Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Håller på att packa BB väskan. Funderar på att även slänga i någon "snabb energi" då jag vet att kroppen är känslig för blodsockerfall och inte jobbar, känns ju lite opraktisk vid förlossning.

Soppor går bort,typ blåbärs. Skulle vara bra med nått flytande kanske? Och sådana produkter som man kan slänga i redan nu (bananer lär ju bli dåliga)

Håller på att packa BB väskan. Funderar på att även slänga i någon "snabb energi" då jag vet att kroppen är känslig för blodsockerfall och inte jobbar, känns ju lite opraktisk vid förlossning.

Soppor går bort,typ blåbärs. Skulle vara bra med nått flytande kanske? Och sådana produkter som man kan slänga i redan nu (bananer lär ju bli dåliga)

Sockrad dricka typ MER etc. Lätt att få i sig och lätt att packa nu. Dessutom skulle jag ta med lite godis och kex och sånt. Mat finns till mamman i Sverige :)

(Själv kommer jag be om dropp direkt, har svårt att äta och dricka under stress och tja...)

Ni njuter av era bebisar och här sitter jag liksom :(. Var hos bm imorse som konstaterade att bebis inte är fixerad och att jag har spår av protein i urinen samt att mitt bt stigit och ligger på gränsen till för högt. Plus att jag fått huvudvärk vilket är ett symptom på havandeskapsförgiftning. Tror jag bestämmer mig för att huvudvärken kommer sig av stress eller något...
Huuu, vill bara kliva in från sommartråden och skicka lite sympati - ditt inlägg låter som en spegling av vad jag själv kunde skrivit i somras. Aaaaaalla andra fick barn och jag låg med beordrad vila i flera veckor för att hålla blodtrycket nere. Världens längsta veckor - men det går över tack och lov. Fördelen var att jag riktigt längtade till förlossningen och att den kändes som en ren dröm i jämförelse med fyra veckors tortyrliknande tillvaro uppsvälld som en ballong och utan att få lov att göra ngt kul.

Juice funkade bra för mig (det förser sjukhuset en med i obegränsad mängd, har aldrig druckit så mkt äppeljuice i mitt liv). Tugga och äta var jag allt annat än intresserad av, men å andra sidan så behövdes inte ngn mat heller, jag ville bara få det hela överstökat liksom. Jag hängde iofs typ ihop med min lustgasmask så hade liksom varit ogörligt att klämma in ngt i käften att äta, att med sugrör pimpla juice var liksom allt som gick och behövdes. :D

• Gilla
Reactions: Is
Haha jag får typ ångest över att jag är så flummig och ni andra packar BBväskor. Jag tänker att jag packar väskan när det börjar vara dags att åka... :o

Jag hade en kort och intensiv förlossning med första barnet (4 timmar) och under den tiden var jag inte intresserad av att varken dricka eller äta. Kan tänka mig att det är annorlunda om förlossningen pågår länge men då kanske ditt sällskap kan köpa det du är sugen på? Finns ju ofta någon slags sjukhuskiosk/café.

Ni njuter av era bebisar och här sitter jag liksom :(. Var hos bm imorse som konstaterade att bebis inte är fixerad och att jag har spår av protein i urinen samt att mitt bt stigit och ligger på gränsen till för högt. Plus att jag fått huvudvärk vilket är ett symptom på havandeskapsförgiftning. Tror jag bestämmer mig för att huvudvärken kommer sig av stress eller något...
Det är lite samma här. Proteiner och blodtryck som gått upp. Pust. Fick också magkatarr deluxe igår, blä. Men snart är bebis på utsidan hoppas jag!

Är fortfarande i chock. I. åt sista målet 21.30 sen vaknade jag 5 och hon sov fortfarande. Lite knorrande men stängda ögon. Kvart över 5 ville hon ha mat och sov sen till kvart i nio! Hon har sovit till 3 och 4 några gånger men 5! De är ju 7,5 timmar! Inte konstigt jag kände mig pigg vid 5. Önskar jag lagt mig direkt efter hon somnat bara och inte 22.30. Och sen att hon sov så länge på morgonen! Brukar vakna 6 , 7, 7.30 och efter de få sova mot min mage till 9.
Detta får gärna fortsätta :D kan ta att brösten läcker och blir ballonger :p

Sockrad dricka typ MER etc. Lätt att få i sig och lätt att packa nu. Dessutom skulle jag ta med lite godis och kex och sånt. Mat finns till mamman i Sverige :)

(Själv kommer jag be om dropp direkt, har svårt att äta och dricka under stress och tja...)

Kommer svälta ihjäl på sjukhusmaten (personalen äter samma och jag måste alltid ha med matlåda till jobbet, för den är helt oätligt tyvärr)

Här beror de lite när på dygnet man kommer in om man får nått att äta, och såklart om man kan äta...

Haha jag får typ ångest över att jag är så flummig och ni andra packar BBväskor. Jag tänker att jag packar väskan när det börjar vara dags att åka... :o

Jag hade en kort och intensiv förlossning med första barnet (4 timmar) och under den tiden var jag inte intresserad av att varken dricka eller äta. Kan tänka mig att det är annorlunda om förlossningen pågår länge men då kanske ditt sällskap kan köpa det du är sugen på? Finns ju ofta någon slags sjukhuskiosk/café.

Min packning är rätt liten. Några tidningar till mig, en onepice och lite hygienprodukter. Lite babykläder i liberos väska. Klart. Har de mest packat om de råkar bli så att man åker in på kontroll och blir inlagd, så kan mannen åka hem och hämta en färdig väska.

Finns kiosk men den stänger redan 19. Hoppas du inte är sugen på nått efter de.

Huuu, vill bara kliva in från sommartråden och skicka lite sympati - ditt inlägg låter som en spegling av vad jag själv kunde skrivit i somras. Aaaaaalla andra fick barn och jag låg med beordrad vila i flera veckor för att hålla blodtrycket nere. Världens längsta veckor - men det går över tack och lov. Fördelen var att jag riktigt längtade till förlossningen och att den kändes som en ren dröm i jämförelse med fyra veckors tortyrliknande tillvaro uppsvälld som en ballong och utan att få lov att göra ngt kul.

Tack för sympatin! Den behövs nu kan jag säga. Är så svullen, gått upp 2kg sista v, får knappt på mig mina stora, mjuka loafers längre. Stödstrumpor är ett måste. Har ont i snippan av foglossning och har molvärk i rygg pch mage. Jag är så REDO för bebis nu. Jobbar heltid fortfarande vilket förmodligen är en anledning till blodtrycket, ska from idag gå ned i tid, det här är inte görbart. Orkar inte prestera på jobbet heller. Åh vad jag gnäller men jag är så leds nu.

Skriver inte så mycket här men läser dagligen och har så svårt att greppa att flera redan har fått sina bebisar!
Här gick jag in i v 36 idag, mår ärligt talat inte heller toppen, min framfog håller på att fullkomligen ta kål på mig :crazy: kan inte sova, har halsbränna som gör att jag spyr, svårt att få luft and so on :meh:
Ska göra ett TUL nästa vecka pga min graviditetsdiabetes, som än så länge håller sig i schack, så jag hoppas hon inte är enorm för då blir det till att läggas in i annan stad en timme bort för att börja med insulin. Vill inte det :crazy:
Men lite positivt i det hela är att bebis är ordentligt aktiv, har vänt sig neråt, har fina hjärtljud, mitt blodtryck är till skillnad från förra graviditeten riktigt bra, inga läckta proteiner och har bara gått upp 3 kilo hittills :up:

Min packning är rätt liten. Några tidningar till mig, en onepice och lite hygienprodukter. Lite babykläder i liberos väska. Klart. Har de mest packat om de råkar bli så att man åker in på kontroll och blir inlagd, så kan mannen åka hem och hämta en färdig väska.

Finns kiosk men den stänger redan 19. Hoppas du inte är sugen på nått efter de.

Här finns det automat vid ingången, som tar kort = godis och läsk dygnet runt :D

(Jag har verkligen varit för mycket på sjukhuset senaste åren.)

Jobbar du fortfarande? Har du svullnat? Jag ser ut som en hamster i ansiktet, kan typ inte prata pga svullna läppar.
Var på jobbet i måndags, sen blev jag inlagd för observation, så nu är det slutjobbat. Är hemma på permis. Har dock inte svullnat upp tack och lov och blodtrycket var ok i morse. Men är rätt slö och har diffus huvudvärk som kommer och går.

Haha vi for och köpte en stor påse godis och dricka när vi hade "permission" från BB under öppningsfasen

Men sambon köpte även med frukt mm. Men söt saft mm trugade sköterskorna i mig under hela förlossningen sedan fick man självservera sig med saft, frukt, nyponsoppa, skorpor mm mm som fanns lättillgängligt hela vistelsen.

Det jag hade glömt ta med va bröstvårtssalva och hon i rummet bredvid hade glömt ammningsinlägg så sådant kan va bra. Välkommen till världen påsen som vi fick på bb täckte dock mer än väl bäbisens behov och lite till.

Halvt Kl men till de som inte fött än.
Något jag önska att någon sagt till mig som jag inte tänkte på själv va att man ofta får mjölkstas när mjölken rinner till riktigt. Det håller i sig ett dygn eller så men det dygnet behövs en STOR BH alltså jag såg ut som om jag precis hade gjort bröstförstoring och det är inte ett skämt.
Jag hade inte tillräckligt stora amningsBHar hemma (då hade jag ändå väldigt svullna bröst under graviditeten och köpt BHar där efter) så jag provade sova utan vilket resultetade i att det läkte mjölk fulla sängen. Trodde nästan jag hadde kissat i sängen innan jag fattade vad som hänt.

Innan jag blev gravid hade jag 75 B/C
Under graviditet hade jag 80 C
Nu under amning har jag 75 C/D
Och under det där dygnet så mätte jag och enligt tabellen låg jag på gränsen till E kupa. :o

Var på jobbet i måndags, sen blev jag inlagd för observation, så nu är det slutjobbat. Är hemma på permis. Har dock inte svullnat upp tack och lov och blodtrycket var ok i morse. Men är rätt slö och har diffus huvudvärk som kommer och går.

Skönt att du slipper svullnad, mindre kul att vara inlagd däremot! Mitt bt var okej imorse iaf när min mor (som är bm) tog det när jag lämnade hunden. Ska till bm på fre för att kolla bt igen.

@Terqa låter faktiskt riktigt jobbigt :(. Tur iaf att bebisen mår bra ❤️. Här har vi gått upp 16kg, är svullen som en val. Känner typ inte igen mig själv... Men bebis mår bra iaf, det är det viktigaste.

@Is tack för tipset! Har inte köpt några amningsbhar, tänker det är svårt att veta vad man ska ha för storlek? Ska köpa amningslinne iaf.

Skönt att du slipper svullnad, mindre kul att vara inlagd däremot! Mitt bt var okej imorse iaf när min mor (som är bm) tog det när jag lämnade hunden. Ska till bm på fre för att kolla bt igen.

@Terqa låter faktiskt riktigt jobbigt :(. Tur iaf att bebisen mår bra ❤️. Här har vi gått upp 16kg, är svullen som en val. Känner typ inte igen mig själv... Men bebis mår bra iaf, det är det viktigaste.

@Is tack för tipset! Har inte köpt några amningsbhar, tänker det är svårt att veta vad man ska ha för storlek? Ska köpa amningslinne iaf.

Oj va jobbigt det låter att bli alldeles svullen :crazy: hoppas era bebisar kommer snart!

Va skumt det är hur man känner sig, jag har gått upp typ 25 kg men jag känner mig/är inte nå svullen eller stor alls. Det är bara magen som är i vägen typ, så sitta i våran för mjuka och för djupa soffa är ingen hit... Blir att ligga i sängen och titta på tv istället :p

@Is köpte två amningslinnen idag på kapphal. Gillar dock inte deras storlekar. Brukar ha L (som i min värd är ungefär 42/44) medans deras L är 44-46. Men linne borde ju passa bättre än bh tänker jag mig. Och så är de inte panik att försöka handla nått de första dagarna. (Tänker isolera mig från omvärlden)

• Gilla
Reactions: Is
Jag fick mackor till frukost vid förlossningen. Och massa saft och jos och soppor. Sen vid lunch kunde jag inte äta. Min sambo hade tur som fick lunch de hade fått över. Var inte så sugen på att han skulle gå iväg och äta då..
Min barnmorska sa att allt till bebis finns på BB. Men när vi var där fanns typ bara blöjor. inte en enda tvättlapp eller våtservett...
Dock var det mycket bra mat och frukosten var nästan hotellkvalitet. Rummet kändes som hotellrum också med två ställningsbara sängar jämte varandra.
Men vi bodde på bb-hotellet. De har egen restaurang och matsal där "hotellgästerna" åt alla måltider.
På den andra avdelningen (komplikationavdelningen) där min kompis låg som fick kejsarsnitt hade de inte ens tv på rummet. Och sambon sov i en resesäng..

Vi använde en body och ett par byxor på 2 dar. (När vi åkte hem) Hade onödigt mycket kläder med oss till henne. Vi var hud mot hud hela tiden och bara filt runt.

Vår kille blir 7 veckor idag och det firade han med att ligga på mage och hålla upp huvudet i typ en minut! :D Han som har varit så pigg och vaken ett par dagar har nu gått över i dvala och sover mest hela tiden igen. Antar att det hänger ihop med den utveckling han gör...

Gällande amningsBH så rekommenderar jag att ha det hemma/på BB direkt, tillsammans med ilägg. Så smidigt vid amningen! Och det gäller säkert inte alla men som Is skrev så läcker de ju en hel del (natt som dag) mycket mer än vad jag hade kunnat tänka mig. Jag har gått från C till F kupa...

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka