Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina är födda 39+1, 40+1 och 38+4. Jag räknar liksom med att den här bebisen kommer senast pa bf, skulle vara hemskt att ga över tiden. Helst far den komma innan den 7 oktober, da fyller nämligen 2:an ar och det skulle vara skönt att slippa oroa sig för samma födelsedag.
11 september startar skolorna här i Österrike, 1:an börjar trean och far antagligen en ny lärare, 2:an börjar ettan och 3:an börjar ny förskolegrupp. Det innebär att det är tre föräldramöten som vore bra att ga pa. Sa bebis far gärna vänta till det är avklarat och syskonen kommit in i det nya. Första veckan i oktober vore perfekt. Jag har väl inte för mkt krav pa bebisen ?
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet
Oktober
11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet
November
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
20 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
Fick en pysselpsykos igårkväll och fastnade totalt i projektet Babynest!
Blev rätt nöjd med resultatet
Eftersom jag blev så löjligt nöjd med dessa så får ni se dem också, klart ongen ska ha badass camobrallor liksom! strl 56
Jag gjorde ett eget! Googlade lite mått och ritade sedan själv, la kanalen för "rynkbandet" på insidan istället och gjorde det öppningsbart för att kunna plocka ur madrassen (använt skummadrass istället för vad, känns säkrare och bättre). Sedan så har jag stoppat det med typ dubbelt så mycket vadd i kanterna än vad det brukar stå - för att minimera kvävningsrisken, insett att många inte förstår hur farlig en fluffig kant kan vara för bebis..Men vad fint! Vad använde du för mönster till nestet? Var inte helt nöjd med det jag använde förra gången så tänkte försöka hitta ett nytt.
Mina foglossningssmärtor och strålsmärtan ner i rumpan och låret är mycket bättre.
Jag har bytt ut hundarnas långpromenad mot cykeltur, sover med ena ryggkudden från soffan under benen (=kan variera sovställning och sova på rygg utan att dö av ont) och pallar upp med en kudde mellan knän och under magen. Nej, det ser inte klokt ut i sängen.
I går var jag på badhuset för att försöka minska svullnad och vätskefyllnad i vader och fötter, och det funkade riktigt bra. Så skönt!! Får diken efter strumpresåren och tårna ser mer ut som champinjoner... Ska köpa stödstrumpor asap. Någon som har tips? Har kompressionsstrumpor från gococo, men antar att stödstrumpor kramar hårdare?
Hej @Guldaskig - tänker att du i egenskap av sjuksköterska kanske vet något om stödstrumpor?
Jag gjorde ett eget! Googlade lite mått och ritade sedan själv, la kanalen för "rynkbandet" på insidan istället och gjorde det öppningsbart för att kunna plocka ur madrassen (använt skummadrass istället för vad, känns säkrare och bättre). Sedan så har jag stoppat det med typ dubbelt så mycket vadd i kanterna än vad det brukar stå - för att minimera kvävningsrisken, insett att många inte förstår hur farlig en fluffig kant kan vara för bebis..