Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mamma/stallägarna/sambon ryckte in första dagarna har jag för mig.
Sen var jag där kanske 4 dagar efter förlossningen och då var sambon eller mamma med. Jag hade ganska ont då.
Hur kommer du lösa det? Har ni någon hästvakt under tiden ni är på förlossningen? Annars kanske din sambo kan ta hand om dom så du får vila lite efter förlossningen.
Jaha vad spännande
Låter skönt att ha det "så enkelt" men de riktiga smärtorna satte kanske igång sen?
En fråga till er alla med häst och barn
Hur har ni gjort med era hästar under tiden ni varit gravida/första tiden efter förlossningen/tiden efter?
Kunde ni behålla hästarna? hjälpte någon er att ta hand om dem första tiden/skicka ni iväg dem till medryttare osv?
Ni som har hästarna själva på egen gård hur gjorde ni?
*delvis kl*
Vad alla verkar fräscha efter sin förlossning. Själv så är jag inte tillbaka i stallet än.
Var ute 6:e dagen efter förlossningen och mockade samt hämtade in hästen och borstade. Efter det var jag helt förstörd i bäckenet.
Efter det slutade jag mocka och tog hjälp någon dag till sen har sambon följt med ut så har han gjort allt förutom att borsta, det har till och med gjort ont att kratsa hovarna för mej.
Idag har jag fortfarande ont 10 dagar efter förlossningen, har ont mellan benen, i rumpmusklerna, ländryggen och ner i benen. Jag som trodde att man skulle bli "vanlig" igen ganska dirket efter förlossningen.
Hästen får vila nu tills jag kan börja sätta igång honom igen, men mitt mål nu är typ att kunna komma ut på en kort promenad utan att det ska göra ont. Så just nu är jag lite frustrerad då jag är väldigt rastlös, jag är ju lixom inte sjuk men måste ändå vila.
Ska försöka lämna bort Fabbe så mycket det går trotts att jag inte vill så jag kanske läker fortare men vissa dagar måste jag ut då min hjälp inte är i stallet men då blir det borsta för min del. Ridninge känns som den ligger långt bort, hoppas på att kanske kunna börja köra när det onda gått över iaf.
Alex har varit med i stallet dom gånger vi varit där och det har gått bra, men man får räkna med avbrott för amning.
I övrigt så har vi nog en ganska snäll bebis som äter, skiter och sover och är vaken emellanåt för att kolla runt mer och mer. Vaknar med 3-4 timmars mellanrum för mat. Och maken är hemma i 4 veckor med oss