Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på RUL nu i morse, det blir antagligen en liten tjej (precis som vi helst vill ha). Allt såg jättebra ut, blev flyttad 2 dagar framåt, vilket jag också misstänkte eftersom KUB-testet sa exakt samma sak :)
Jag har moderkakan i framvägg vilket förklarar att jag inte har känt något än :)
 
Uppdaterar listan också :)

September

1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

18 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet
 
Mina är födda 39+1, 40+1 och 38+4. Jag räknar liksom med att den här bebisen kommer senast pa bf, skulle vara hemskt att ga över tiden. Helst far den komma innan den 7 oktober, da fyller nämligen 2:an ar och det skulle vara skönt att slippa oroa sig för samma födelsedag.

11 september startar skolorna här i Österrike, 1:an börjar trean och far antagligen en ny lärare, 2:an börjar ettan och 3:an börjar ny förskolegrupp. Det innebär att det är tre föräldramöten som vore bra att ga pa. Sa bebis far gärna vänta till det är avklarat och syskonen kommit in i det nya. Första veckan i oktober vore perfekt. Jag har väl inte för mkt krav pa bebisen ? :)
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

18 - Hogstorp, första barnet
20 - Jordgubblime, första barnet
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
20 - Jordgubblime, första barnet
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
20 - Jordgubblime, första barnet
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
20 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
 
Vi kommer närmare och närmare varandras bf @Hogstorp :D

Phu har varit och köpt blommor och jord idag, försökte bära så lite som möjligt men var ändå tre 50 liters säckar som skulle i och ur bilen. Ska ut och plantera nu så får vi se vad kroppen säger ikväll...:angel:
Min får gärna komma ut lite tidigare också, v 19 nu och jag känner mig redan osmidig och klumpig. Vill inte ens tänka på hur det kommer att kännas om tio veckor eller när det närmare sig v 40:nailbiting:
 
Mina är födda 39+1, 40+1 och 38+4. Jag räknar liksom med att den här bebisen kommer senast pa bf, skulle vara hemskt att ga över tiden. Helst far den komma innan den 7 oktober, da fyller nämligen 2:an ar och det skulle vara skönt att slippa oroa sig för samma födelsedag.

11 september startar skolorna här i Österrike, 1:an börjar trean och far antagligen en ny lärare, 2:an börjar ettan och 3:an börjar ny förskolegrupp. Det innebär att det är tre föräldramöten som vore bra att ga pa. Sa bebis far gärna vänta till det är avklarat och syskonen kommit in i det nya. Första veckan i oktober vore perfekt. Jag har väl inte för mkt krav pa bebisen ? :)

Inte då :D Passa tiden borde de ju lära sig tidigt ;)
 
September
1 - Emtherlia, första barnet
3 - Bedott, första barnet
14 - queeniida, andra barnet
14 - Blåbär, andra barnet
24 - Nixehen, första barnet - Gotland
24 - Lakritsnapp, första barnet
24 - Lovise, första barnet
28 - Pulkaskurk, första barnet - Falun
29 - Guldaskig, första barnet

Oktober

11 - Turbofling, fjärde barnet (Storasystrar födda 2009, 2010, 2014), Innsbruck, Österrike
17 - Imogen, andra barnet
23 - Ainon, första barnet

November

18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
20 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
 
Pina har fått lite nya kläder, reashoppade lite på pop idag
19275249_10158875724650223_5326196824365856866_n.jpg


För några veckor sen så reashoppade jag lite på nätet med :)

19399807_10158875724280223_5605068277147266543_n.jpg


Har fått en hel kasse med fina kläder av en annan bukefalist och sen köpte jag en hel kasse med bättre begagnade barnkläder för ett tag sen så nu har vi nog kläder så det räcker för stl 50/56 iaf och lite större kläder med men där kommer vi få att komplettera lite sen.

Nästa projekt blir att köpa en skötväska för det lyckades jag glömma när vi köpte barnvagnen...
Å en spjälsäng med tillbehör..
Sen är det nog bara lite smått som nappflaskor och några filtar å så.
 
Fick en pysselpsykos igårkväll och fastnade totalt i projektet Babynest!
Blev rätt nöjd med resultatet :love:
19399784_1394154077340082_3200740394715234607_n.jpg


Eftersom jag blev så löjligt nöjd med dessa så får ni se dem också, klart ongen ska ha badass camobrallor liksom! :banana::D:love: strl 56
19366063_1393474090741414_4441191947058528818_n.jpg

Men vad fint! Vad använde du för mönster till nestet? Var inte helt nöjd med det jag använde förra gången så tänkte försöka hitta ett nytt.
 
Men vad fint! Vad använde du för mönster till nestet? Var inte helt nöjd med det jag använde förra gången så tänkte försöka hitta ett nytt.
Jag gjorde ett eget! Googlade lite mått och ritade sedan själv, la kanalen för "rynkbandet" på insidan istället och gjorde det öppningsbart för att kunna plocka ur madrassen (använt skummadrass istället för vad, känns säkrare och bättre). Sedan så har jag stoppat det med typ dubbelt så mycket vadd i kanterna än vad det brukar stå - för att minimera kvävningsrisken, insett att många inte förstår hur farlig en fluffig kant kan vara för bebis.. :crazy:
 
Mina foglossningssmärtor och strålsmärtan ner i rumpan och låret är mycket bättre.

Jag har bytt ut hundarnas långpromenad mot cykeltur, sover med ena ryggkudden från soffan under benen (=kan variera sovställning och sova på rygg utan att dö av ont) och pallar upp med en kudde mellan knän och under magen. Nej, det ser inte klokt ut i sängen. :angel:

I går var jag på badhuset för att försöka minska svullnad och vätskefyllnad i vader och fötter, och det funkade riktigt bra. Så skönt!! Får diken efter strumpresåren och tårna ser mer ut som champinjoner... Ska köpa stödstrumpor asap. Någon som har tips? Har kompressionsstrumpor från gococo, men antar att stödstrumpor kramar hårdare?

Hej @Guldaskig - tänker att du i egenskap av sjuksköterska kanske vet något om stödstrumpor? :idea:
 
Idag hittade vi en matta till barnrummet:

bebbda08-af0d-4327-9d13-3b1191456ef7.jpg


Supermjuk:love: och stor, täcker typ hela golvet.

Den fanns även i offwhite och mörkblå men vi kände att den mörkblå var för mörk och den vita var lite för creme-färgad och risken fanns att den skulle se smutsig ut mot väggarna, särskilt när den täcker så stor yta. Så det blev den rosa som har lite toner mot det lila hållet i vissa vinklar. Tror det blir skitbra!
 
Mina foglossningssmärtor och strålsmärtan ner i rumpan och låret är mycket bättre.

Jag har bytt ut hundarnas långpromenad mot cykeltur, sover med ena ryggkudden från soffan under benen (=kan variera sovställning och sova på rygg utan att dö av ont) och pallar upp med en kudde mellan knän och under magen. Nej, det ser inte klokt ut i sängen. :angel:

I går var jag på badhuset för att försöka minska svullnad och vätskefyllnad i vader och fötter, och det funkade riktigt bra. Så skönt!! Får diken efter strumpresåren och tårna ser mer ut som champinjoner... Ska köpa stödstrumpor asap. Någon som har tips? Har kompressionsstrumpor från gococo, men antar att stödstrumpor kramar hårdare?

Hej @Guldaskig - tänker att du i egenskap av sjuksköterska kanske vet något om stödstrumpor? :idea:

Jag köpte på apoteket förra gången. Fanns nog bara en sort så jag tog dem. Men jag tyckte väl att det fungerade sisådär så väntar på att du ska få tips för jag räknar kallt med att jag kommer råka ut för samma igen :cautious:
 
Jag gjorde ett eget! Googlade lite mått och ritade sedan själv, la kanalen för "rynkbandet" på insidan istället och gjorde det öppningsbart för att kunna plocka ur madrassen (använt skummadrass istället för vad, känns säkrare och bättre). Sedan så har jag stoppat det med typ dubbelt så mycket vadd i kanterna än vad det brukar stå - för att minimera kvävningsrisken, insett att många inte förstår hur farlig en fluffig kant kan vara för bebis.. :crazy:

Ja det var nog vad jag hade behövt göra när jag inte var riktigt nöjd med hur något av mönstren var :p

Vad hade du för totallängd och bredd på nestet och hur breda var kanterna?

Det där med kanalen på insidan var ju riktigt smart! Får se bara om mina sömnadsskills klarar det ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 276
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 114
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp