Höstmammorna 2009

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstmammorna 2009

fast när sambon använde denna färgen till fösta strykningen luktade den mycket....
Igår fick jag ett rikigt noj-ryck:
Tänk om det bara är en myt att vattenbaserade färger ska gå bra - isåfall tycker jag synd om bebisen med tanke på hur mycket jag har målat denna graviditeten:crazy:

*velig velig*

Jag har en hel kasse med små ikea-filurer som jag ska ha i mitt hemmagjorda babygym :idea:.
Tyvärr går det lite sakta med det projektet då min symaskin inte riktigt orkar sy i så tjocka material.

Men en mobil lär ju vara busenkel att fixa ;)
Nu gav du mig en massa idéer, fasen också!
Jag har ju inte tid för nya projekt :mad::D

Isf blir det synd om min bebis, så mycket som jag har sniffat på färg och lösningsmedel bara för att det luktar sååå gott.
Har haft mani att lukta på starka saker.
Nu måste jag gå och lukta lite på min älskade aceton :love:

Haftigt... eller pa nagot satt ar det det. Att du har kunnat ha en 3 kgs bebis i magen med vatten och moderkaka och allting annat utan att veta om det.

Gjorde du bara ett test? Har du haft mens som vanligt?

Funderar på om man ska ta typ fisketråd och fästa i varje figur, sen fästa trådarna i någonting... men vet inte riktigt hur...

Föräldrapenningsfrågor:

Ja dags för detta roliga. Har skickat in papper ang min anställning och lön, men de har ännu inte behandlat detta hos fk.
Ska börja ta ut lite fp-dagar redan innan förlossningen, har valt att sluta jobba två veckor innan.
Men jag antar att jag inte kan göra anmälan om detta innan de fått in uppgifterna om min anställning?

På fk:s hemsida kan jag hitta "anmäl föräldrapenning" och "begär ersättning för föräldrapenning". Jag kan klicka i allt där, men då de ej lagt in mina uppgifter om lön ännu så antar jag att jag ska vänta med det?
Är ju ett tag kvar innan jag måste begära ersättning, men vill ju vara ute i god tid med allt jag gör :p

Så är det ngt mer jag kan eller ska förbereda vad gäller fp, mer än att moderksapsintyget är inskickat, och även papperna om arbete/lön??

kl

nu är sängen bäddad, och hyllan klar. Fy satan vilket svettjobb, det brukar det inte vara :eek:

Glömde bort att jag ska röja av golvet, halva golvet är fortfarande täckt av skyddspapp, det ska bort - bara det att sängen står PÅ det just nu och den var lite tung och vill inte repa golvet....

Just de, vilket skräp ikea är ibland. Det var flera små märken på sängen, och på hyllan var det en flisa borta. Som tur är kunde man ha den sidan som baksida - men ändå! :mad:

Nu såg jag att samma två knappar finns för anmälan resp begäran om föräldrapenning i samband med födelsen.
Min sambo vill ju vara hemma de där 10 dagarna direkt efter födseln, så då måste jag göra en anmälan om det med via hemsidan.
Ngt jag ska/kan göra redan nu eller?
Måste de då ha uppgifter om sambons arbete och lön också?

Kul att du fått upp grejerna nu! Bilder?? :D

Men trist ang skavankerna. Vi hade tur och fick en alldeles hel och ren säng, istället misshandlade vi den själva litegrann vid monteringen hehe.

haha, ja bilder gick att ordna :D

29369690.jpg

29369691.jpg

I bakgrunden syns renoveringsobjektet Kök, ska böli sååå skönt till helgen, då måste allt vara klart där för då ska vi ha middag :banana:

Hehe, lär ju dröja med fk...
Jag skickade in papprerna i juni och har fortfarande inte fått nån klarhet i föräldrapenningen.
Har en egen sida hos fk som man loggar in på med e-leg, men där funkar det inte att lägga in dagar med föräldraledigt än.
Ringer man till fk så förstår dom ingenting.
Förhoppningsvis så kanske det funkar att pumpa bröstmjölk när bebbe har kommit så kan man börja jobba direkt för försäkringskassan är inte snabbast i sverige :crazy::grin:

Näe jag har testat mig lite då och då i o m att jag 1) är livrädd för att få barn (haha för sent nu) och 2) inte haft mens på över ett år. Eller ja, då och då. I januari negativt och så i början av sommaren någon gång (minns inte exakt men säg för två månader sen) också negativt.

Jag är lika förundrad jag haha! Ska försöka få igång digitalkameran ikväll, hon har fått världens sötaste lilla overall av mammas jobb som de ville se henne i :p

alltså.. jag kan inte släppa detta, det är ju så häftigt!! Det är ju så nära (ja buke är nära :p )och inte att man läser om det på aftonbladet eller så!

Hur var det vid förlossningen, blev det kärlek direkt? tänkte på att du skriver att du inte ville ha barn.

Har du koll på vem pappan är? (kan tänka mig att alla killar du vart med sitter och räknar månader nu ;D

Jag kan inte heller släppa det! Hur fränt som helst ju. Kan inte föreställa mig chocken alls. Och om du var livrädd för att få barn måste det ju ha känts riktigt knepigt :p

Hahaha... I början vägrade jag öppna ögonen, det var lixom "nej det här händer inte" men sen gjorde jag det och de frågade om de fick lägga henne på mig och så fick de göra det, tack o lov hade de ju lixom börjat med att kolla henne och torka av henne så hon var iallafall inte slemmig... :angel: Men efter det har det faktiskt bara rullat på, första morgonen jag vaknade vart jag livrädd och undrade ju vart jag var och vad fan som hade hänt och varför var det en bebis där men ptja sen har det ju bara rullat på :p

Hahaha ja jag har faktiskt koll! Men folk har börjat prata och undra saker, utan att jag berättat om det för någon så går det redan rykten i min bekantskapskrets så jag är faktiskt jävligt sur på dom... Och spec när en del har skickat sms och i stort sett enbart frågat vem som är pappan och inte något annat, något grattis eller hoppas ni mår bra. Sen vet ju inte dom hur många veckor jag gått eller så, det vet ju jag, de kan räkna på bäst de vill ;)
Jag vet ju vem det är, har inte fått tag på honom och inte stressat med det heller (jag har ju haft ganska mkt att tänka på också) sen vill jag göra det lite schysst och inte bara dumpa det rakt på honom, det här är ju ingen vanlig situation eller ens att vi varit tillsammans och jag i smyg vart gravid för att få ha fortsatt kontakt med honom typ haha! Jag kommer iaf inte gå ut till några av de vi har som gemensamma bekanta med att det är hans om inte han vill vara med och vill han inte det så kommer jag inte bli sur, han kanske hoppar på senare. Vi är ju jävligt unga och så hur man än vrider och vänder på det och inget förhållande ingenting sådant.
Sen jag pratade med min bästa killkompis här om dagen och han berättade lite vad folk pratat om men nästa gång de började prata skulle han förklara för dom att det inte var någon idé för allt är lixom "klart" :love: Då slipper ju folk hålla på och snacka. Han är guld värd min älskade vän, han blir pappa i februari så då har jag någon i min närhet med bebis också!

PMM: taaack, ja jag tycker också om det! Det klingar fint och är sött men inte för sött lixom!

Ååå det är bara att hoppas på att lillen vill komma ut snart då :laugh:

Skulle jätte gärna vilja att min kom snart med för vill inte gå över tiden så länge. Åker ner till Göteborg på söndag till min mamma för att förbereda mig på att föda där nere så efter söndag får den jätte gärna lov att komma, Får nog bli att gå långpromenader varje dag och springa upp och ner i mammas trappor (bor på tredje våningen utan hiss) med hunden varje dag :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka