Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, nu kapar jag fan av vänsterbenet. Är så förbannat trött på strålande smarta från ländryggen och ner i skinkan och låret dygnet runt.

/Sur
 
Det känns seriöst som min mage ska explodera, är sjukt utspänd (och har blivit gigantisk senaste veckan :wtf:) och obekväm. Trodde hormoner eller nåt skulle göra vävnaderna mjuka och fina så att magen kunde växa men den töjer sig ju med brutalt våld:cautious:
AJJ!

Är det så för alla? Typ svårt att sova för att det töjjer så mycket :down:

(v.23 imorgon)
 
Gud vad fint! Tänk om man hade lite sådana skills...

Jag, som är en pysselmaja i vanliga fall - har gått helt nuts på babyklädessömnad.:love: Det här är det senaste sydda setet, kompletterat med virkade kanintofflor, virkad kaninmjukis och en virkad filt i mormorsränder (egna mönster). Just nu känns det som att det blir det här som blir bb-setet, allt en heldress jag sytt med rävar på (:love:) om lilleman är liten när han kommer ut. :heart

19059679_1386096354812521_8510853618825433181_n.jpg


Är det någon annan som pysslar till sin bebis? :D:heart
 
Det känns seriöst som min mage ska explodera, är sjukt utspänd (och har blivit gigantisk senaste veckan :wtf:) och obekväm. Trodde hormoner eller nåt skulle göra vävnaderna mjuka och fina så att magen kunde växa men den töjer sig ju med brutalt våld:cautious:
AJJ!

Är det så för alla? Typ svårt att sova för att det töjjer så mycket :down:

(v.23 imorgon)

Min mage har också växt explosionsartat de senaste veckorna :eek: Känner inget obehag av det dock men otroligt ovant, vänjer man sig någonsin vid att bara blir större och större? :crazy:
 
Alltså det här med att folk "har vetat" att man var gravid innan man berättade det. Pratade med min moster igår, som jag inte har sett på ett tag men hon hade såklart hört av min mamma att vi väntade syskon. "Men det hade jag redan förstått, det syntes lång väg". Där och då skrattade jag mest åt det men sen efter att ha tänkt efter ett tag så inser jag att senast vi sågs vad innan "tillverkningsdatum". Snacka om röntgensyn :cautious::p
 
När jag sag mig i spegeln idag sa tycker jag att min mage krympt och blivit mjukare, men antagligen har bebis bara lagt sig annorlunda, och pa kvällarna ser det betydligt större ut och är stenhard. Ställde mig pa vagen ocksa, +3kg pa typ 2 veckor, nu blir det skärpning med maten.

Jag ger gärna bort min högra höft, hamnar jag pa rygg under natten eller ligger pa rygg i soffan och ska vända mig skär det som knivar.
 
Alltså det här med att folk "har vetat" att man var gravid innan man berättade det. Pratade med min moster igår, som jag inte har sett på ett tag men hon hade såklart hört av min mamma att vi väntade syskon. "Men det hade jag redan förstått, det syntes lång väg". Där och då skrattade jag mest åt det men sen efter att ha tänkt efter ett tag så inser jag att senast vi sågs vad innan "tillverkningsdatum". Snacka om röntgensyn :cautious::p

Men hjälp, vilken pinsam moster. :o:rofl:
 
Men hjälp, vilken pinsam moster. :o:rofl:

Haha ja men jag gillar henne ändå :D Och jag fattade det som att det hon menade att det där "det syntes lång väg" syftades på det där att det syns i ööögonen som folk brukar yra om..

Men överlag tycker jag det är så knäppt att påpeka att man minsann hade märkt det för länge sen när man får reda på att någon är gravid. Hur hade man tänkt att en sån kommentar skulle uppfattas positivt?
 
Det känns seriöst som min mage ska explodera, är sjukt utspänd (och har blivit gigantisk senaste veckan :wtf:) och obekväm. Trodde hormoner eller nåt skulle göra vävnaderna mjuka och fina så att magen kunde växa men den töjer sig ju med brutalt våld:cautious:
AJJ!

Är det så för alla? Typ svårt att sova för att det töjjer så mycket :down:

(v.23 imorgon)
Min mage har börjat ändra form, innan har den mest känts som om jag blivit lite fet, ätit för mycket liksom:p Nu börjar den få en annan form, och bli svår att dölja under kläderna.
Men å andra sidan har också boobsen gått från B-kupa till D på bara några veckor så det balanserar liksom upp proportionerna lite:angel:
Jag kan känna som mensvärk eller träningsvärk i magen. Ibland liksom sträcker och töjer det. Gissar att det är när det växer och rör på sig därinne.
V 19 nu, typ halvvägs:nailbiting: två veckor kvar till nästa ultraljud. Vi har fortfarande inte kommit överens om vi vill veta kön eller inte. Jag vill att det ska bli en överraskning, sambon klarar inte överraskningar så bra och vill veta i förväg för att kunna förbereda sig;)
 
Haha ja men jag gillar henne ändå :D Och jag fattade det som att det hon menade att det där "det syntes lång väg" syftades på det där att det syns i ööögonen som folk brukar yra om..

Men överlag tycker jag det är så knäppt att påpeka att man minsann hade märkt det för länge sen när man får reda på att någon är gravid. Hur hade man tänkt att en sån kommentar skulle uppfattas positivt?
Vore ju konstigt om det syntes innan det ens hänt:angel: Men det kanske syntes att du/ni vill och har försökt och att det skulle gå vägen nästa gång?:p
Förstår inte heller varför folk måste uppge att de "minsann visste något var på gång" osv:meh:
 
Dagens plus: vi fick köpt barnvagn (liggdel, sittdel och kompatibelt babyskydd) idag för en spottstyver på begagnatmarknaden, nästan nytt! Så himla nöjd av det jag sett hittills; lättkörd som attan, blir pytteliten vid ihopfällning, lätt att vika ihop/byta del, enkel att montera i bilen och väger nästan ingenting! :D
En sån här, fast helsvart. Hauck Miami.
0149370_CF0001_alt6.jpg

Fick dessutom ett smidigt skötbord på köpet, så vi gjorde en liten segerdans och sparade många kronor till roligare saker. :banana:

Dagens dåliga: började egentligen igår, men ryggen verkar ha sagt upp sig! Grisont i ländryggen med viss strålning. Konfys över vad som orsakar det då det inte känns som mina vanliga diskbråcksproblem (har ett rejält gäng sedan tidigare). Foglossning passar in symtommässigt, men iom att det kom så plötsligt så vette tusan! Mildare ryggskott är en annan teori. Alt att bevis helt enkelt trycker på nåt och skapar falsk ischias/annan smärta.
Läkartid på måndag på Mvc så vi får väl se om de har någon teori på det hela. :angel:
 
23+0 och idag har jag varit hos barnmorskan för första gången sen i februari! Är verkligen inte tight mellan bm-besöken :p Nu träffade jag iaf min nya barnmorska för första gången och hon verkade superbra! Så skönt. Hon hade dessutom med sig sin sommarvikarie så att vi fick träffa den som ska ta hennes besök under sommaren också :)

Järn och socker och hjärtljuden var finfina :) SF-måttet mätte de båda två och hävdade två olika mått som diffade på 3 cm. Säger väl en del om hur trubbigt och osäkert det där måttet är :p Men det blir väl först intressant när samma barnmorska mäter vid flera olika tillfällen och man kan se en utveckling.
 
Jag var också hos BM idag, första gången sen april, v. 26+2 idag. Socker, hjärtljud och SF-mått bra, järn lite lågt så ska äta järntabletterna varje dag nu i stället för var tredje.
Har även bokat in besök ända till BF, märks att det närmar sig ändå! :)
 
V.25 idag och jag smälter bort, jag är känslig för värme i vanliga fall och det är inte bättre nu. Över 30 grader kvav värme i flera dagar nu och än finns inget slut pa värmeböljan.

I övrig börjar jag bli sa extremt trött pa alla som säger att "Hoppas det blir en pojke nu" eller "det vore väl roligt med en pojke nu". Nej, det spelar absolut ingen roll om vi far en fjärde flicka eller en pojke. Intressant är ocksa att ingen har sagt ngt liknade till min man, han har mest manliga kollegor sa jag funderar pa om det är en kvinnosak att säga sant.

Bebis börjar förövrig att bli rikigt stark, sparkarna/rörelserna känns ordentligt nu men än är det bara mysigt.
 
Senast ändrad:
@Blueberry Jag är på din sida! V30+0 idag och ser gärna att bebis kommer tidigt. Fy vad trött jag är på att vara trött, ha ont, tung, osmidig, dåliga (obefintliga?) smaklökar. Nu har bebis även hittat min blåsa att sparka på, skitskoj..:meh:

Är det bara mina smaklökar som fuckat ur? Känner knappt smaker?:confused: Igår köpte jag en chokladtårtbit som jag veeeeeet är to die for men kände typ ingen särskild smak alls.. Så besviken! Gjorde ett byte med mannen, om han hämtade is till mig så fick han tårtbiten... Även att jag uppskattade isen mer så känns det som ett felaktigt val liksom:D
 
Ja alltså jag inser ju att om jag kommer gå två veckor över tiden denna gången (dvs 5 veckor längre än förra gången :eek:) Så kommer jag vara så otroligt less mot slutet! Fast det är väl egentligen vad man borde ställa in sig på så blir man kanske positivt överraskade istället :p

Men just nu går det bra! Har inte kommit längre än till stadiet att jag börjar märka av magen lite i vardagen, alltså själva magen, inte bebisen i magen. Men jag hoppas verkligen att det dröjer läääänge och till efter sommaren om jag ska åka på vätskefyllda händer och ben och karpaltunnelsyndrom som jag fick på slutet sist :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 057
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 276
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 114
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 106

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp