Höstföräldrar 2021, del 3

Åh glömmer bort att uppdatera här men alltså OJ vilken trevlig fas vi kommit in i här, Sigrid har nämligen lärt sig hitta både flaska och napp i sömnen vilket innebär att hon eliminerat både nattväckningar och morgonmatning och inte väcker oss förrän efter 8 igen, är nästan bakis av all sömn senaste dagarna. Tycker jag förtjänar det efter några månader med väckning varannan timme… sitter själv och drar sig upp själv om man räcker fram handen, står med stöd men krypa kan hon ICKE 😆 börjat göra ljud, vi tycker oss höra ”hej” och ”titta” men lite vagt är det. Så himla kär i vår lilla tös!

BEE34796-7F79-47DC-A46F-E7B39C9749D3.webp


Mata katten med majskolv…
 
Jag får ju nästan sätta mig på tangenterna för att inte posta bilder och videos på M här. Det här är ju det närmaste en föräldragrupp man har den här gången!

Idag lyckades jag filma när han upptäckte sina fötter för första gången. Och blev så till sig att han störtdök från sittande (med stöd) rakt ner i fåtöljen :D
 
Jag får ju nästan sätta mig på tangenterna för att inte posta bilder och videos på M här. Det här är ju det närmaste en föräldragrupp man har den här gången!

Idag lyckades jag filma när han upptäckte sina fötter för första gången. Och blev så till sig att han störtdök från sittande (med stöd) rakt ner i fåtöljen :D

Eh, funkar nog bättre om jag sätter mig på händerna och inte på tangenterna :D
 
Vi har varit på bvc nu på morgonen och fått andra omgången sprutor. Han blev ledsen såklart men gick över väldigt fort ändå. Över 6 kilo hade han tagit sig också, snart börjar han bli stor på riktigt 😅

Här avrundas idag påsklovet oväntat med en extra ledig dag. Hade visst missat att skolan hade studiedag 🙈
 
A har haft en rolig påsk eftersom han älskar människor :D Det enda som har varit jobbigt var bilresan, sitta fast i babyskyddet är SÅ värdelöst enligt honom. Nya bilstolen finns redo hemma så vi får väl sätta in den snart för det är inte kul att han är så himla ledsen när vi åker bil.

I övrigt kämpar han för att ta sig framåt på golvet, ibland lyckas han komma fram några millimeter genom att trycka ner hakan i golvet, skjuta upp rumpan mot taket och sen trycka sig nedåt :laugh:
 
Vi har varit på bvc nu på morgonen och fått andra omgången sprutor. Han blev ledsen såklart men gick över väldigt fort ändå. Över 6 kilo hade han tagit sig också, snart börjar han bli stor på riktigt 😅

Här avrundas idag påsklovet oväntat med en extra ledig dag. Hade visst missat att skolan hade studiedag 🙈

Då är han om nu 👌😁
Min lelle plutt vägde 5,6 på 5månadersbesöket. Det går sakta men säkert uppåt 😂😁
 
Vi har varit iväg på hundtävling med övernattning sön-mån. Maken var med också och det har gått så bra. Signe har skött sig hur fint som helst, och hunden med. Signe knäckte koden för att vända sig från rygg till mage dessutom 😁

Maken satte för Signes resesäng vid dörren på vårt B&B för att Ebba inte skulle ligga precis vid dörren och vakta när vi var iväg och åt. Möttes av detta när vi kom tillbaka...

received_3249558348701907.webp
 
A har haft en rolig påsk eftersom han älskar människor :D Det enda som har varit jobbigt var bilresan, sitta fast i babyskyddet är SÅ värdelöst enligt honom. Nya bilstolen finns redo hemma så vi får väl sätta in den snart för det är inte kul att han är så himla ledsen när vi åker bil.

I övrigt kämpar han för att ta sig framåt på golvet, ibland lyckas han komma fram några millimeter genom att trycka ner hakan i golvet, skjuta upp rumpan mot taket och sen trycka sig nedåt :laugh:

M har också haft en rolig påsk! Förutom syskonen har fyra kusiner och två hundar turats om att roa honom i omgångar 😅

Det negativa i det hela att han sovit så mycket att jag lyckats med bedriften att få mjölkstockning. Aldrig haft förut men när tredje barnet var fem månader var det tydligen dags 🙄 Men som tur var blecket inte så farligt och nu är det bra igen
 
Då är han om nu 👌😁
Min lelle plutt vägde 5,6 på 5månadersbesöket. Det går sakta men säkert uppåt 😂😁

Heja heja!

Känns som att det finns risk för att M kommer börja plana ut på kurvan till nästa gång. Senaste veckan har mat blivit betydligt mindre intressant när man upptäcker så mycket annat i världen. Och när han väl äter går halva tiden åt till att busa och leka. Värst när han får utpumpat i flaska. När han fattade att man kan hålla den i bägge händer och själv bestämma var den tar vägen 😆
 
Julia är mestadels ljuvlig just nu, glad och kvittrande för det mesta men hon vill inte äta något nämnvärt dagtid och ABSOLUT inte gå och lägga sig någon tid alls. Ätandet är väl okej eftersom hon äter på kvällarna och nätterna, kissar som hon ska och är pigg och glad (jag tror det har med tänder att göra, har haft sådana här perioder innan och hon ligger kvar på kurvan), men sovandet 😴 vissa dagar sover hon bara 35 minuter på hela dagen och är inte ens trött/övertrött på kvällen, och så blir hon skitsur när hon kommer på varför vi går in i sovrummet och gör allt i sin makt för att inte somna, just nu mer snicksnack och bus än skrik och gråt dock tack och lov. FOMO deluxe 😂🙃
 
Julia är mestadels ljuvlig just nu, glad och kvittrande för det mesta men hon vill inte äta något nämnvärt dagtid och ABSOLUT inte gå och lägga sig någon tid alls. Ätandet är väl okej eftersom hon äter på kvällarna och nätterna, kissar som hon ska och är pigg och glad (jag tror det har med tänder att göra, har haft sådana här perioder innan och hon ligger kvar på kurvan), men sovandet 😴 vissa dagar sover hon bara 35 minuter på hela dagen och är inte ens trött/övertrött på kvällen, och så blir hon skitsur när hon kommer på varför vi går in i sovrummet och gör allt i sin makt för att inte somna, just nu mer snicksnack och bus än skrik och gråt dock tack och lov. FOMO deluxe 😂🙃
Vill. Inte. Missa. Något.

😝
 
M blev lite febrig igår sprutorna men var pigg och glad och det gick över igen innan kvällen var slut så det var skönt! Han är verkligen nöjd och glad för det mesta ♥️

Nu har maken åkt iväg på konferens så det är premiär för dygn själv med alla barnen. Natta dem alla själv är inga problem (vanligtvis :p ) men blir spännande att se om jag lyckas övertala de stora barnen att sova kvar i sina sängar hela natten 😅
 
M blev lite febrig igår sprutorna men var pigg och glad och det gick över igen innan kvällen var slut så det var skönt! Han är verkligen nöjd och glad för det mesta ♥️

Nu har maken åkt iväg på konferens så det är premiär för dygn själv med alla barnen. Natta dem alla själv är inga problem (vanligtvis :p ) men blir spännande att se om jag lyckas övertala de stora barnen att sova kvar i sina sängar hela natten 😅

Heja dig! 👌💪

Här ska maken iväg på konferens om ett par veckor, men jag har ju bara en unge (och en hund - hon är definitivt jobbigast 😂) att ta hand om 😂😁
 
Känslan när lilla E från ingenstans kräks över halva köksbordet... 🙈 Dock lika glad innan som efter, men nu funderar jag på om det är magsjuka eller om hon fått i sig något.

Har egentligen inplanerad aw med jobbet imorgon men den känns avlägsen just nu. Jag är också svajig i magen. Storebror var helt utslagen i söndags men det är ju flera dagar sedan så det känns skumt om vi fått samma så långt senare... O_o
 
Känslan när lilla E från ingenstans kräks över halva köksbordet... 🙈 Dock lika glad innan som efter, men nu funderar jag på om det är magsjuka eller om hon fått i sig något.

Har egentligen inplanerad aw med jobbet imorgon men den känns avlägsen just nu. Jag är också svajig i magen. Storebror var helt utslagen i söndags men det är ju flera dagar sedan så det känns skumt om vi fått samma så långt senare... O_o

Söndags är ju inte särskilt långt senare. Magsjukevirus kan ju finnas kvar länge och sen en inkubationstid på upp till 48 h.

Men hoppas att det inte var magsjuka utan bara något tillfälligt!
 
Söndags är ju inte särskilt långt senare. Magsjukevirus kan ju finnas kvar länge och sen en inkubationstid på upp till 48 h.

Men hoppas att det inte var magsjuka utan bara något tillfälligt!
Hmm, ja det har du rätt i. Är bara så van att alla brukar bli sjuka under samma dygn... Ja jag hoppas också det var något annat :p :nailbiting:
 
Inget mer har kommit upp, så jag hoppas det var en engångsgrej :up:
Ikväll var pappan och storebror borta så jag och lilla E åt kvällsmat själva, och jag passade på att ägna lite mer tid åt hennes ätande. Brukar mest bli att hon får pilla helt själv när vi andra äter, för hon vill ju inte bli matad alls. Oftast gnager hon på bröd (slickar i sig smöret :angel: ) eller någon grönsak men hon har ju heller inga tänder så det hon får i sig är marginellt.
Ikväll blev det laddade skedar och äntligen verkar hon ha fattat att skeden ska in i munnen med rätt ände utan att maten hamnar på bordet :D Hoppas det håller i sig så att hon kan börja få i sig lite mer mat framöver...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
954
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 861
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp