Vi har ju som sagt tänkt att om amningen fungerar så kör vi på med det. Men jag kan tycka att det är lite fuskigt, även om det säkert är supermysigt att vara hemma första tiden som jag då kommer vara så är det kanske lite "roligare" att vara hemma när barnet är några månader gammalt? Alltså att sambon får ut mer av umgänget med barnet för att det är lite äldre när han går hem. Förstår ni hur jag menar? Eller tänker jag bara så för att det är första barnet och jag inte har en blekaste aning om hur det kommer bli? @Blueberry @Imogen Vad säger ni som har barn sedan tidigare?
Edit: Det jag menar är att det i det fallet är en fördel med flaskmatning just för att det inte spelar någon roll vem som är hemma när.
Det är klart du ska amma om det fungerar!
Det är ju ändå så kroppen är skapt att fungera.
Jag hade gärna ammat om jag kunnat men eftersom jag får cellgifter så är det ett big no no.
Det kan jag känna lite sorg för. Känns som att det borde vara mest praktiskt med amning, färdigblandat och rätt temperatur, ingen disk och mindre kostnad etc.
Om det är bäst att vara hemma i början eller slutet beror nog mycket på hur man är själv och vilket sorts barn man får.
Vara hemma med ett kolikbarn är väl sådär lagom kul...
Men andra älskar början...
Bara hålla tummarna att man får en nöjd och glad bebis