Så fina!
Vår lilla kille äter o sover mest så det är väl som det ska!
Amningen verkar gå ganska bra, har ont i bröstvårtorna såklart och har fått pumpa ur lite ibland när han sover länge för brösten blir så sjukt spända o ömma men det har funkat hittills! Lillen verkar nöjd efter han ätit 5 dagar gammal idag
Förresten hur har ni era bebisar på natten? Vi har ett babynest där vi tänkte han skulle ligga på natten i sängen mellan oss men han är inte så förtjust.. Får han ligga kvar på sidan jämte mig efter han ammat somnar han direkt men försöker jag lägga han på rygg i nästet blir han orolig o viftar med armar o ben tills han vaknar o är ledsen..
Så jag har haft kvar honom jämte mig istället men blir lite orolig såklart då rekommendationerna ju är ryggläge o helst i egen säng..
Vi samsover Gjorde det med storebror också och det är så mysigt. Ville absolut inte göra det först med tanke på rekommendationerna men vi mår alla bättre så och det maximerar verkligen sömnen för oss. Vi har ett babynest men det används mest dagtid, har aldrig riktigt funkat att flytta över barnen till det efter nattamning, de har vaknat och blivit oroliga, ungefär så som du beskriver. Jag liggammar nattetid och somnar nog om lite halvt medan lillebror äter. När han är klar somnar han vid min sida. Första månaden eller så har jag varit noga med att lägga bebis tillrätta på rygg efter att han ätit klart, men nu sover han nog ganska ofta på sidan. Dock faller han gärna tillbaka på rygg av sig själv.
Storebror sover i eget rum i spjälsäng numera, men vi nattar honom oftast med oss i sängen och lyfter sedan över honom. Han sover gott i uppemot 12 timmar, oftast utan att vakna alls, så det funkar bra Han har sovit hela nätter från det att han var några veckor gammal, oerhört lyxigt! Hoppas så på att det ska bli samma med lillebror, men än så länge vaknar han fortfarande för att äta 2-3 gånger per natt
Angående andningslarm så har det mer stjälpt än hjälpt oss, men vet flera som upplever det som en stor trygghet, så man får nog känna efter själv vad som passar en bäst