att jag är skitglad för att jag inte hade en dödlig sjukdom eller liknande, det här är bra mkt bättre än exploderade organ lixom... :p

Guldaskig: haha så där såg jag ut förra lördagen, jag trodde inte på vad de sa till mig :p Men min omställning kommer ju mer o mer, det är så sjukt vad instinkter etc gör och hjälper en.

Alltså jag kan inte ens föreställa mig hur chockad du måste ha varit när de sa till dig att du skulle föda! Helt crazy är det ju! Får man fråga hur gammal du är? Hur blir det med skola/jobb nu? Jag är helt fascinerad över hur du inte kunde märka att du var gravid (inget illa menat alls!), men jag antar att om du testade dig och det var negativt så går man ju inte och tror att man är gravid ändå.

Haha, kan tänka mig att det kändes lite bättre att få en bebis än att få alla inre organ bortsprängda :D

Men det är ju liksom ändå obegripligt... nånting har levt som en liten parasit inne i dig i nio månader utan att du varit 100 % säker på det och en dag så kommer den bara ut.
Det är ju liksom sånt som man bara läser om i konstiga veckotidningar typ :p

Jag är jättefascinerad :p:D

Men gud vad häftigt!! Grattis!

Vi andra får gå här och vänta och vänta, men du bara glider in :angel::p

När man hör om sånt här (på tv ;)) så har de ofta förklarat bort rörelserna som nåt annat, vad hade du för förklaringar? eller var hon väldigt lugn i magen? *sjukt nyfiken :D*

:cry: jag vill också gå på innebandy!!!!!! saknar det grymt mycket.. efter att ha spelat i tio år, för att sen gå till noll blev lite för mycket:cry:

Smärtan försvann efter att ha legat dubbelviken (ja jag kan det fortfarande:eek: ) och städat bilen:bump:

Trippen på Ikea blev låååång, var inne ca tre timmar :crazy: och ja, det blev Hensvik sängen! :laugh:
det är bra, då har jag nåt att göra imorgon, montera och bädda, och bädda om 1000 gånger :p
Glömde givetvis en av de tre grejerna som jag skulle köpa, nämligen fler små söta djur till babygymet (det satt bara tre på) men det för bli nästa gång istället

Svarar alla tre i ett :p

Haha det är helt sjukt jag vet, jag är fortfarande förvånad över att det blivit så men allt runt om är ju rätt så chill sas.
Jag är 22 i år, skulle börja plugga 15e oktober men det blir ju uppskjutet, får se tills när. Ska bli sjukt spännande att förklara det här för försäkringskassan, min läkare m.fl. som ändå träffat mig regelbundet under denna perioden utan att ha sagt nåt eller så!
Antar att hon varit väldigt lugn för jag har verkligen inte kännt av något alls, jag har mått jättebra hela tiden, eftersom testen var negativa så fanns det ju inte med i skallen att det skulle vara så.

Kan för övrigt säga att de flestas reaktion har varit typ "ska det hända någon så är det väl dig" haha :p Jag är en sån som lyckas med sånt här och alla konstiga saker, alltid. Det är min grej lixom!

Haha stort grattis till lilla Lykke! Det är sånt man bara hör om men aldrig tror det är sant :D

Jag hade aldrig kunnat missta mig, med min mage och ungen som sparkar som en galen gnu där inne :p Skönt att allt gick väl och att det var en välskapt tös istället för exploderande organ!

jag vart ju skiträdd i början av sommaren för det var som en liten kula på magen men när testet visade negativt så ptja, det trodde vi ju på.
sen blev jag aldrig så stor faktiskt, jag har varit ganska... liten ändå för att ha varit höggravid :p har redan tappat ca 8-10 kg också.

Nej men OJ! Och grattis måste man väl säga också! :banana:

Men som flera skrivit, det där är ju sånt man bara läst om! Vad spännande att få höra om ngt sådant så här "på riktigt".
Men skönt att allt gick bra och att du ändå låter rätt nöjd med det hela! :idea:

Hmm min kille är aldrig på bukefalos, men när jag satt och läste ditt inlägg om innebandy, då var han plötsligt framme och såg det haha.
Innebandyspelarna dras till varandra :D

Jag saknar träning och röra på mig som vanligt öht. Längtar till man kan ta med bebis och gå långa promenader, när man kan rida igen (min pålla har lärt sig galoppera medans jag inte kunnat rida, vill ju testa hehe), och börja gymma...
Kan promenera fortfarande, ungefär en timme med stavar funkar fint, men det går långsamt då är det inte lika kul ju!

På tal om ikea, jag har samlat på mig massor av deras småsmå djur som de säljer billigt i stora lådor på varuhusen. Undra om man kan fixa ihop ngn form av egen mobil av dessa? *pysselsugen* :p

Höstmammorna 2009

Augusti- Kanelbulle, första (Stockholm)

6/9 - Breccia_, första barnet, en tjej Lykke
11/9 - nisse_, första barnet (sundsvall)

5/10 - Comfort, första barnet (typ Kalmar)
5/10 - _bed_of_roses_, Första barnet (Mariannelund)
7/10 - larkin, första barnet (Bålsta)
10/10 - kpist, andra barnet (stockholm)
16/10 - pamme_jaspin första barnet (varberg)
22/10 - Voltis, första barnet (stockholm)
28/10 - Xandoor, första barnet (Kristinehamn)

Tyckte breccia passade in på vår lista! Nu har vi två höstbebbar klara! Snart tre, heja lillnisse!!!! :banana:

Jag skulle ju så gärna vilja se en bild på lilla Lykke, det stora överraskningsbarnet! :love:

hihi, ja är man med i sekt så är man :D

Ja gör det!! gud jag vill också pyssla med sånt, men det skiter sig ju när man har risgrynsgröt i huvet istället för hjärna...Ta kort på det sen så jag blir avundssjuk!

idag ska jag montera spjälsängen då, och montera ihop en hylla som vi ska sätta upp ikväll efter att sambon har spickat fast socklarna, sen är det bara foder runt fönsterna och taklister kvar i tv rummet :banana:

Jag funderar även på att vara lite... dum. Funderar på att måla fönstrena i köket (är oljefärg..) så att vi kan sätta in matbordet och få ett färdigt kök. men alla fönster öppna och munskydd givetvis.. men aaahh.. jag vet inte... frågan är väl om jag orkar (läs: har lust) sen:p

Jag målade lite med oljefärg i förra veckan. Men all oljefärg verkar nu fört iden vara vattenbaserat på ngt vis, luktade iaf knappt inget och tog många pauser (mest för att jag inte orkade stå upp så länge hehe). Känns inte som det ska vara ngn större fara!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka