Sv: Höstmammorna 2009
Till alla här:
Hur har ni planerat att vara hemma när ni fått er bebis? Har ni sambo/man som också ska vara hemma sen, när och hur länge då? Ngn plan på när barnet ska få börja på dagis?
Finns ju massa olika lösningar, men kul att höra lite olika varianter!
Jag gillar att planera i förväg hehe.
Själv tycker jag det är svårt, då man alls inte vet hur det kommer att bli eller vara att få barn!
Men tanken är iaf att efter de 10 pappadagarna iom förlossningen ska sambon fortsätta jobba som vanligt.
Jag kommer vara mammaledig med full ersättning till mars (6månader) sen ta ut lite mindre dagar efter det, men vara hemma till september iaf. (blir ca 1 år)
Ev att jag börjar jobba lite strötider eller mina helger innan sommaren, allt beror ju på hur allt går.
Sambon går på pappaledighet direkt efter mig i september och är hemma till ungefär mars 2011. Jag är dock endast deltidsanställd så är hemma flera vardagar i veckan, dessa dagar sparar då troligen sambon, så blir ej full ersättning 7 dagar i veckan.
Då i mars är bebis/barnet 1.5 år, och tanken är väl att h*n ska börja hos dagmamma då.
Ev att vi har mkt dagar kvar så vi kan dra ut på det lite till. Sen om det blir dagmamma hela tiden eller dagis sedan vet vi inte ännu.
Detta är tanken och grunden, men som sagt, sen vet man ju inte alls hur allt går och känns!