Höstföräldrar 2017

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi varit produktiva och köpt både barnvagn och spjälsäng! Himmel vad konstigt det känns att skriva:D:o

Visst är det märkligt!

Vi har varit på stan i ett försök att förnya min garderob lite, totalt hopplöst! Hittade ett par svarta gravidjeans och en klänning men det verkar som att man ska vara riktigt fult klädd när man är gravid :grin:
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Går in i vecka 28 idag, känns som att tiden går båda fort och långsamt!:nailbiting:

Har fortfarande bara gått upp 2 kg sen startvikt och jag börjar fundera på om det är väldigt dåligt? Jag kämpar på med att äta men det är svårt när jag aldrig är sugen eller hungrig och när jag väl äter så får jag dålig smak i munnen som gör mig ännu mindre sugen... Dricker mest en massa vatten (och is:love:) typ.

Jag som älskar mat och gotte i vanliga fall!:arghh: När kommer alla cravings jag hört talas om??:cautious:

Men de flesta kanske går upp det mesta i slutet och så det kanske är normalt att inte ha så stor viktökning ännu (även om magen känns gigantisk)?

Min mor gick bara upp 1kg under hela graviditeten när hon väntade mig och var normalviktig.

Jag har gått upp 5kg och är i v 24 nu.

Både och är normalt enligt mamma som även är barnmorska.
Bara du äter bra mat varje dag så behöver du inte vara orolig.
 
Dessa blev det:
viking_52d254a588e59d48c5ef9df4.png

(vi köpte både liggdel och sittdel samtidigt, känns lika bra att ha det klart, det tillkommer ju ändå senare)

hensvik-spjalsang-vit__0469133_PE611966_S4.JPG
 
Är man tråkig om man ger bort ett presentkort på en babyshower?
Ska på en kompis sambos babyshower på lördag och jag vet att de redan har allt som de behöver (just nu)....
 
Är man tråkig om man ger bort ett presentkort på en babyshower?
Ska på en kompis sambos babyshower på lördag och jag vet att de redan har allt som de behöver (just nu)....

Det tycker jag inte! Speciellt nu med andra barnet hade jag nog blivit gladast för ett presentkort eftersom jag fått en rätt bra uppfattning om vilka produkter jag gillar och inte gillar :angel:

(fast allra gladast blir jag om mina kompisar struntar i att anordna babyshower, men det är en helt annan diskussion :p )
 
Det tycker jag inte! Speciellt nu med andra barnet hade jag nog blivit gladast för ett presentkort eftersom jag fått en rätt bra uppfattning om vilka produkter jag gillar och inte gillar :angel:

(fast allra gladast blir jag om mina kompisar struntar i att anordna babyshower, men det är en helt annan diskussion :p )

håller med om det du skrev inom parantes... ;) min kompis ville inte ha, men hennes gravid sambo ville absolut ha så det slutar nu med att hon anordnar den själv utan hjälp av min kompis ;) Nåja, trevlig blir det ändå säkert :)
 
Vad olika det kan vara... jag sörjer att ingen kommer ordna en Babyshower för mig. Har ingen familj här och ärligt talat inga vänner heller. (Sambon är härifrån och känner "alla", men jag är inte riktigt välkommen i gemenskapen då han och hans ex har samma vänner och jag är hans nya som exet hatar mer än allt. Komplicerat, infekterat och väldigt väldigt jobbigt. Det gör också att jag har 0,2% möjlighet att hitta vänner här då alla känner alla och redan "vet" att jag är dum i huvudet. Blörk! :( (sambon accepterar såklart inte att de beter sig så utan har bett flertalet att fara och flyga, men det ger ju inte mig fler vänner liksom..) )

Iaf, jag känner mig väldigt ensam i min graviditet och med livet i stort, så antar att det är därför jag tar det extra hårt att inte få "vad alla andra får", i det här fallet då en Babyshower.
 
Vad olika det kan vara... jag sörjer att ingen kommer ordna en Babyshower för mig. Har ingen familj här och ärligt talat inga vänner heller. (Sambon är härifrån och känner "alla", men jag är inte riktigt välkommen i gemenskapen då han och hans ex har samma vänner och jag är hans nya som exet hatar mer än allt. Komplicerat, infekterat och väldigt väldigt jobbigt. Det gör också att jag har 0,2% möjlighet att hitta vänner här då alla känner alla och redan "vet" att jag är dum i huvudet. Blörk! :( (sambon accepterar såklart inte att de beter sig så utan har bett flertalet att fara och flyga, men det ger ju inte mig fler vänner liksom..) )

Iaf, jag känner mig väldigt ensam i min graviditet och med livet i stort, så antar att det är därför jag tar det extra hårt att inte få "vad alla andra får", i det här fallet då en Babyshower.
Vänd på det, jag har både familj och vänner här men ingen av dem har ordnat en babyshower vare sig för denna eller för första. Nu bryr jag mig inte så mycket men jag kan se att ansra kan bli rätt så ledsna över sånt.
 
Jag visste nog inte ens att det var så vanligt med babyshower att "alla" har det. Jag har inte ens varit på någon. Mina kompisar hade iofs planerat en "lightversion" när jag vad gravid med sonen men han råkade visst titta ut innan det planerade datumet för babyshowern :p

Men det ni berättar får mig nästan ännu mer anti babyshowers..
 
Mina vänner har kollat av med mig hur jag kände inför det hela och jag sa blankt nej, det är inget för mig (vilket de misstänkte) Hellre att vi umgås allihop (med partner liksom, det är ju inte bara jag som får bebis).

Så här blir det inte heller någon babyshower! :)

(@Nixehen Jag förstår dock att det blir på ett helt annat sätt för dig när folk runtomkring dig beter sig så rövigt!:rage:)
 
Jag visste nog inte ens att det var så vanligt med babyshower att "alla" har det. Jag har inte ens varit på någon. Mina kompisar hade iofs planerat en "lightversion" när jag vad gravid med sonen men han råkade visst titta ut innan det planerade datumet för babyshowern :p

Men det ni berättar får mig nästan ännu mer anti babyshowers..
Det vet jag väl inte om det är heller generellt, men här är det så vanligt.
 
Mina vänner har kollat av med mig hur jag kände inför det hela och jag sa blankt nej, det är inget för mig (vilket de misstänkte) Hellre att vi umgås allihop (med partner liksom, det är ju inte bara jag som får bebis).

Så här blir det inte heller någon babyshower! :)

(@Nixehen Jag förstår dock att det blir på ett helt annat sätt för dig när folk runtomkring dig beter sig så rövigt!:rage:)
Det går att applicera på vilken social händelse som helst - födelsedagskalas, filmkväll, middag.. vad som.
Eller för den delen kommande saker, barndop, födelsedagskalas för kommande bebis etc.
 
åh Gotland! Där var vi i somras och jag hade lätt kunnat tänka mig att bo där! Hoppas du hittar några vänner utanför din killes vänskapskrets, det låter inte alls roligt att inte ha någon gemenskap med någon :(
Gotland är otroligt vackert, men mentaliteten är lite.. speciell. Jag är fastlänning och därför utböling, så ingen känner till mig sedan innan = skvallret har varit rätt brutalt.
Att hitta andra människor är nästan en omöjlighet då alla bokstavligen känner alla och antingen är kusiner, ex eller både ock.. :crazy:
Men men, slutgnällt!

Till alla:
Det här med namn! Hur tänker ni? Är ni överens? Vi var säkra på en flicka och hade ett spikat namn som båda älskar. Men RUL visade ju på en pojke, och nu är vi ungefär så oense som man bara kan vara! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 055
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 275
Senast: fejko
·
  • Låst
Gravid - 1år Får väl ta mod till mig och vara först ut med den här tråden :o Plussade imorse och borde enligt sista mens vara bf 16/9. Andra barnet...
99 100 101
Svar
2 004
· Visningar
94 102
Senast: Monkie
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 104

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp