Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi kom precis hem från fysioterepeuten och det gick superbra, mycket rundare huvud, det går inte att se att det är en pytteliten skillnad kvar. Så skönt! Gladfis hela tiden, som vanligt.
Är glad att flaskmatningen går hyfsat nuförtiden (hon går äntligen med på att äta i sittdelen ) eftersom det känns långt borta att kunna byta ut några mål mot mat... Lite kontrast mot storebror som bara åt vanlig mat + välling från 7 månader
Nä det är ju helt sant såklart. Men det är lätt att bli stressad av BVC och andra med bebisar, trots att det är andra barnet Med storebror var det ju en sån enorm lättnad att gå över på vanlig mat efter allt krångel med matning, och jag hade ju hoppats att det skulle gå lika bra med lilla E, men nä, hon är (såklart) ett helt eget litet barn som gör på sitt sättVad skönt att det funkar rätt bra ändå! Och hon är ju ändå så liten än att det är ju inte ett dugg konstigt att inte byta ut mål till mat än (även om jag fattar parametern att hon är svår att ge flaska).
Bara för att jag skrev förut att M inte hade någon tendens till platt bakhuvud (vilket iofs var sant) så upptäckte vi nu förra veckan att han också är lite ”sned”. Inte mycket men syns helt klart när man kollar. Så var på bvc idag och nu har vi fått remiss till fysioterapeut också.
Över 5 kg hade han tagit sig också. Och 59,5 cm. Inte konstigt att de flesta kläder i stl 50 är urvuxna
4810 g (300 gram på en månad) och 60 cm.
Bra BVCsköterska dock. Inte ett dugg stressad utan konstaterade att ungen haft covid och tyckte vi kunde komma tillbaka för vägning om två veckor. Så var det med det
Vad skönt med icke-hetsande sköterska! Var det en annan än er ordinarie? Isf kan ni ju kanske be om att få byta
Alltså, jag gillar vår ordinarie (som inte är vår ordinarie egentligen ) men denna vi hade idag var bara vikarie
Jag har aldrig riktigt fattat det där med sömnscheman, men många verkar ju tycka det är bra. Här kör vi mer ”sov när du är trött”Har ni börjat styra sömnen på era?
Med första började vi vid 4 månader köra sömnschema. Men det känns så långt bort med Frej just nu...
Jag har kikat på rulla vagns sovschema, (det stämde ganska bra med stora barnet), men lilla E sover så korta stunder så det går inte riktigt ihop sig enligt schemat.Har ni börjat styra sömnen på era?
Med första började vi vid 4 månader köra sömnschema. Men det känns så långt bort med Frej just nu...
Jag har aldrig riktigt fattat det där med sömnscheman, men många verkar ju tycka det är bra. Här kör vi mer ”sov när du är trött”
Glasklart
Har ni börjat styra sömnen på era?