Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Här är det tvärtom. Bodys i 50 börjar sitta åt lite mer nu. 56 lite stort än men funkar för det mesta med uppvikta armar. Byxor däremot är alldeles jättestort i 56. Trillar nästan av när man lyfter upp ungen så där kan vi nog köra 50 ett bra tag till. Vissa byxor i 50 har jag fortfarande uppvikta.
Det var och är likadant än med dottern. Hon kan lätt ha 86 eller till och med 80 ibland på byxor/tights men måste ha 92 på överkroppen.
Men fort går det. Lilleman är 6 veckor imorgon. Har senaste dagarna börjat få lite svarsleenden och det är så gulligt så jag vet inte vad.
Igår ville storasyster ha lillebror i knät en stund som hon alltid har på kvällen och när han låg där fyrade han av ett sånt leende mot henne så jag nästan börja tjuta för det var så mysigt att se dom. Hon har även börjat lära honom viktiga saker som t ex var näsan sitter osv. Viktigt att börja i tid.
Äsch. Funkar inte lägga in direkt från mobilen, men en länk till en bild iaf.
http://forumbilder.se/FBB86/img-9988
Ang flaska. Har bara provat en gång med calma, och det gick hyfsat. Tänkte testa mam nästa gång vi har pumpat. Dom använde vi till dottern så har kvar efter henne.
Har beställt en twist and shake flaska också. Egentligen enbart för det var så fin färg och jag fick bra pris då jag hade en rabattkod.
Om inte annat så får väl storasyster ha den som vattenflaska om inte han tar den.
Jag lämnade också pappa själv häromdagen med vaken bebis och stack till affären en sväng. Men det är inte alls lika jobbigt nu med andra som med första. Både mannen och jag är lugnare med hela situationen även om bebis skulle bli lite ledsen. Han har ju varit själv med honom en stund när jag fixat stallet och så med, men vi bor typ 5 minuters promenad från stallet. Han har även varit inne hos mina föräldrar när jag är ute och mockar. Det tar bara typ 30-40 minuter och skulle det behövas kan jag ju bara ta en paus och gå in i huset och mata honom.
Det enda är nog att man måste våga. Det blir ju oftast lättare för varje gång. Tog lång tid innan jag var lika bekväm med dottern som jag är nu med honom.
Här är det lika med kläder 50/56 fungerar fint på bodys men byxor i 56 ramlar typ av (?) Provade senast igår då alls byxor i st 50 va i tvätten.Här är det tvärtom. Bodys i 50 börjar sitta åt lite mer nu. 56 lite stort än men funkar för det mesta med uppvikta armar. Byxor däremot7 är alldeles jättestort i 56. Trillar nästan av när man lyfter upp ungen så där kan vi nog köra 50 ett bra tag till. Vissa byxor i 50 har jag fortfarande uppvikta.
Det var och är likadant än med dottern. Hon kan lätt ha 86 eller till och med 80 ibland på byxor/tights men måste ha 92 på överkroppen.
Men fort går det. Lilleman är 6 veckor imorgon. Har senaste dagarna börjat få lite svarsleenden och det är så gulligt så jag vet inte vad.
Igår ville storasyster ha lillebror i knät en stund som hon alltid har på kvällen och när han låg där fyrade han av ett sånt leende mot henne så jag nästan börja tjuta för det var så mysigt att se dom. Hon har även börjat lära honom viktiga saker som t ex var näsan sitter osv. Viktigt att börja i tid.
Äsch. Funkar inte lägga in direkt från mobilen, men en länk till en bild iaf.
http://forumbilder.se/FBB86/img-9988
Ang flaska. Har bara provat en gång med calma, och det gick hyfsat. Tänkte testa mam nästa gång vi har pumpat. Dom använde vi till dottern så har kvar efter henne.
Har beställt en twist and shake flaska också. Egentligen enbart för det var så fin färg och jag fick bra pris då jag hade en rabattkod.
Om inte annat så får väl storasyster ha den som vattenflaska om inte han tar den.
Jag lämnade också pappa själv häromdagen med vaken bebis och stack till affären en sväng. Men det är inte alls lika jobbigt nu med andra som med första. Både mannen och jag är lugnare med hela situationen även om bebis skulle bli lite ledsen. Han har ju varit själv med honom en stund när jag fixat stallet och så med, men vi bor typ 5 minuters promenad från stallet. Han har även varit inne hos mina föräldrar när jag är ute och mockar. Det tar bara typ 30-40 minuter och skulle det behövas kan jag ju bara ta en paus och gå in i huset och mata honom.
Det enda är nog att man måste våga. Det blir ju oftast lättare för varje gång. Tog lång tid innan jag var lika bekväm med dottern som jag är nu med honom.
Jättekul att höra er berätta ni som har bebisarna på utsidan! Jag längtar mig blå nu! Bf 31/10, får se när herrn behagar dyka upp. Funderar kring vilka kläder jag behöver ha med till BB... Beställde världens finaste overall i ekologisk merinoull, längtar verkligen tills den kommer! Och sjalen måste tvättad också så att den är redo. Åh tid, gå fortare!
Jättekul att höra er berätta ni som har bebisarna på utsidan! Jag längtar mig blå nu! Bf 31/10, får se när herrn behagar dyka upp. Funderar kring vilka kläder jag behöver ha med till BB... Beställde världens finaste overall i ekologisk merinoull, längtar verkligen tills den kommer! Och sjalen måste tvättad också så att den är redo. Åh tid, gå fortare!
Här är det lika med kläder 50/56 fungerar fint på bodys men byxor i 56 ramlar typ av (?) Provade senast igår då alls byxor i st 50 va i tvätten.
Funderar på om jag måste köpa fler byxor i st 50, hade ju räknat med att han skulle växa ur dem så snabbt så köpte bara ett par st tills han föddes och resten i 56.. men så ekomomisk skulle jag tydlgen inte vara.
Kl
Va till BVC igår. Grabben verkar växa stadigt en cm i veckan så nu har han sammanlagdt vuxit 3cm och han hade gått upp 360g den senaste veckan.
I förrgår va vi och skrev faderskapspapprena också så nu börjar vi få årdning på det mesta.
Ni som mjölkar ur för att använda flaska, när började ni med det? Har hört att det kan ta upp till 6veckor för mjölkproduktionen att ställa in sig rätt och att man inte ska pumpa ur innan dess typ? Vill ju börja komma igång med det ganska snart så även sambon kan få mer ansvar och jag inte känna att jag måste va inom hörhåll 24/7
Vi hade med tre bodys stl 50 och tre byxor och tre pyjamas. Två filtar också. Värt att ha extra för det är lätt att det kommer lite allt möjligt på kläderna.
Hur ser era bebisar ut i kroppen? Eller hur sjutton ser vår ut?! Misstänker att min känsla för att hon har ärvt pappas låååång ben stämmer. Hon börjar dessutom bli lite rund om magen så brallorna hålls uppe. Får vika upp byxorna lite i 56 men de ramlar inte ner.
Lilla E är ju tre veckor och jag började pumpa för 1 v sen. Vi har tränat på att äta ur flaskan nästan en gång varje dag sen dess. Mina bröst verkar vara gjorda för att göda bebis och verkar anpassa sig snabbt. Har haft helt okomplicerad amning sedan dag 1.
Haha ja min kille ser nog ut som sin far i kroppen skulle ja tro, vet inte exakt hur det är i jämförelse med andra men själv har jag väldigt långa ben och typ obefintlig rygg
Ja min amning har ju också fungerat felfritt från dag 1 så de va därför jag funderade på om jag inte kunde börja pumpa lite men kanske kan prova lite då.
Är det bara min kille som har problem med magknip?
Haha ja min kille ser nog ut som sin far i kroppen skulle ja tro, vet inte exakt hur det är i jämförelse med andra men själv har jag väldigt långa ben och typ obefintlig rygg
Ja min amning har ju också fungerat felfritt från dag 1 så de va därför jag funderade på om jag inte kunde börja pumpa lite men kanske kan prova lite då.
Är det bara min kille som har problem med magknip?
6 veckor idag och BVC besök. Gått upp 300 g. sen förra veckan. Veckan innan var de 130 g. så rejäl ökning! 4460 g nu och 55 cm.
50 Bodys sitter slimmat och börjar bli kort i ärmarna. Byxor har vi typ bara ett par i 50.. har inte behövt använda förens senaste dagarna mer än ute så blir inte smutsigt snabbt. Men kör ofta 56 i byxor. Sitter bra runt den runda magen, lite långa men inte för mycket. Tog på 50 byxorna idag och de räckte till knäna.. kanske är det tygblöjornas fel. De tar ju lite mer plats runt rumpan.
Sen är det väldigt olika olika märken tycker jag.
Har fryst in i såna iskubsformar som jag lagt i en påse och sen när det fryst har jag tagit ut ur formen och lagt i påsen. Datummärkt påsen. Än så länge har vi fryst in överflödet. Haft en måltid i kylen som jag pumpat ut under dagen.Tack för svar om pumpningen- Ni som pumpar, hur eller rättare sagt i vad fryser ni in mjölken? Eller använder ni allt direkt?
De va ju jättesmart! Nu måste jag alltså inhandla iskubsformar!Har fryst in i såna iskubsformar som jag lagt i en påse och sen när det fryst har jag tagit ut ur formen och lagt i påsen. Datummärkt påsen. Än så länge har vi fryst in överflödet. Haft en måltid i kylen som jag pumpat ut under dagen.
Tack för svar om pumpningen- Ni som pumpar, hur eller rättare sagt i vad fryser ni in mjölken? Eller använder ni allt direkt?
Här är det lika med kläder 50/56 fungerar fint på bodys men byxor i 56 ramlar typ av (?) Provade senast igår då alls byxor i st 50 va i tvätten.
Funderar på om jag måste köpa fler byxor i st 50, hade ju räknat med att han skulle växa ur dem så snabbt så köpte bara ett par st tills han föddes och resten i 56.. men så ekomomisk skulle jag tydlgen inte vara.
Kl
Va till BVC igår. Grabben verkar växa stadigt en cm i veckan så nu har han sammanlagdt vuxit 3cm och han hade gått upp 360g den senaste veckan.
I förrgår va vi och skrev faderskapspapprena också så nu börjar vi få årdning på det mesta.
Ni som mjölkar ur för att använda flaska, när började ni med det? Har hört att det kan ta upp till 6veckor för mjölkproduktionen att ställa in sig rätt och att man inte ska pumpa ur innan dess typ? Vill ju börja komma igång med det ganska snart så även sambon kan få mer ansvar och jag inte känna att jag måste va inom hörhåll 24/7
Hoppar in och tipsar om att det är vansinnigt smidigt att frysa in bebismat i också, när ni börjar med fast föda (om ni inte tänkte köra på barnmatsburkar, förstås ). Vi fryser in i kuber med en påse om, när det är fryst knäcker vi bara ut kuberna i påsen och så har vi lätt tillgängligt att plocka fram när det är matdags. Tinar ju på någon minut i mikronDe va ju jättesmart! Nu måste jag alltså inhandla iskubsformar!
Jag har pumpat sedan första veckan, fick problem med mjölkstockning och var tvungen att få ut! Men nu gör jag det bara då och då, det fungerar bara på ena bröstet. Fryser in i engångspåsar från Medela, billigt alternativ istället för att frysa in tusen flaskor.
Vår kille har väldiga problem med magknip även om det börjar bli bättre. Vi kör på både Minifom, Sempers magdroppar, Windi och magmassage.
Gällande kläder så har vi gått över till 56 för två veckor sedan (sorgligt att redan städa undan alla söta minikläder!) Han vägde sist vid 6 veckor 4727 g och var 56,5 cm lång. Måste vara en knubbis i jämförelse med många här för byxor i 50 fick vi gå ifrån nästan direkt pga de var så smala i midjan.
Mitt bästa klädtips är att köra på pyjamas med dragkedja som Dagkläder. Det är överlägset smidigast vid av/påklädning eftersom man slipper dra något över huvudet! Vi kör på de utan fötter och sätter på några strumpor så ser det inte lika pyjamasaktigt ut