Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

Kanske jättedum fråga, men ska min sambo logga in själv på försäkringskassans hemsida för att ansöka om tex sina 10 pappadagar och senare sen föräldrapenning, eller görs allt detta via min inloggning??

Jag har ju skickat in alla papper ang min lön och arbete, men det har inte han gjort, måste han göra det med, för att få sina 10 pappa dagar??

Rädd att jag missat ngt viktigt nu!

Ja han loggar in med sin E-leg och skickar in egna papper om inkomst. Tror numera att man kan skicka ett sms till FK när de 10 dagarna ska börja räknas *hrm*

Missar man att anmäla på 1a dagen får man ringa så skickar de hem ett papper istället där pappan fyller i vilka 10 dagar han vill ha FP för.

Har han redan sin SGI klar, kanske varit sjukskriven för inte så länge sen, så finns ju redan alla dom uppgifterna.

Jag loggade just in på hans fk och såg att det finns löneuppgifter på honom där ,men de måste vara väldigt gamla för de stämmer inte alls.
Då blir jag ju nervös över attt han måste hinna skicka in nya blanketter om sin lön och arbetsgivare (arbgivaren stod inte med), innan bebis hinner födas, för att han ska få sina pappadagar :crazy:

kl

idag var vi hos BM, blev inte stucken eller vägd utan bara mätt ochså.

Blodtrycket var 110/65
Sf mått 33 oförändrat
Bejbis är helt fixerad
hjärtljud 140

Hon är för frän min BM, hon sa till och att färdknäppa som sjutton, så jag slipper gå över!! :D
bokade tid den 30 sept, 5 okt och 14 okt, men efter den 30 ville hon helst inte se mig mer ;)

Vad skönt att allt såg bra ut!
Jag har en känsla av att din bebis kommer titta ut på bf eller +-2 dagar! :banana:

Jag har tre besök som är bokade och klara, men en är samma vecka som bf, så den får vi hoppas jag "slipper" då :D

skönt att allt såg bra ut! Bara hålla tummarna för att du har max ett besök kvar!

Vi var på visning på förlossningen igår, och det var faktiskt riktigt kul. Fick massa info om vad som händer när vi kommer in och kolla in olika rum. Vill bara tillbaka dit och klämma ut bebis, nu!! Min mage är stenhård mest hela tiden, irriterande..

Ja de lär han behöva göra, fixa hem blanketterna på en gång så nhan inte blir utan pengar i evigheter!

jag hoppas du har rätt! Tycker det är så deprimerande att alla håller på och påpekar att det är lika bra jag räknar med att gå över :crazy:

Sen för att inte tala om alla: -har du blivit nervös än då?
-eh nej, måste man bli det eller?!

jag har haft rn känsla hela graviditeten av att jag inte kommer att gå hela tiden ut men med tanke på hur det har gått i släkten och att jag inte känner nåt än,inte en förvärk eller nåt så..... njaaaa.....

amen vad fuskit, vi fick inte se nåt alls, bara en powerpointpresentation i ett konferensrum pga smittorisk! :mad:

Jag vart faktiskt förvånad, hade haft full förståelse om de inte vill ha oss där i sånna här tider.. Såg några nyfödda små bebisar, då vart man ju lite avundsjuk :p

Min mamma gick över mellan 4-2 veckor med mig och mina syskon men jag kalvade 6 dagar före BF så de behöver inte gå i arv. Men min son åkte ju vattenruchkana precis som jag + mina småsyskon gjort ;)

Jag var in för sammandragningar i söndags och såg 3 nyfödda :love: Så avis, på er oxå, 4 månader kvar för mig!

Jag räknar med att gå över, och gjorde förra gången också, för att inte bli besviken om (när ;) ) jag gör det. Kommer barnet innan blir det en glad överaskning! :)

mamma gick över två veckor med både mig och mina två systrar, och syrran har gått över två veckor med båda sina. Den ena fick sättas igång och den andra kom sista natten innan igångsättningdagen. Om jag går över vet ju mellansyrran vad hon kan vänta sig ;)

Igår tittade jag på förlossningskliniken och började storböla varje gång en unge kom ut, hormoner vaddå? ;)

Jag tror inte du kommer gå över ;)

Känner igen det där med bölandet :D
Jag bölar hela tiden, för allt och ingenting :p

Mina hormoner har faktiskt varit väldigt lugna, men idag satt jag i bilen på väg hem och tänkte: snart har jag en bebis i bilen i sitt lilla babyskydd..... Då fick jag faktiskt torka en tår! :love:
Observera att jag annars är en mkt mkt känslosam person, men graviditeten har på ngt sätt lugnat ned mig!

Ja de lär han behöva göra, fixa hem blanketterna på en gång så nhan inte blir utan pengar i evigheter!

Otroligt! Jag mailade fk tidigare idag, och fick svar efter 5 min. Sen när jag frågade mer i samma mail, fick jag svar snabbt igen! Trodde jag inte ;-)
De ska skicka hem blanketter till min sambo direkt, så han kan skicka in sin nuvarande lön. Annars ska allt vara förberett och klart nu.
Man kan tydligen skicka ett sms när bebis föds, då startar hans pappadagar :D

nu anmälde jag min sambo att han ville ha en blankett hemskickad. Det gick enkelt att göra via hemsidan, bara att fylla i personnumret.
Insåg att jag kanske med måste göra det när jag såg att du redan gjort det :angel:
Med tanke på att jag inte har fått ett öre av HP än är de ju inte så snabba heller:crazy:

För nån vecka sen fick jag kramp där äggstocken satt (sitter?) , och fick likadant imorså.. weird.

Vissta ja, jag har en åkomma som jag glömt berätta om.

Runt 6 månaden fick jag som mörka områden runt munnen. Trodde först att det var acne (haft problem med det hela livet) men det utvecklades till vad som såg ut som exem. När det blev ännu mer gick jag till doktorn (två veckor sen ca) fick jag domen: Perial Dermatit. Nu smörjer jag med nån kräm som kanske skulle funka, eftersom tabletterna som var jättebra fick jag inte ta. Eller, jag FICK ta dem,men de kunde missfärga ben och tänder på bebisen :crazy:
Det kan ta flera månader innan det blir bra. Jag känner inte av det, så jag bryr mig inte så mycket eftersom jag tror att det kommer att försvinna efter graviditeten, dvs att det är hormonellt.

en grej till kom jag på! Åh det kliar i min afingrar idag känner jag ;)
Min bebis ligger "fel". Den ligger på vänster sida, och tydligen ligger de flesta på höger... kommer detta ha nåt med politisk ställning senare i livet tro? :D

Knapp

Måste bara... jag kan inte släppa Brääk och hennes dotter ;) Igår såg jag på den där dokumentären igen om kvinnor som är gravida fast de inte vet det. Det går varje onsdag tror jag och det är typ 4 kvinnor med varje gång så det måste vara vanligare än jag trodde. Hur som helst, en av kvinnorna bar på tvillingar utan att veta om det!! Den ena födde hon förövrigt i toaletten :D Båda klarade sig. Men det är märkligt tycker jag och jag kan inte sluta tänka på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka