Höstföräldrar 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har en teori om att det är en flicka eftersom graviditeten hittills är så lik den förra... Men sekunderna efter att pyret kommit ut o man vet vad det är har känts så obetalbara, håller liksom andan :) vem är det som tänker komma ut :love:

Helt övertygad om en pojk här. Vet inte varför men det bara känns så. Så mycket flickebarn i omgivningen så behövs lite pojkar för att balansera upp det hela.

Kan ni fortfarande ha era vanliga kläder? På kvällen är jag svullen och då känner jag mig obekväm i mina vanliga T-shirtar, magen touchar liksom tyget. Den här veckan fick jag även släppa ut ett hål i skärpet. Har rätt tighta brallor i midjan i vanliga fall så tror inte jag kommer kunna ha dem så många veckor till. Längtar till sommaren. Blir klänning och långkjol i sommar :love:

På fredag är det äntligen dags för UL, ska bli skönt att få se att det slår ett litet hjärta. Har tidigare varit lite orolig då jag inte upplevt några symptom, annat än ömma bröst och lite brist på aptit. Nu har illamåendet satt igång och det där med symptomfri känns som en overklig dröm.
Först är jag inte ett dugg hungrig för att jag inte har någon aptit och mår illa. Sen blir jag så hungrig att jag mår illa på grund av det. När jag väl får äta sen så klarar jag av att äta ungefär halva portionen innan jag mår illa av maten. Har jag tur så räcker det med en paus, så kan jag äta vidare sen.

Detta har nu pågått i typ 4 dagar, jag kan verkligen inte föreställa mig att ha det så här någon längre period. Snälla, säg att det går över snart (även om det inte gör det!).

På fredag är det äntligen dags för UL, ska bli skönt att få se att det slår ett litet hjärta. Har tidigare varit lite orolig då jag inte upplevt några symptom, annat än ömma bröst och lite brist på aptit. Nu har illamåendet satt igång och det där med symptomfri känns som en overklig dröm.
Först är jag inte ett dugg hungrig för att jag inte har någon aptit och mår illa. Sen blir jag så hungrig att jag mår illa på grund av det. När jag väl får äta sen så klarar jag av att äta ungefär halva portionen innan jag mår illa av maten. Har jag tur så räcker det med en paus, så kan jag äta vidare sen.

Detta har nu pågått i typ 4 dagar, jag kan verkligen inte föreställa mig att ha det så här någon längre period. Snälla, säg att det går över snart (även om det inte gör det!).

Mitt illamående börjar släppa nu i v 15. :p
Men som tur är är alla olika. Min svägerska mådde superilla men det släppte efter 1-2 veckor ungefär. :) Får hoppas du tillhör samma kategori som henne.
Lycka till på fredag!

Smyger in här litegrann, har precis tagit ett positivt test och räknar jag rätt så blir det en november-bebis om allt går bra.
Har dock två MA bakom mig så det är en extrem skräckblandad glädje just nu.

Undrar om jag får vara med här trots att vi är beräknade lite tidigt. 28 aug. Känns som ni är mer i samma nivå som mig och sommar tråden har kommit så himla långt redan.

Hade en stor blödning 7 Jan och tänkte att nu är de slut. Orkade inte med något då utan först flera veckor senare började jag fundera lite. Hade ju inte blött något mer efter den stora blödningen med färskt blod och klumpar. Efter 6 veckor hade mensen inte kommit igång än så fick rådet av BM att ta ett prov. De var positivt och visste nu inte om de kommit en direkt efter eller var den gamla. Smet ner till mödravårdscentralen innan lunch och de var så snälla att jag direkt fick göra ett UL. De trodde inte det skulle synas något och de skulle gå fort att kolla, men inte då. Där var den. 12 +3 v. 13! Syntes så tydligt och jag började skratta så magen hoppade och hon inte kunde mäta. :bump:
Nu är vi i v. 16. 15+1 och den 7 april är det dax för RUL. Killen är rätt glad att han ska få se den också. Blev ju lite orättvist att bara jag fick se första gången. :o

Välkomna @fritz_92 och @Terqa! Hoppas pyret vill hänga med hela vägen den här gången.

@HeleneK Mitt släppte i v. 11. Just nu märker jag inte så mkt förutom ömma och större bröst, vaknar på nätterna och kissar samt att magen sväller på kvällarna. Hade jag inte varit och sett lilla knyttet så hade jag tvivlat!

Vet inte riktigt något lite mer exakt datum, pga att de två senaste cyklerna varit lite knasiga (förra cykeln hade en lutealfas på 7 dagar, denna gång ägglossning dag 21) plussade nu 13 dagar efter ÄL. Så jag har fått räkna lite mellanvärden och det landar runt den 12:e November +/- några dagar.
Verkar som jag är ganska ensam att få på senhösten :)

September
4/9 - sandra87_, andra barnet, snart 29 år
7/9 - AVB, första barnet
16/9 - eddisson, första barnet, 31 år
17/9 - Mirifax, tredje barnet, 32 år
20/9 - viadukt, första barnet, 29 år
20/9 - kossankaj, första barnet, 30år
22/9 - ls, första barnet, 27 år

Oktober

November
12/11 Terqa, andra barnet, 33 år

September
7/9 - AVB, första barnet

Oktober
15/10 - pajaztar, första barnet, 30 år

November
12/11 - Terqa, andra barnet, 33 år

Hej i tråden, tassar in här. Enligt sista mens borde bf bli i mitten av oktober, men jag plussade sent så jag tror egentligen mer på en halloween-bebis, om allt går bra!

Ska försöka samla mod imorgon och ringa till gynmottagningen. Blev lovad att få göra tidigt VUL vid nästa graviditet (båda fostrena i två senaste graviditeterna döda i v.6-7 i v.13 respektive v.11)
Ligger här i soffan med molvärk i korsryggen och nojar för fulla muggar, det kommer bli långa månader det här :cautious:

Vet inte riktigt något lite mer exakt datum, pga att de två senaste cyklerna varit lite knasiga (förra cykeln hade en lutealfas på 7 dagar, denna gång ägglossning dag 21) plussade nu 13 dagar efter ÄL. Så jag har fått räkna lite mellanvärden och det landar runt den 12:e November +/- några dagar.
Verkar som jag är ganska ensam att få på senhösten :)

September
7/9 - AVB, första barnet

Oktober

November
12/11 Terqa, andra barnet, 33 år

Hej :) sonen här är född 5/11 o det var lugnt o skönt både på förlossningen o BB ;);)

Ska försöka samla mod imorgon och ringa till gynmottagningen. Blev lovad att få göra tidigt VUL vid nästa graviditet (båda fostrena i två senaste graviditeterna döda i v.6-7 i v.13 respektive v.11)
Ligger här i soffan med molvärk i korsryggen och nojar för fulla muggar, det kommer bli långa månader det här :cautious:

Håller tummarna hårt :)

Hej :) sonen här är född 5/11 o det var lugnt o skönt både på förlossningen o BB ;);)

Ja det är ju en fördel med den årstiden :up:
Man får väl stålsätta sig för bittra tonåringar senare i livet, är själv född i september och tyckte väldigt illa om mina föräldrar sommaren innan jag fyllde 18 :D

Helt övertygad om en pojk här. Vet inte varför men det bara känns så. Så mycket flickebarn i omgivningen så behövs lite pojkar för att balansera upp det hela.

Kan ni fortfarande ha era vanliga kläder? På kvällen är jag svullen och då känner jag mig obekväm i mina vanliga T-shirtar, magen touchar liksom tyget. Den här veckan fick jag även släppa ut ett hål i skärpet. Har rätt tighta brallor i midjan i vanliga fall så tror inte jag kommer kunna ha dem så många veckor till. Längtar till sommaren. Blir klänning och långkjol i sommar :love:

Svarar njae på det.. Har köpt två par nya billiga jeans, tröjorna fungerar men undviker tighta kläder. Kommer fortfarande i de gamla jeansen (knäppt upp två hål i skärpet) men de nya är väldigt stora så jag får spänna in skärpet. Det är lite växtplats innan det blir dags o dra på mammajeansen :) Börjar känna att det är tur att man inte frågar folk vissa saker :o :p ;)

I morgon ska jag på inskrivning och ta proverna till kubtestet, ultraljud nästa onsdag, längtar :) Något annat jag längtar efter är våren o att sätta igång hästen efter vintervilan.... Har inget ridhus o ömsom hala vägar o mörker gör att de fått stå sedan januari... Komsi komsi våren :bow:

Svarar njae på det.. Har köpt två par nya billiga jeans, tröjorna fungerar men undviker tighta kläder. Kommer fortfarande i de gamla jeansen (knäppt upp två hål i skärpet) men de nya är väldigt stora så jag får spänna in skärpet. Det är lite växtplats innan det blir dags o dra på mammajeansen :) Börjar känna att det är tur att man inte frågar folk vissa saker :o :p ;)

I morgon ska jag på inskrivning och ta proverna till kubtestet, ultraljud nästa onsdag, längtar :) Något annat jag längtar efter är våren o att sätta igång hästen efter vintervilan.... Har inget ridhus o ömsom hala vägar o mörker gör att de fått stå sedan januari... Komsi komsi våren :bow:

Ja jag vill med ha vår. Har börjat rida in mitt ungdjur och vill gärna hinna komma ngn vart med henne innan det är dags att be ngn annan ta över ett par månader. Vi har haft så dåligt underlag att vi bara kunnat skritta ut och trava lite tajt fram ute på vissa ställen. Banan är hemsk!!! Hinner knappt
Tina lite så kommer mer snö som töar och blir is.

Hade du ändå gravid-symptom, eller hade de upphört?

Hade du ändå gravid-symptom, eller hade de upphört?

Jag hade starka symptom ända fram tills jag började blöda, mådde väldigt illa, ömma bröst, trött, ryggont osv. Första gången tog jag ett gravtest samma dag som inskrivning i v.12 som var hur positivt som helst, en vecka senare började jag blöda och fick komma in och ett MA konstaterades. Andra gången tog jag inget mer test efter jag plussat men kände mig väldigt gravid in i det sista. Så man kan milt sagt säga att jag inte litar på min kropp och dess signaler.

Jag hade starka symptom ända fram tills jag började blöda, mådde väldigt illa, ömma bröst, trött, ryggont osv. Första gången tog jag ett gravtest samma dag som inskrivning i v.12 som var hur positivt som helst, en vecka senare började jag blöda och fick komma in och ett MA konstaterades. Andra gången tog jag inget mer test efter jag plussat men kände mig väldigt gravid in i det sista. Så man kan milt sagt säga att jag inte litar på min kropp och dess signaler.

Usch vad otäckt!
Jag hade inbillat mig att om symptomen finns så måste det finnas något därinne. Men jag får helt enkelt hålla mig till på fredag då jag har UL.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 010
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 288
Senast: feresia
·
Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
492
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka