Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag konstaterar att vår bebis kommer bli en vilde! Det är inte många timmar på dygnet som han inte bökar runt, sparkar, boxar eller gör kullerbyttor. :rofl::love:
 
Nu har jag varit iväg och fått magen mätt av två olika barnmorskor varav den ena mätt två gånger och mitt sf-mått ligger under den undre referenslinjen. Det lutar åt att det blir ett tillväxt-ul (en chans till att få se den lille :love: ). Den andra barnmorskan som mätte var störtskön och sa att jag inte skulle oroa mig, för vissa har inte mycket större mage än mig ens när det är dags att föda och jag har ju inte något "överflödigt fett på kroppen" :D

För övrigt har jag börjat få ont i svanskotan så fort jag ligger på rygg och när jag går med långa steg :meh: Känns som om jag går som en gammal tant ibland när jag går runt i jobbet och kollagan har lite roligt åt mig ibland när jag ska ta mig in i arbetsbilen genom att först stanna upp utanför och sucka för att sedan häva mig in med hjälp av handtaget inne i bilen och bildörren (vw transporter) :laugh: Hon kommer snart dithän hon också om typ 13 veckor :angel:
 
Mina tre första var lugna i magen och är relativt lugna nu ocksa (om man bortser fran humöret pa de tva yngre). Den här är det mer fart pa i magen, ska bli spännande att se om det fortsätter sa sen ocksa.

Känner igen det där med bilen, vi har en minibuss och utanför förskolan parkerar man lite högre upp sa bilen blir typ ytterligare 1 dm högre. Känner mig inte direkt smidigt när jag ska in i bilen och värre lär det bli. Konstaterade igar ocksa att magen tar i ratten med min normala sitsinställning, undrar om jag kommer na fram till pedalerna i slutet av graviditeten. Vi hade en annan bil förra gangen.
 
Jag, som är en pysselmaja i vanliga fall - har gått helt nuts på babyklädessömnad.:love: Det här är det senaste sydda setet, kompletterat med virkade kanintofflor, virkad kaninmjukis och en virkad filt i mormorsränder (egna mönster). Just nu känns det som att det blir det här som blir bb-setet, allt en heldress jag sytt med rävar på (:love:) om lilleman är liten när han kommer ut. :heart

19059679_1386096354812521_8510853618825433181_n.jpg


Är det någon annan som pysslar till sin bebis? :D:heart
 
Jag, som är en pysselmaja i vanliga fall - har gått helt nuts på babyklädessömnad.:love: Det här är det senaste sydda setet, kompletterat med virkade kanintofflor, virkad kaninmjukis och en virkad filt i mormorsränder (egna mönster). Just nu känns det som att det blir det här som blir bb-setet, allt en heldress jag sytt med rävar på (:love:) om lilleman är liten när han kommer ut. :heart

19059679_1386096354812521_8510853618825433181_n.jpg


Är det någon annan som pysslar till sin bebis? :D:heart

SÅ IMPAD!

Och nej, inget pyssel här. Första gången var min största insats att städa och sortera alla grejer i hela badrummet. :rofl:
 
@Nixehen åh vad fint! väldigt imponerad!

Kläder vågar jag mig inte ge mig på. Men jag ska sy ett babynest. Gjorde det till sonen men det är väldigt välanvänt så tänkte göra ett nytt nu.
 
@Nixehen åh vad fint! väldigt imponerad!

Kläder vågar jag mig inte ge mig på. Men jag ska sy ett babynest. Gjorde det till sonen men det är väldigt välanvänt så tänkte göra ett nytt nu.
Åh! Kan du inte visa bild på det i tråden sedan? Jag har köpt hem material för att sy ett babynest också, aldrig gjort innan så det blir spännande att se hur det slutar. :rofl:
 
Åh! Kan du inte visa bild på det i tråden sedan? Jag har köpt hem material för att sy ett babynest också, aldrig gjort innan så det blir spännande att se hur det slutar. :rofl:

Absolut! Men jag har inte kommit så långt som att köpa material så det finns risk att du hinner före ;)
 
Gravpenningen godkänd så går hem den 23 augusti, så har bara 8v kvar att jobba då jag har 2v semester där mitt i sommaren också. Känns konstigt att man då ska vara helt ledig fram till årsskiftet minst :eek:
Men skönt att det är fixat iaf, lite småjobbigt att hålla på med försäkringskassan...
 
Öland är ju dit jag vill åka! Vad roligt att ni är där. Är det fint? Mycket att göra, se, osv? Hur bor ni?
Det var fint! Perfekt nu innan turistsäsongen drar igång på riktigt och det är folk överallt :D
Vi hyrde en stuga, modell 70-tal, men den låg lungt och avskilt vilket var väldigt skönt. Hunden kunde gå ut i trädgården utan att vi behövde oroa oss för att hon stör grannarna osv. Vi har nog gjort nästan hela Öland, Borgholms slott, Solliden, norra spetsen, södra spetsen, Alvaret, mittlandsskogen mm. Mycket promenerande, eller ja så mycket aom jag har orkat i alla fall:angel:

Det var skönt att komma iväg men nu är det skönt att vara hemma igen, jag har ungefär en veckas semester till sedan ska jag jobba hela sommaren. Har semester igen i augusti, sedan börjar det ju bli hög tid att fundera på hur länge en ska jobba osv:nailbiting:
 
Jag, som är en pysselmaja i vanliga fall - har gått helt nuts på babyklädessömnad.:love: Det här är det senaste sydda setet, kompletterat med virkade kanintofflor, virkad kaninmjukis och en virkad filt i mormorsränder (egna mönster). Just nu känns det som att det blir det här som blir bb-setet, allt en heldress jag sytt med rävar på (:love:) om lilleman är liten när han kommer ut. :heart

19059679_1386096354812521_8510853618825433181_n.jpg


Är det någon annan som pysslar till sin bebis? :D:heart
Supergulliga!!:love:
Önskar jag kunde sy...
 
Jag, som är en pysselmaja i vanliga fall - har gått helt nuts på babyklädessömnad.:love: Det här är det senaste sydda setet, kompletterat med virkade kanintofflor, virkad kaninmjukis och en virkad filt i mormorsränder (egna mönster). Just nu känns det som att det blir det här som blir bb-setet, allt en heldress jag sytt med rävar på (:love:) om lilleman är liten när han kommer ut. :heart

19059679_1386096354812521_8510853618825433181_n.jpg


Är det någon annan som pysslar till sin bebis? :D:heart
:love::love::love::love::love::love:
 
Det var fint! Perfekt nu innan turistsäsongen drar igång på riktigt och det är folk överallt :D
Vi hyrde en stuga, modell 70-tal, men den låg lungt och avskilt vilket var väldigt skönt. Hunden kunde gå ut i trädgården utan att vi behövde oroa oss för att hon stör grannarna osv. Vi har nog gjort nästan hela Öland, Borgholms slott, Solliden, norra spetsen, södra spetsen, Alvaret, mittlandsskogen mm. Mycket promenerande, eller ja så mycket aom jag har orkat i alla fall:angel:

Det var skönt att komma iväg men nu är det skönt att vara hemma igen, jag har ungefär en veckas semester till sedan ska jag jobba hela sommaren. Har semester igen i augusti, sedan börjar det ju bli hög tid att fundera på hur länge en ska jobba osv:nailbiting:

Åh det låter ju helt fantastiskt! Roligt att ha med hunden också, var det hundvänligt på Öland eller fick ni lämna henne i stugan när ni var ute och åt och upptäckte ön?
 
Åh det låter ju helt fantastiskt! Roligt att ha med hunden också, var det hundvänligt på Öland eller fick ni lämna henne i stugan när ni var ute och åt och upptäckte ön?
Vi hade med henne överallt! Både Borgholms slott och Solliden fick hunden vara med, sedan var vi mest i olika naturreservat där hunden fick vara med kopplad:up: Vi åt oftast lunchen ute när vi var på utflykter, många uteserveringar där det säkert varit ok om hon suttit med oss. Dock valde vi att istället ställa bilen så vi såg den och dra ner rutorna (var inte full sol). Hon vill gärna sova i sin bilbur och var trött efter utflykterna:)
Hon fullkomligt älskade Borgholms slott:p Tror hon tyckte det var mer intressant än oss, ner med näsan i alla hål och hörn, upp och kika på murar osv. Hon drog nästan runt oss, "kolla, kolla husse och matte HÄR har vi inte varit än! Åh kolla, kolla en TRAPPA!" :D
 
De senaste dagarna har jag börjat få lite småont på högersidan ibland, mest ner mot ljumsken typ. Än så länge är det inte på nivå värre än "irriterande" och jag hoppas att det håller sig där, eller ännu hellre går över. Det kommer både när jag rör mig och sitter still :meh:
 
Var förresten på klädutförsäljning idag, köpte sommarkläder till sonen men kunde ju inte låta bli att spana lite bland storlek 50. Man börjar bli lite sugen :love: Men vi kommer ju inte behöva köpa så mycket kläder. Förutom ytterkläder då eftersom vi lyckats med att det blir helt omvänt årstidsvis :p Ska se till att det blir ett litet ullförråd till bebis. Någon fördel med höst/vinterbebis ska man ju ha ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 276
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 113
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp