Håller i övrigt med er andra om stödet från BVC, har inte nåt vidare förtroende för vår BVC-sköterska heller. Vi hade ju väldigt problem med vikten för båda barnen i början och efter de varit inlagda för sondmatning och äntligen började gå upp i vikt ifrågasatte hon varför de inte sondmatat dem längre och sa flera gånger att de fortfarande gick upp dåligt i vikt trots att läkaren på sjukhuset varit jättenöjd med deras viktuppgång och vi äntligen hade börjat sluta ha ångest och gråta vid varje matning. Vi blev såklart jätteoroliga igen och tyckte inte alls att vi blev så bra bemötta i vår oro.
Dessutom reagerade jag rätt mycket på hennes sätt att prata om våldsfrågan, jag jobbar ju på socialtjänsten i vanliga fall och ställer frågan om våldsutsatthet flera gånger i veckan och då vet man ju verkligen hur viktigt det är att personen i fråga ska få möjlighet att svara ärligt på frågan, min BVC-sköterska berättade för mig och min sambo att jag vid nästa besök skulle få frågan om jag blir utsatt för våld och dessutom skulle min sambo vänta utanför rummet medan jag svarade på detta. Nu blir jag ju såklart inte utsatt för våld som tur är, men hade jag blivit det hade jag ju inte känt mig särskilt trygg med att berätta det med våldsutövaren precis utanför? Och dessutom hade han ju haft gott om tid att övertyga mig om att inte prata eftersom han visste att frågan skulle ställas. Så himla idiotiskt bara. Upplevde också att hon inte alls var intresserad av att prata om de saker jag upplevt som jobbiga under de första månaderna när jag fick fylla i ett papper om mitt psykiska mående. Hon viftade liksom bort de svar som inte tydde på perfekt mående och sa saker som ”har du provat att inte tänka så?” när jag sa att jag ofta la skulden på mig själv och mår väldigt dåligt när saker inte går som det ska med mat eller sömn osv. Man bara nej men tack för rådet, det hade jag aldrig kommit på själv?
. Kände med en gång att jag inte kommer berätta för henne om något skulle kännas riktigt jobbigt.
Vi funderade på att byta sköterska efter det där med vikten men nu tänker vi att vi förhoppningsvis ska flytta snart och att vi ändå inte har så stort behov av stöd just nu så gör som nån annan skrev och använder dem mest för att få vägt barnen och få dem vaccinerade.