Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
När har ni känt första sparkarna?

Vecka 17-18 första rörelserna. Men då inte så att det går att definiera som sparkar direkt. I vecka 20 har jag känt första sparken från utsidan. Nu är det v 22 och känner rörelser mest hela tiden.

Även här har magen börjat växa lite nu. Gravidbyxor är skönt, men vanliga byxor funkar fortfarande. Eller "funkar". Idag har jag chinos med översta knappen uppknäppt och skärp över :p
 
Helt galet förresten att det är mindre än en vecka kvar till v 23 (och att man då tillhör förlossningen). Känns som att jag blev gravid typ igår :o

Börjat inse att det inte är så lång tid kvar ändå, iaf i jobbperspektiv. Två veckor till midsommar, sen två veckor till semester och efter semestern är det två månader till BF. När man som jag jobbar med långa projekt med planering över flera år så är det helt plötsligt väldigt lite tid kvar! Speciellt när man har en 3-4 projekt som ska hinna lämnas över osv...
 
Helt galet förresten att det är mindre än en vecka kvar till v 23 (och att man då tillhör förlossningen). Känns som att jag blev gravid typ igår :o

Börjat inse att det inte är så lång tid kvar ändå, iaf i jobbperspektiv. Två veckor till midsommar, sen två veckor till semester och efter semestern är det två månader till BF. När man som jag jobbar med långa projekt med planering över flera år så är det helt plötsligt väldigt lite tid kvar! Speciellt när man har en 3-4 projekt som ska hinna lämnas över osv...

Håller med! Jag har tre veckor kvar på jobbet och sen ska vi bara gå och vänta på bebis! :nailbiting:
 
Jag började nog känna "något" runt vecka 18-19 tror jag. Är i vecka 29 idag och bebis sparkar på ganska bra, känner även en del som att bebis sträcker på sig, alltså det är mer töjning innanför magen än regelrätta sparkar ibland, eller hur man nu ska förklara det. Känns alien-liknande:nailbiting:

Det sträcker rejält i magen nu och jag tror den är inne i en växtperiod. Tycker även att magen trycker på lite uppåt och är obekväm. Mindre än 3 månader kvar! :eek:
 
jag har inte känt några sparkar än, väntar med spänning på detta inom de närmsta veckorna :)

i övrigt känner jag mig fortfarande väldigt oberörd, jag är fortfarande ute och springer 3 dagar i veckan, rider flera dagar i veckan, är ute en hel del med hunden, tränar/tävlar agility osv.

magen har börjat växa en hel del nu, men inget jag känner av mer än att det syns att den växer :)
Gud va skönt! Jag kan vara drömma om att kunna springa... Jag som är van att kunna vara ute en mil både jogga och promenera. Känner mig så himla osmidig och "svårflyttad", blir yr/illamående om jag rör mig för länge:yuck:
En av mina högsta önskningar just nu är att få komma igång och träna mer "som vanligt" igen:angel:
Med tanke på att jag knappt kunde andas efter ett varv runt kvarteret för några veckor sedan är det i och för sig framsteg att orka gå nästan en timme med hunden vissa dagar:up::p
 
Skulle verkligen vilja ha ett glas vitt vin just nu! Soligt och varmt, ska precis börja laga mat, bra musik, osv. Tänk ett glas vin och en god ost :love:
Men jaaaaaa!
Jag har prickat att vara gravid ALLA årets högtider i år dessutom. Jul, påsk, valborg, midsommar och typ hela sommaren.
 
Jag saknar laxsushi mest, och gravad lax. Jag vet att Livsmedelsverket nu för tiden säger att man kan är "nyförpackad" sådan men jag väljer själv att inte göra det.

Vi var på studentfirande i fredags, det jag kunde äta från buffén var bröd med smör, sallad och potatis :cautious: Fast var ju en anledning att ätamycket tårta sen
 
Idag har vi fyllt i ansökan om graviditetspenning på försäkringskassan. Har dragit oss lite för det men det gick bra när vi väl kom igång. Arbetsgivaren har redan skickat in sin bilaga så nu ska jag bara skicka in intyget om att jag är gravid. Känns som det här är en fis i rymden i jämförelse med allt annat man ska fylla i sen :p

Har ni några semesterplaner? Vi tänkte improvisera lite och vara spontana, blir förhoppningsvis lite turer runt om i Sverige. Jag är sugen på Kalmar och Öland, har aldrig varit där. Västkusten är ju alltid trevligt också :)
 
Ni som shoppat lite, har ni inga bilder ni kan dela med er av? Kul med lite inspiration och ideér :)

Här är vår vagn som vi köpte till "Pina", en Cybex Priam Lux, med ett cybex cloud q plus babyskydd.
19114089_10158820088970223_3708930874253174243_n.jpg

19105860_10158820089870223_2490901976742531884_n.jpg
19059111_10158820089290223_6247010172544540493_n.jpg
 
Ni som shoppat lite, har ni inga bilder ni kan dela med er av? Kul med lite inspiration och ideér :)

Här är vår vagn som vi köpte till "Pina", en Cybex Priam Lux, med ett cybex cloud q plus babyskydd.
19114089_10158820088970223_3708930874253174243_n.jpg

19105860_10158820089870223_2490901976742531884_n.jpg
19059111_10158820089290223_6247010172544540493_n.jpg
Den vagnen har vi! Världens bästa vagn, ni kommer inte ångra er :D vi hade cybex Aton q babyskydd till, det var också bra. Nu har vi cybex sirona bilstol, vridbar och så smidig, tips!
 
Fin vagn. Vi har en Emmmaljunga city cross fran förra barnet som vi kommer använda igen, sen har vi en Quinni Zapp Xtra som är smidig att använda i affärer. Till de tidigare barnen har vi haft Maxi cosi cabrio fix men det salde jag i höstas. Istället har jag köpt ett Besafe izi sleep, väldigt tungt men kommer nog inte behöva bära det sa mkt ända. Pa det kan man fälla ner ryggen när man använder det pa vagnen.

När det gäller mat har jag tur, nästan allt som är fördjudet tycker jag ända inte om. Dricker nästan ingen alkohol i vanliga fall men just fina sommarkvällar kan det vara gott med ett glas vin. Men jag hittade ett alkoholfritt mosserade vin som smakar riktigt gott.

Jag är annars i v.23 nu och det börjar redan bli tungt, foglossningar brakar med mig och i torsdag när jag tog en promenad fick jag sa mkt sammandragningar att jag trodde jag skulle behöva ringa min man och bli upphämtad.
 
Fin vagn. Vi har en Emmmaljunga city cross fran förra barnet som vi kommer använda igen, sen har vi en Quinni Zapp Xtra som är smidig att använda i affärer. Till de tidigare barnen har vi haft Maxi cosi cabrio fix men det salde jag i höstas. Istället har jag köpt ett Besafe izi sleep, väldigt tungt men kommer nog inte behöva bära det sa mkt ända. Pa det kan man fälla ner ryggen när man använder det pa vagnen.

När det gäller mat har jag tur, nästan allt som är fördjudet tycker jag ända inte om. Dricker nästan ingen alkohol i vanliga fall men just fina sommarkvällar kan det vara gott med ett glas vin. Men jag hittade ett alkoholfritt mosserade vin som smakar riktigt gott.

Jag är annars i v.23 nu och det börjar redan bli tungt, foglossningar brakar med mig och i torsdag när jag tog en promenad fick jag sa mkt sammandragningar att jag trodde jag skulle behöva ringa min man och bli upphämtad.

Samma här.
Har haft en väldigt smidig graviditet fram till förra veckan. Är mitt i vecka 27 nu och sammandragningarna blir påtaliga så fort jag rör mig lite snabbare eller lite längre än vanligt. Foglossningen har festat loss ordentligt under helgen.

Jag köpte ett stödbälte (Carrywell) för 100 spänn på Gekås i helgen. Har testat det och vet ärligt talat inte om jag inbillar mig, men det hjälper nog lite ändå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 275
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 109
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp