Jag tror det är olika mellan olika barn och mammor. Du får göra det som passar er helt enkelt Prova att pumpa/ge ersättning något mål så får du lite mer tid för dig själv? Kan ju ges med sked eller genom koppmatning också om det är svårt med flaskan. De är väl egentligen bättre för att inte riskera ”tuttförvirring”. Annars brukar Medela soft cup rekommenderasJag funderar oxå mycket på dethär med matintro.. August är ju drygt 4.5 månad nu och kan enligt livsmedelsverket börja med ”smaksensationer”. Problemet är att jag vill ge mer Vi tränar verkligen med flaskan men han fattar inte och tuggar oftast bara på den. Börjar känna mig låst och vill kunna vara hemifrån lite mer, speciellt vill jag njuta av stallet någon dag i veckan och inte bara skynda att rida mellan två amningar.. Han äter helst med två timmars mellanrum om han får välja själv. Det hade vart skönt om han kunde äta nån portion gröt om dagen exempelvis.
Hur tänker ni andra? Hur viktigt är det för barnets hälsa att följa livsmedelsverkets rekommendation med helamning till 6 månader? Vill ju givetvis mitt barns bästa och ett halvår är så lite i långa loppet, fast när man är mitt uppe i det där halvåret känns det långt
Min plan är att amma i ett år, men sedan får vi ju se hur det går. Men kommer också börja låta bebis smaka på mat när han visar intresse för det. Med tanke på att han redan vill sitta med vid bordet och snacka kanske den dagen kommer fortare än vi tänkt