Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men krambanan det låter som du är på g!!
Åh jag blir avis!

Jo min kropp ändrar sig och grejer händer men inga såna stora saker.
Jag hoppas hänga på i samma flyt som de andra här :)

Tack! Allt har gått jättebra! Vår lille guldklimp vägde 4,6kg och är 52 cm. :heart Åkte in vid midnatt och 6 timmar senare var han ute! :up: Föddes 05:47 den 17/9, om ngn vill uppdatera listan. :)
Vet inte om man kan få in bild från iPhonen? Gör ett försök iaf. ;) Verkar inte funka..? :down:

Tack! Allt har gått jättebra! Vår lille guldklimp vägde 4,6kg och är 52 cm. :heart Åkte in vid midnatt och 6 timmar senare var han ute! :up: Föddes 05:47 den 17/9, om ngn vill uppdatera listan. :)
Vet inte om man kan få in bild från iPhonen? Gör ett försök iaf. ;) Verkar inte funka..? :down:

Rejäl kille, härligt att det gick så bra! :)

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke - Född 17/9 kl 05:47. 4600 g, 52 cm lång.
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

Går inte att ladda upp bild direkt tyvärr Quickstep, den måste ligga på en annan sida först. Vill nån skriva förlossningsberättelse vore det intressant.

Idag har vi varit på ge-kås och shoppat lite åt lillan.

Hittade några bodysar och velourbyxor, nappar, amningsinlägg, en barnvagnsmobil i form av en kanin, plastad frotté att ha i barnvagnen, babyschampo + barnolja och så blev det några paket våtservetter.

Nu känns det som att vi shoppat klart. En skötväska, spjälsäng med tillbehör, några filtar och blöjor. Sen är det mesta klart :)

Det kom givetvis fram en gammal tant till mig som sa direkt att det syns direkt att det är en flicka du bär på. Svarade att ja, det är det faktiskt. Hon säger att det är ju dags när som helst och jag nej, först i början på november. Då var det helt plötsligt två där inne enligt henne... Hade hon räknat efter så är november faktiskt inte alls långt borta :p

Jag tror min man börjar längta lite efter lillan nu :love:

Jag har haft så mycket förvärkar hela veckan att han innan ikväll hävde ur sig att det sätter säkert igång inatt.
Men nej, det lär det inte göra :p

Han är inte så mycket för att visa känslor, eller prata om dom men så kommer det såna där små uttalanden ibland som man kan läsa av och fastän han inget säger så är han nog lite nervig nu och längtansfull :D

Han är alltså apdålig på att visa känslor ibland. Igår blev han jätteupprörd över en grej och hans sätt att visa det var att han inte kunde med att äta middag, annars var han helt vanlig så han är minst sagt lite svårtolkad ibland :p

Och jag läser jättegärna förlossningsberättelser jag med :bump:

Även jag hade lite funderingar igår på om det var ngt på G. Hade rätt kraftiga sammandragningar/förverkar och kissade 8 ggr på 30 min (!). Men det måste bara ha varit att den hade lagt sig mot blåsan på ngt vis för efter läggning blev allt lugnt. Bonusen blev dock att jag bara behövde kissa en gång under natten! Jag brukar annars kissa 3-5 ggr.

Så idag känner jag mig mer utsövd än jag gjort sen jag blev gravid!

Här är det också gott om sammandragningar och förvärkar. Hade precis samma som dig @Saigon, bebis måste lagt sig på blåsan på något tokigt sätt! Fast jag brukar som tur är inte behöva kissa mer än 1-2 ggr/natt, som tur är.

Maken är dönervös och jag kan inte ringa honom längre utan att hans puls går upp i 190. Jag får skicka sms istället, tills det är dags för bebis :rofl:

Nu sitter jag och dricker hallonbladste, jag som egentligen inte tror på sånt här. Men jag börjar bli desperat :D

Här är det också gott om sammandragningar och förvärkar. Hade precis samma som dig @Saigon, bebis måste lagt sig på blåsan på något tokigt sätt! Fast jag brukar som tur är inte behöva kissa mer än 1-2 ggr/natt, som tur är.

Maken är dönervös och jag kan inte ringa honom längre utan att hans puls går upp i 190. Jag får skicka sms istället, tills det är dags för bebis :rofl:

Nu sitter jag och dricker hallonbladste, jag som egentligen inte tror på sånt här. Men jag börjar bli desperat :D

Din man låter som min svärmor är i slutet. Varenda gång man ringer till henne när det närmar sig så börjar hon med "är det på gång" :p

Haha :D Vi har redan sagt till svärmor att vi kommer INTE ringa när det är på gång, utan hon får besked efteråt. Hon kommer vara så orolig om vi ringer innan/under tiden så det är mest för att skona henne :p

Jag har insett att han dessutom är jätterädd för att jag ska ha ont. Han tycker att jag ska ta all tillgänglig bedövning i samma stund som vi kommer in på förlossningen, typ. Jag är lite mer för att ta det som det kommer och känna efter ifall det behövs, men då blir han rädd att det kommer vara för sent för tex EDA. Jag menar på att ja, då får det väl vara det då, kvinnor överlever förlossningar utan smärtlindring hela tiden. Det vill han dock inte lyssna på ;)

Din man låter som min svärmor är i slutet. Varenda gång man ringer till henne när det närmar sig så börjar hon med "är det på gång" :p
Sådär svarade merparten av mina släktingar när jag ringde på slutet. Min mamma inför första förlossningen: säg till när ni åker in! Jag: eh.. Så du kan ringa och kolla hur det går? Hon: nej det skulle jag aldrig göra! Jag: men om det tar ett par dygn då? Hon: ja då skulle jag ju såklart ringa!

Min första förlossning tog 45 timmar ca tror jag innan vi bröt med snitt.

Vad ska man köpa för typ apoteks-grejer till bebis? Alltså bra att ha, tänkte först fråga på Apoteket men det är väl ett lysande tillfälle för säljare där att pracka på mig skit för flera tusen som egentligen är onödigt. Så ni lite mer rutinerade, vad behöver man?

Vi ska hämta våran vagn på onsdag :D hoppas färgen är fin irl bara.. Har testat på mammagrupp med, vi var 8 st i ungefär samma ålder och i v 28-31 så ganska nära varann. Kändes jättebra och vi ska ses mer, jag var sjuuukt skeptisk innan så glad att jag gick.

Sådär svarade merparten av mina släktingar när jag ringde på slutet. Min mamma inför första förlossningen: säg till när ni åker in! Jag: eh.. Så du kan ringa och kolla hur det går? Hon: nej det skulle jag aldrig göra! Jag: men om det tar ett par dygn då? Hon: ja då skulle jag ju såklart ringa!

Min första förlossning tog 45 timmar ca tror jag innan vi bröt med snitt.

Haha min pappa frågade idag om det snart var dags, eh nä det är tio veckor kvar... Sen frågade han om han skulle köra oss till förlossningen, han bor typ 30 mil bort så jag vet inte riktigt hur det skulle gå till, typ som att han tror att man får ett pm nån dag innan det är dags.

Kommer nån av er ha besök på bb? Jag har sagt tvärnej, ingen får komma dit, vi vill ha den tiden bara vi tre. Familj kan hälsa på sen.

Haha min pappa frågade idag om det snart var dags, eh nä det är tio veckor kvar... Sen frågade han om han skulle köra oss till förlossningen, han bor typ 30 mil bort så jag vet inte riktigt hur det skulle gå till, typ som att han tror att man får ett pm nån dag innan det är dags.

Kommer nån av er ha besök på bb? Jag har sagt tvärnej, ingen får komma dit, vi vill ha den tiden bara vi tre. Familj kan hälsa på sen.

Inga besök på BB för våran del. Här är det endast pappa + syskon som får komma in på avdelningen. Besökare får stanna i besöksrummet utanför avdelningen.
Men jag vill inte ha några besökare dit heller. Den enda som får komma på besök är om @cirkus skulle råka ha vägarna förbi och vi fortfarande ligger inne. Då är hon hjärtligt välkommen :love:
Resten kan hälsa på senare!

Inga besök på BB för våran del. Här är det endast pappa + syskon som får komma in på avdelningen. Besökare får stanna i besöksrummet utanför avdelningen.
Men jag vill inte ha några besökare dit heller. Den enda som får komma på besök är om @cirkus skulle råka ha vägarna förbi och vi fortfarande ligger inne. Då är hon hjärtligt välkommen :love:
Resten kan hälsa på senare!

Men nu var du väl gulligast i hela världen!
:heart:love:

Vi vill inte ha några besök, inte på sjukhuset och förmodligen inte de första dagarna hemma heller. Det finns gott om tid att träffa folk på sen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar