Höstföräldrar 2021, del 3

Covid is in the house. ✌️🙈💩
Signe är pigg so far iaf, så hoppas det fortsätter så. Jag fick nyss positivt test, maken negativt. Jag tror jag fått det av min pappa som jag och Signe träffade i onsdags, för han var hostig sa han nu. Maken träffade inte honom, så han blir väl sjuk imorn eller tisdag 🙈
Men nej!
Hoppas det blir lindrigt för er. Har ni hunnit få tredje dosen vaccin?
 
Men nej!
Hoppas det blir lindrigt för er. Har ni hunnit få tredje dosen vaccin?

Nä, har faktiskt inte fått tummen ur och tagit den ännu. Dumt nog. Men hoppas lindrigt ändå. 👍
Mest hoppas jag att S klarar sig bra om hon blir dålig. Ingen feber på henne ännu iaf.
 
Nä, har faktiskt inte fått tummen ur och tagit den ännu. Dumt nog. Men hoppas lindrigt ändå. 👍
Mest hoppas jag att S klarar sig bra om hon blir dålig. Ingen feber på henne ännu iaf.
Ja, det förstår jag! Håller tummarna för att ni klarar er bra alla tre!
 
Nä, har faktiskt inte fått tummen ur och tagit den ännu. Dumt nog. Men hoppas lindrigt ändå. 👍
Mest hoppas jag att S klarar sig bra om hon blir dålig. Ingen feber på henne ännu iaf.

Hoppas ni kommer lindrigt undan! M fick ju när vi andra också var sjuka. Men han hade feber mindre än ett dygn och sen var det över för hans del 👍
 
Vi är på sportlov vilket innebar 3,5 timme bilresa, det absolut längsta vi kört med M hittills. Vi slängde in tre barn i baksätet och hoppades på det bästa :D

Nej men allvarligt så gick det långt över förväntan. Alla barnen satt i baksätet och med undantag på fem minuter så var M nöjd hela tiden och sov stora delar. Får se på hemresan sen om det var nybörjartur :p
 
Nä, har faktiskt inte fått tummen ur och tagit den ännu. Dumt nog. Men hoppas lindrigt ändå. 👍
Mest hoppas jag att S klarar sig bra om hon blir dålig. Ingen feber på henne ännu iaf.

Hoppas det går bra och lindrigt till för er! Julia hade lite förhöjd temp på gränsen till feber i en halv dag och sov tre timmar i sträck på dagtid för första gången sedan hon var nyföding när vi hade covid, men ch så var det färdigt med den saken.
 
Vi kämpar på med språng fyra här. Herregud, dessa humörsvängningar 😂 80% av vakentiden är hon go och glad men de övriga 20%, mein gott. Som tur är svänger ju även det jobbiga tillbaka rätt snabbt.

Hon blev fyra månader i fredags så nu har vi börjat leka lite med smaksensationer. Hon har fått avokado, ärtor, mango och blåbär i smaknapp och är överförtjust! Eller ja avokado var väl sådär, men det var det första vi gav så kanske mest förvirrande. Men det övriga är mycket poppis. Hon fick smaka lite tomatsås från mitt finger när vi åt köttfärssås förut idag och satt sedan som i trans och tittade längtansfullt på min tallrik 😂 ja hon fick en liten slick till.

47D6CF92-DD5A-4DC0-A7FA-740C0842AF1F.webp


BVC och fyramånaderskontroll imorgon! Det är bara tre veckor sedan vi var där då tremånaders sköts upp pga sjukdom först hos dem och sedan hos oss, men det blir kul ändå att se vad som hänt på länge och vikt sedan sist.
 
Vi kämpar på med språng fyra här. Herregud, dessa humörsvängningar 😂 80% av vakentiden är hon go och glad men de övriga 20%, mein gott. Som tur är svänger ju även det jobbiga tillbaka rätt snabbt.

Hon blev fyra månader i fredags så nu har vi börjat leka lite med smaksensationer. Hon har fått avokado, ärtor, mango och blåbär i smaknapp och är överförtjust! Eller ja avokado var väl sådär, men det var det första vi gav så kanske mest förvirrande. Men det övriga är mycket poppis. Hon fick smaka lite tomatsås från mitt finger när vi åt köttfärssås förut idag och satt sedan som i trans och tittade längtansfullt på min tallrik 😂 ja hon fick en liten slick till.

Visa bifogad fil 86645

BVC och fyramånaderskontroll imorgon! Det är bara tre veckor sedan vi var där då tremånaders sköts upp pga sjukdom först hos dem och sedan hos oss, men det blir kul ändå att se vad som hänt på länge och vikt sedan sist.

Men GULLUNGE ❤️
 
Hoppas det går bra och lindrigt till för er! Julia hade lite förhöjd temp på gränsen till feber i en halv dag och sov tre timmar i sträck på dagtid för första gången sedan hon var nyföding när vi hade covid, men ch så var det färdigt med den saken.

Håller tummarna för att det blir så här med. Tycker redan jag känner mig bättre än innan idag också, så förhoppningsvis går det över snabbt.
 
Jag är så glad att lilla E inte är mitt första barn för då hade jag slitit mitt hår tror jag. Just nu är det verkligen en vakenperiod, hon sover nästan inget om dagarna utan ligger mest och tittar på allt, försöker sätta sig upp i vagnen, babyskydd, eller kravla sig ur bärselen... :laugh:

Oftast är hon glad ändå, men som idag när vi varit och handlat och hon inte somnade i bilen, eller på Ica och sen inte på Ikea heller förrän precis i slutet, och sen vaknade igen efter 5 minuter när jag flyttade henne till babyskyddet, och SEN var vaken nästan en timme till innan jag kom hem och kunde lägga henne i vagnen, och DÅ blir hon fullkomligt övertrött och fly förbannad (mest pga vanttvång tror jag iofs :D )... då blir man en liten aning trött som mamma.

Men jag tänker att det är en fas som allt annat och att storebror ju var likadan men att det ordnar upp sig med tiden. Och sen tänker jag att det är tur att hon är söt 😁
 
Sigrid är snorig, men pigg ändå. Dock vaknade hon ett par gånger med ett gallskrik inatt och det var väl sisådär måste jag säga… 😬
 
Hon blev fyra månader i fredags så nu har vi börjat leka lite med smaksensationer. Hon har fått avokado, ärtor, mango och blåbär i smaknapp och är överförtjust! Eller ja avokado var väl sådär, men det var det första vi gav så kanske mest förvirrande. Men det övriga är mycket poppis. Hon fick smaka lite tomatsås från mitt finger när vi åt köttfärssås förut idag och satt sedan som i trans och tittade längtansfullt på min tallrik 😂 ja hon fick en liten slick till.

M råkade smaka banan av misstag igår 😜 Jag hade honom i knät och i andra handen höll jag del av dotterns banan som hon höll på att äta men som gått av. M nickade till lite med huvudet och när jag skulle ”fånga” honom med andra handen tänkte jag inte på att jag hade banan i den. Så hans läppar hamnade rakt på bananen. Han såg inte missnöjd ut om man säger så 😅
 
Så kul att läsa vad ni skriver om alla fina bebisar :love:
Här hemma bor det numera en till bebis (valp) som kan va den snällaste och coolaste valpen jag mött. Han är dock inte vidare smidig så får passa så han inte trampar på människobebisen eller äter upp hennes babygym :laugh:
Lilla E blir 3 månader idag och är en så där lättsamt-krävande bebis. Hon kräver underhållning och mycket uppmärksamhet men är nöjd och glad för det mesta så länge kraven uppfylls :cool:
Somnar för natten runt 23 så det är underbart mot 02-03 som va tidigare vanan.
Vi fick ordning på amningen till slut och jag är å glad för att det va mödan värd.
 
Så kul att läsa vad ni skriver om alla fina bebisar :love:
Här hemma bor det numera en till bebis (valp) som kan va den snällaste och coolaste valpen jag mött. Han är dock inte vidare smidig så får passa så han inte trampar på människobebisen eller äter upp hennes babygym :laugh:
Lilla E blir 3 månader idag och är en så där lättsamt-krävande bebis. Hon kräver underhållning och mycket uppmärksamhet men är nöjd och glad för det mesta så länge kraven uppfylls :cool:
Somnar för natten runt 23 så det är underbart mot 02-03 som va tidigare vanan.
Vi fick ordning på amningen till slut och jag är å glad för att det va mödan värd.

Vilken härlig uppdatering! 😍
 

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
952
Senast: Niyama
·
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 860
Senast: Manji
·
Övr. Hund Jag letar ny bil och hade tänkt ha lastgaller och grindar i den som jag har i min nuvarande. Men egentligen skulle jag helst vilja ha en...
Svar
12
· Visningar
582
Senast: Bison
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en...
2
Svar
27
· Visningar
1 080
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp