Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

@Ravishing @vinkelina
Ja de är sjukt svårt med storlekarna... Men Ja amningenslinnen är bra och borde funka ibörjan om dom är så man kan ha amningskydd i dom utan de glider runt :up: men i längden är det nog för lite stöd och tveksamt om de fungerar nattetid när man vänder och vrider sig. jag använder både Linne och bh tillsammans för att slippa dra upp alla lager med kläder vid amning

Jag struntar i att ja måste byta lakan ofta. Skulle aldrig falla mig in att ha bh på natten! Så obekvämt. Har bara bh när jag är utanför huset. Vid besök hemma drar jag på mig en amningströja men annars har hon lätt att hitta maten om man säger så. ;)

Är fortfarande i chock. I. åt sista målet 21.30 sen vaknade jag 5 och hon sov fortfarande. Lite knorrande men stängda ögon. Kvart över 5 ville hon ha mat och sov sen till kvart i nio! Hon har sovit till 3 och 4 några gånger men 5! De är ju 7,5 timmar! Inte konstigt jag kände mig pigg vid 5. Önskar jag lagt mig direkt efter hon somnat bara och inte 22.30. Och sen att hon sov så länge på morgonen! Brukar vakna 6 , 7, 7.30 och efter de få sova mot min mage till 9.
Detta får gärna fortsätta :D kan ta att brösten läcker och blir ballonger :p
Men vilken lyx!
Jag längtar tills kan får sova länge än 2,5-3 timmar i sträck!
Haha vi for och köpte en stor påse godis och dricka när vi hade "permission" från BB under öppningsfasen

Men sambon köpte även med frukt mm. Men söt saft mm trugade sköterskorna i mig under hela förlossningen sedan fick man självservera sig med saft, frukt, nyponsoppa, skorpor mm mm som fanns lättillgängligt hela vistelsen.

Det jag hade glömt ta med va bröstvårtssalva och hon i rummet bredvid hade glömt ammningsinlägg så sådant kan va bra. Välkommen till världen påsen som vi fick på bb täckte dock mer än väl bäbisens behov och lite till.

Halvt Kl men till de som inte fött än.
Något jag önska att någon sagt till mig som jag inte tänkte på själv va att man ofta får mjölkstas när mjölken rinner till riktigt. Det håller i sig ett dygn eller så men det dygnet behövs en STOR BH alltså jag såg ut som om jag precis hade gjort bröstförstoring och det är inte ett skämt.
Jag hade inte tillräckligt stora amningsBHar hemma (då hade jag ändå väldigt svullna bröst under graviditeten och köpt BHar där efter) så jag provade sova utan vilket resultetade i att det läkte mjölk fulla sängen. Trodde nästan jag hadde kissat i sängen innan jag fattade vad som hänt.

Innan jag blev gravid hade jag 75 B/C
Under graviditet hade jag 80 C
Nu under amning har jag 75 C/D
Och under det där dygnet så mätte jag och enligt tabellen låg jag på gränsen till E kupa. :o

+1 på det gällande mjölkstas!
Det var horribelt. Gjorde så ont på mig! höll på att bli galen. Slutade med varm dusch och handmjölkning i duschen. Kunde aldrig tro att brösten kunde bli så stora.

Gällande bh. Jag köpte ett par från glammom som är supermjuka. Hade dem innan hon föddes och har haft samma efteråt. De är väldigt flexibla. Kan måste ha bh på natten, annars blir det en sjö runt mig. De här bharna är så mjuka så funkar super att sova med. Amningslinne funkar inte, glider runt för mycket

• Gilla
Reactions: Is
Lilla E utvecklas som bara den. Är vaken ett par tillfällen varje dag i 2-3 timmar och är rätt nöjd med att ligga och titta sig omkring med sina stora ögon. Nu är det inte längre bara bajsa, sova och äta. Hon blir fyra veckor imorgon den lilla skrutten. Har nu också kunnat börja använda stl 56 parallellt med stl 50 även om 56 är lite rymligt för henne.

Har kommit igång med träning av hästen igen och det funkar att lämna pappa och E ensamma i upp mot tre timmar. Kommer nog ta mig upp och börja skritta lite smått strax också.

Jag har också fått klart att jag kommer bli förflyttad till hemorten när jag kommer tillbaka tom jobbet efter FL. Ingen mer pendling. Känns så otroligt skönt!

Jag struntar i att ja måste byta lakan ofta. Skulle aldrig falla mig in att ha bh på natten! Så obekvämt. Har bara bh när jag är utanför huset. Vid besök hemma drar jag på mig en amningströja men annars har hon lätt att hitta maten om man säger så. ;)
Fast de där första nätterna va det betydligt värre än bara lite fläckar på lakanen för mig - det var verkligen som om jag kissar i sängen (min nya säng :nailbiting:) alltså det va dyngsurt långt ner i madrasserna...

Fast de där första nätterna va det betydligt värre än bara lite fläckar på lakanen för mig - det var verkligen som om jag kissar i sängen (min nya säng :nailbiting:) alltså det va dyngsurt långt ner i madrassen

Samma lika här.
Vår tjej är 4 v idag :love:
Vart tar tiden vägen? O_o
Jag tror även att hon redan har tagit sig förbi första utvecklingssprånget för några dagar sedan. Har två dagar hon var jätteledsen, klängig och bara ville bara nära. Efter det har vi helt klart fått en ny bebis på flera olika plan och det är så roligt! Fullkomligt älskar den här ungen :love:
Mitt livs kärlek :heart

Fast de där första nätterna va det betydligt värre än bara lite fläckar på lakanen för mig - det var verkligen som om jag kissar i sängen (min nya säng :nailbiting:) alltså det va dyngsurt långt ner i madrasserna...

Därför man har en ca 7 cm tjock bäddmadrass som är alldeles för gammal ;) bra anledning till att byta sen :angel:
Plastad frotté är bra under lakanet också :)
Har köpt mängder av Ikeas tvättlappar som jag lägger under brösten och de är rätt våta efter några timmar

• Gilla
Reactions: Is
Kanske man inte behöver någon mat med sig, tydligen får de på mellan 2-7 timmar hos släkten att föda barn.

Pratade med anestesiläkare idag som inte rekommenderar epidural pga att jag har ökad blödningsbenägenhet, finns risk att de kan bli hematom runt eller i ryggraden (osäker på var) vilket måste opereras akut och kan leda till förlamning. Så att jo. Hon sa inte nej, men rekommendera att jag testar andra alternativ först

Kanske man inte behöver någon mat med sig, tydligen får de på mellan 2-7 timmar hos släkten att föda barn.

Pratade med anestesiläkare idag som inte rekommenderar epidural pga att jag har ökad blödningsbenägenhet, finns risk att de kan bli hematom runt eller i ryggraden (osäker på var) vilket måste opereras akut och kan leda till förlamning. Så att jo. Hon sa inte nej, men rekommendera att jag testar andra alternativ först

Om det är till någon tröst så är det bara en av mina 6 närmsta vänner som som haft epidural. Resten ink mig själv har bara haft lustgas och vi har alla varit väldigt nöjd med våra förlossningar.
Hon som fick epidural har inte kunnat säga att hennes förlossning på något sätt var bättre än våra. Snarare tvärt om, hon blev engslig pga att hon istället för smärta funderade på det som kunde gå fel och blev så illa till mods över tanken att hon kanske skulle bajsa att hon VÄGRADE krysta.

Jag själv har absolut 0 smärttröskel och var livrädd innan att jag kanske skulle tuppa av vid förlossningen av smärtorna så jag övade mycket profylax andning och en kompis hjälpte mig att förstå hur jag skulle tänka kring avslappning under smärta och allt det var till stor hjälp!

Jag är jätte nöjd med min förlossning!

Men tips är att just läsa på om hur man kan hantera smärta vid förlossning!

När de inte riktigt går som man tänkt sig... Hästen skall flyttas till nytt stall på söndag, tanken var att ena medryttaren skulle rida dit då de fågelvägen är ca 4 km... Nu har dock en bonde grävt av ena åkern man måste över för att komma in i skogen. Inte planerat alltså.

Min bil har nått knas så vågar inte lägga släp på. Blir en 20 km resa med bil. Så att två dagar innan flytten hitta någon som ställer upp var knepigt. Lyckades till slut. Men kommer ju hinna föda barn bara med all stress hästen skapar mig :p

Mitt blodtryck har hållt sig ok så efter kontroll idag är jag inte längre på permis utan utskriven. Skönt. Veckan har varit ganska kämpig, som grädde på moset blev den ena katten påkörd och dog i onsdags så vi har haft väldig sorg här hemma.

Mitt blodtryck har hållt sig ok så efter kontroll idag är jag inte längre på permis utan utskriven. Skönt. Veckan har varit ganska kämpig, som grädde på moset blev den ena katten påkörd och dog i onsdags så vi har haft väldig sorg här hemma.

Bra att blodtrycket är bättre, men tråkigt med katten :heart:cry:

Jag kan verkligen inte fatta att det kommer att finnas en bebis hos mig snart, det känns så overkligt. Tror att det är därför jag inte drömt om bebis, eller känner mig less på graviditeten än, det är alldeles för overkligt!

Besök på BVC idag igen. Ungen har fortsatt au växa i nästan samma fart. Är nu 54 cm lång och väger 4165g, har gått upp mer än 1 kg sen födsel nu.

Hur sover era bebisar på nätterna? Jag känner mig lite uppgiven varje kväll. E sover max 3 timmar första passet om jag har tur. Sedan är det max 2 timmar som gäller. Inatt var hon vaken för mat och blöjbyte kl 2, 4 och 6. Om jag fick önska vad som helst just nu så vore det längre sömnperioder hos henne.

Besök på BVC idag igen. Ungen har fortsatt au växa i nästan samma fart. Är nu 54 cm lång och väger 4165g, har gått upp mer än 1 kg sen födsel nu.

Hur sover era bebisar på nätterna? Jag känner mig lite uppgiven varje kväll. E sover max 3 timmar första passet om jag har tur. Sedan är det max 2 timmar som gäller. Inatt var hon vaken för mat och blöjbyte kl 2, 4 och 6. Om jag fick önska vad som helst just nu så vore det längre sömnperioder hos henne.
Alltså att dom sover tre timmar i sträck tycker jag är ganska mycket (2 timmar är ju lite kort och 2, 4, 6 så låter det ju som att E max sover 1.5 timme om ni ska mata och byta blöja också? ) -jag säger att A sover jätte bra. Jag går och lägger mig med honom vid kvart över nio, då äter han och mixtrar på lite till typ 22- 22.30 sedan sover han till 1.30-2.00 då är han hungrig - sedan vaknar han igen mellan 4.30-5.00 när pappan kliver upp för jobb. Då är vi oftast vaken en stund och surrar med pappa och vid 6 somnar vi om innan vi kliver upp vid 8.30

Jag kan verkligen inte fatta att det kommer att finnas en bebis hos mig snart, det känns så overkligt. Tror att det är därför jag inte drömt om bebis, eller känner mig less på graviditeten än, det är alldeles för overkligt!

Samma här. Låg ju på sjukan ett par nätter och fick äta frukost på BB där nyblivna föräldrar var med sina små, små bebisar - och jag kan inte fatta att om några veckor är jag och mannen där med vår egen? Helt galet.

Sover hon bredvid dig? Vi gjorde så att jag matade, partnern hämtade BARN, och bytte blöja. Gav ersättning, men det var så skönt att göra det och sedan somna om. Att vår låg mellan oss gjorde att jag kunde slumra även om BARNET var vaket.

Alltså att dom sover tre timmar i sträck tycker jag är ganska mycket (2 timmar är ju lite kort och 2, 4, 6 så låter det ju som att E max sover 1.5 timme om ni ska mata och byta blöja också? ) -jag säger att A sover jätte bra. Jag går och lägger mig med honom vid kvart över nio, då äter han och mixtrar på lite till typ 22- 22.30 sedan sover han till 1.30-2.00 då är han hungrig - sedan vaknar han igen mellan 4.30-5.00 när pappan kliver upp för jobb. Då är vi oftast vaken en stund och surrar med pappa och vid 6 somnar vi om innan vi kliver upp vid 8.30
3 timmar tycker jag är helt ok men blir liksom lite matt när det bara är som du säger 1,5 timme ibland. Är inte så alla nätter men 2 timmar iaf. Just slagit sömnrekord med 3 timmar och 15 min.

Hon äter inte så mycket på nätterna heller direkt men bajsar nästan jämt. Tycker tiden vi är vakna blir kortare och kortare.

Sover hon bredvid dig? Vi gjorde så att jag matade, partnern hämtade BARN, och bytte blöja. Gav ersättning, men det var så skönt att göra det och sedan somna om. Att vår låg mellan oss gjorde att jag kunde slumra även om BARNET var vaket.

Hon sover i sitt nest i spjälsängen bredvid mig. Vågar inte liggamma henne på nätterna då jag blir så trött och är rädd att somna. Mitt ena bröst, såklart det som passar bäst för liggamning på natten är lite mindre bra utformat än det andra. Bebis får inte helt fria luftvägar så vill passa på henne och kunna hålla bort bröstet lite. Brukar dock göra det på morgonen iaf och sista gången på kvällen så kör jag andra bröstet.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka