Höstföräldrar 2016 del 2 (bebisarna kommer)

Vadå pyjamas?! Vi säger att det är en onepice rätt och slätt :angel: (ingen har hittills motsatt sig det (misstänker starkt att de äldre generationen är rädd att vara gammalmodig av sig om de skulle ifrågasätta det :rofl:) men håller för övrig med, vi tycker att det är absolut lättsammast - speciellt sambon som inte alls kommer överens med alla knappar/snören som omlott Bodies innebär :D

Vad är windi? De övriga kör vi med också, har precis börjat med minifom eftersom vi ville se om Sempers skulle räcka men gav upp och for och köpte minifom tillslut också. Som tur är blir han inte helt otröstlig när det kniper men han ser ut (och låter) som om de gör riktigt ont :down:
Windi pysventil! Vi fick med i någon av babyboxarna.

Vi tycker bodys är lättast faktiskt. Pyjamas måste man ju trä ut/in benen i bara för att kolla om bebis bajsat. Har dock ett par bra som går att knäppa upp längs med hela benet.

Gällande babykläder. Hur länge har era kunnat ha st 62 (62-68 på vissa plagg så de går kanske lite längre)

Tvättade och sorterade igår. St 50,52-56/58 har vi tillsammans kanske 15 plagg totalt. St 62 var de närmare 40!!! (Hoppas de fungerar länge då de står 2-4 månader i dem)

Gällande babykläder. Hur länge har era kunnat ha st 62 (62-68 på vissa plagg så de går kanske lite längre)

Tvättade och sorterade igår. St 50,52-56/58 har vi tillsammans kanske 15 plagg totalt. St 62 var de närmare 40!!! (Hoppas de fungerar länge då de står 2-4 månader i dem)

Hoppar in från vårtråden, bebis här hemma har precis börjat använda 62 (är lite mer än 5 månader nu och kan ha 56 i vissa fortfarande) och så som hon är i kroppen och har växt hittills så kommer hon lätt kunna ha 62 i alla fall i två månader! Så dina 40 plagg kommer säkert bli använda, om inget annat så kräks det ju en hel del och ofta här så kläder går åt :angel:

Kanske ska tillägga att bebis inte är speciellt liten så du inte tror att det är därför ongen kan ha minikläder så himla länge. :D

Vadå pyjamas?! Vi säger att det är en onepice rätt och slätt :angel: (ingen har hittills motsatt sig det (misstänker starkt att de äldre generationen är rädd att vara gammalmodig av sig om de skulle ifrågasätta det :rofl:) men håller för övrig med, vi tycker att det är absolut lättsammast - speciellt sambon som inte alls kommer överens med alla knappar/snören som omlott Bodies innebär :D

Vad är windi? De övriga kör vi med också, har precis börjat med minifom eftersom vi ville se om Sempers skulle räcka men gav upp och for och köpte minifom tillslut också. Som tur är blir han inte helt otröstlig när det kniper men han ser ut (och låter) som om de gör riktigt ont :down:
Haha perfekt- onepiece kör vi på framöver! :D

Windi är jättebra (och jättedyrt för att vara en liten plastbit, men det är värt det!) när det är som värst och magen är så spänd på dem. Man kör upp den i rumpan- tips ha blöjan kvar under!- och så hjälper den barnet att få ut luften. Ofta kommer det mer än bara luft därav blöjtipset ;) Han kan gå från megaledsen och ingenting hjälper till alldeles tyst och nöjd bebis med hjälp av den vissa gånger. Finns på Apoteket.

• Gilla
Reactions: Is
Hoppar in från vårtråden, bebis här hemma har precis börjat använda 62 (är lite mer än 5 månader nu och kan ha 56 i vissa fortfarande) och så som hon är i kroppen och har växt hittills så kommer hon lätt kunna ha 62 i alla fall i två månader! Så dina 40 plagg kommer säkert bli använda, om inget annat så kräks det ju en hel del och ofta här så kläder går åt :angel:

Kanske ska tillägga att bebis inte är speciellt liten så du inte tror att det är därför ongen kan ha minikläder så himla länge. :D

Skönt... Vet inte riktigt vem som handlat så mycket i den storleken *visslar*

Och så hittade jag orosmoment 5000 idag. Mannen har haft sömnproblem så igår fick han sömnmedicin utskrivet. Nu har han sovit 12 timmar i ett sträck (och inga tecken på att vakna ännu) hoppas de går att väcka honom vid ev förlossning om de blir nattetid. Och taxi in.

Vi har 4 pyjamas, 6 omlottbodys och 4 byxor i stl 50. Jag hade gärna haft någon mer pyjamas och ett par bodys till faktiskt. Får tvätta varannan dag. Det är så lätt att bebis kräks och att det kommer bajs/kiss/bröstmjölk på body eller pyjamas och då är det lätt förbrukat ett par plagg/dag. I stl 56 har vi massor av kläder! Har fått mycket i present och såklart köpt en hel del själv. 15 plagg i både 50-56 hade varit för lite för oss. Men antar det beror på hur stor er bebis är när den kommer. Jag var så stor att jag i princip hade 56 direkt.

@Is Har du provat att rapa ordentligt på olika sätt efter mat och även grodhålla bebis?

Hmm, barnmorskemottagningen meddelade att pga att jag hade proteiner i urinen måste jag nu kolla blodtrycket varje vecka... Tur att det bara är fyra veckor till beräknad födsel. Läskigt med proteiner? Men blodtrycket har varit lågt och bra hittills så hoppas det håller sig bra.

Sådär hade jag också vid ett urinprov, + att jag hade lite högre blodtryck och att blodtrycken redan var "inom det normala, men högre på skalan". Så jag går varje vecka, men sist hade jag inga proteiner och blodtrycket hade gått ner :) Mår du bra i övrigt är det inget att oroa sig över.

Har ni haft någon gräns innan ni tagit emot besök från släkt och vänner? Svärmor blev nästan sur på oss idag när vi meddela att vi vill vara själva utan besök de två första veckorna.

H

hoppar in jag också! Här hemma har han haft 62 ett par månader! Gick tidigt lite stora kläder gör ju inget och så hade han dem lite små sen!

Han blev 8 månader igår och har 74/80 idag :)

Har ni haft någon gräns innan ni tagit emot besök från släkt och vänner? Svärmor blev nästan sur på oss idag när vi meddela att vi vill vara själva utan besök de två första veckorna.

Mormor kom efter 1 vecka på besök några timmar. Och sen när hon var två veckor kom farfar, min moster och mina systrar på besök.

Vi sa att vi hör av oss när vi vill ha besök, även här vart just svärmor sur och hon vägrade faktiskt lyssna ( berättade stolt att om hon tänkt skylla på diverse ärenden bara för att komma hit om vi sa nej) min släkt och familj behövde vi inte säga till dom sa själva att dom inte skulle komma hit först vi hade bott ihop oss. Min mamma gav jag tillåtelse att besöka oss på BB när jag var själv där (sambon hade farit hem tidigare till hundarna) eftersom hon sedan skulle resa bort och jag tyckte fakiskt att det då va skönt att hon kom och gav lite stöd inför natten som jag skulle tillbringa själv.

I ärlighetensnamn så har jag det i allmänhet lite jobbigt med svärmor, hon vill väl men hon går mig på nerverna. Min familj har vi (både jag och sambon) alltid haft daglig kontakt med medans sambons mamma har vi hört ifrån typ en gång varannan månad eller så. Nu när vi fått barn dyker kvinnan upp i tid och otid (höll på få fnatt när hon kom upp i sovrumet och la sig på sängen när jag och grabben låg och vilade/sov) och hela tiden säger "jag kan ta han, ja kan ta han" medans min egen familj har backat undan och gör allt för att inte va påstridig eller ivägen.
Inte blir det bättre av att det är svärmor som äger huset vi bor i så hon anser sig ha rätten att gå in som hon vill och jag börjar tro att hon med avsikt inte ger oss ett pris på huset av just den anledningen :meh:

Men i övrigt så är det väl nu som folk har börjat titta hit (Alfons är 3veckor), 2 veckor va nog den "magiska gränsen" för då ansåg våra vänner att de väntat tillräckligt så vi överöstes av samtal förra veckan med bekanta som fråga om det kändes ok att ta emot dom inom närmsta dagarna :)

@Is Har du provat att rapa ordentligt på olika sätt efter mat och även grodhålla bebis?
Ja och det gör absolut att de blir bättre om vi lyckas med en ordentlig rap, tyvärr vill han helst somna vid bröstet, tar jag då upp honom så vaknar han och somnar inte Om han inte får tillbaka bröstet så brukar prova rapa "i halvlek" så han kan rapa när han är nästan färdig och fortsätta äta sedan.
Dock så har han så stort sugbehov så även i sömnen tuggar han luft (gapar, drar in luft för att sedan bita i hop med kinderna fulla av luft så det liksom blir pruttljud när han pressar ut luften mellan läpparna) önskar man kunde säga till honom att allt hans lufttuggande ger honom magont :crazy:

Vi sa att vi hör av oss när vi vill ha besök, även här vart just svärmor sur och hon vägrade faktiskt lyssna ( berättade stolt att om hon tänkt skylla på diverse ärenden bara för att komma hit om vi sa nej) min släkt och familj behövde vi inte säga till dom sa själva att dom inte skulle komma hit först vi hade bott ihop oss. Min mamma gav jag tillåtelse att besöka oss på BB när jag var själv där (sambon hade farit hem tidigare till hundarna) eftersom hon sedan skulle resa bort och jag tyckte fakiskt att det då va skönt att hon kom och gav lite stöd inför natten som jag skulle tillbringa själv.

I ärlighetensnamn så har jag det i allmänhet lite jobbigt med svärmor, hon vill väl men hon går mig på nerverna. Min familj har vi (både jag och sambon) alltid haft daglig kontakt med medans sambons mamma har vi hört ifrån typ en gång varannan månad eller så. Nu när vi fått barn dyker kvinnan upp i tid och otid (höll på få fnatt när hon kom upp i sovrumet och la sig på sängen när jag och grabben låg och vilade/sov) och hela tiden säger "jag kan ta han, ja kan ta han" medans min egen familj har backat undan och gör allt för att inte va påstridig eller ivägen.
Inte blir det bättre av att det är svärmor som äger huset vi bor i så hon anser sig ha rätten att gå in som hon vill och jag börjar tro att hon med avsikt inte ger oss ett pris på huset av just den anledningen :meh:

Men i övrigt så är det väl nu som folk har börjat titta hit (Alfons är 3veckor), 2 veckor va nog den "magiska gränsen" för då ansåg våra vänner att de väntat tillräckligt så vi överöstes av samtal förra veckan med bekanta som fråga om det kändes ok att ta emot dom inom närmsta dagarna :)

OJ, de låter jobbigt. Min svärmor är supersnäll, ibland åt de för snälla hållet (känner mig iblad som den elaka svärdottern som kommer in och bestämmer) hon har två barnbarn sedan innan, men de bor på andra sidan jorden (svägerskan var senast hemma i september 2015 och kommer nästa gång 2017, svärmor är för tillfället för dålig pga borelia för att kunna resa)

Känner att vi (jag) vill landa först innan besök. Här är de som tur bara pappan som får besöka på BB just för att minska stressen (och då får han inte ens sova över)

Vi gjorde tvärtom och hade tidigt besök av både släkt och närmsta vännerna. Var faktiskt min medryttare som såg henne först, samma dag vi kom hem från BB, när hon lämnade tillbaka transporten efter att ha flyttat min häst till nya stallet. :D
Sen kom typ all släkt de närmsta två veckorna och några vänner när hon var 2 veckor. Bara korta besök naturligtvis men tyckte de var lättare att göra det när sambon var hemma. Sen började ju han jobba så då orkade jag inte lika mycket i nån vecka. Var skönt att ha det lugnare och slippa besöken då faktiskt. ;)

Om allt går som planerat ska min mamma vara med på förlossningen tillsammans med sambon. Jag frågade om hon ville vara med och hon blev jätteglad. Alla andra får anpassa sig till då det känns rätt för oss.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 147
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
28 225

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka