Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, alltså, min mage är ju även lite avlång fast den inte går så högt upp, så framifrån och bakifrån syns den ju inte på bredden om man säger så. Sjukt smidigt att inte ha någon som hoppar på ens blåsa än iaf. :D
Haha ja var glad för det :p Det syns knappt på mig heller bakifrån, trots att min mage är så mycket större. Så den har verkligen bara växt framåt, men hela vägen från revbenen ner till blygdbenet! Eller ja, den putar redan från brösten egentligen, det är snarare regel än undantag att hennes fötter ligger på utsidan av mina revben :cautious:

Haha ja var glad för det :p Det syns knappt på mig heller bakifrån, trots att min mage är så mycket större. Så den har verkligen bara växt framåt, men hela vägen från revbenen ner till blygdbenet! Eller ja, den putar redan från brösten egentligen, det är snarare regel än undantag att hennes fötter ligger på utsidan av mina revben :cautious:

Det är ju verkligen intressant hur olika det är, jag tänkte på det igår när vi var på info om förlossningsavdelningen och det var kanske 50 'magar' på plats och inte en enda såg likadan ut. :)
Jag har ju typ 15 cm kvar under brösten till själva utbuktningen av magen så jag kan fortfarande hänga dubbelvikt och dra sadelgjorden på dressyrsadeln insåg jag idag :D Jag får njuta lite extra för det lär säkert bli värre sista veckorna, är ju ändå en bit kvar.

Det är ju verkligen intressant hur olika det är, jag tänkte på det igår när vi var på info om förlossningsavdelningen och det var kanske 50 'magar' på plats och inte en enda såg likadan ut. :)
Jag har ju typ 15 cm kvar under brösten till själva utbuktningen av magen så jag kan fortfarande hänga dubbelvikt och dra sadelgjorden på dressyrsadeln insåg jag idag :D Jag får njuta lite extra för det lär säkert bli värre sista veckorna, är ju ändå en bit kvar.
:rofl: Jag har inte kunnat "dubbelvika" mig på flera månader! Jag får liksom lägga ut knät åt sidan för att kunna ta på mig strumpor, och lutar jag mig framåt när jag sitter ner måste jag sära på benen för att magen ska få plats :D

Någon som sitter vid en dator eller snabb mobil (:devil: Till min mobil) kanske har lust att flytta fram listan lite så kan folk börja fylla på nu när det börjar droppa in småfolk :love: :)

Min syns inte bakifrån heller, den går också bara framåt :p

--------

Jag hittade ett par mjukisbyxor jag kom i igår :banana:
- Min mans. Han får tillbaka dom sen någon gång :angel:

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober

November
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet

Grattis till alla bebisar, så gulliga!

Min mage har legat högt och tryckt på revbenen från början. Och jag har samma byxor som jag köpte i v17, inte breddat rumpa eller lår nästan alls.

Stort Grattis @Zewz @Norma och @californication! :love:

Min mage är som din @Flixon. Var länge sen jag kunde böja mig normalt. Och nu kan jag knappt sitta rakt upp och ner sen ett par veckor tillbaka. Får luta mig lite lätt bakåt. :rofl: Bebis älskar att trycka med rumpan på högersidan strax under revbenen och gärna kila in fötterna bakom revbenen med. Inte helt skönt. :angel: Sparka på magsäcken är en annan favorit. :wtf:

1 dag till BF och BM-tid i eftermiddag. :D Fått helt galet sug på socker sista veckan. Jag som inte varit sugen på något onyttigt på hela graviditeten. Tar igen det nu tydligen. :angel:

September
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka - Född 14/9 kl 17.26. 3500 g, 51 cm lång.
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka - Ebba född med planerat snitt 15/9 08.34 4000 gram 50 cm.

Oktober

November
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet[/QUOTE]

Min mage är som din @Flixon. Var länge sen jag kunde böja mig normalt. Och nu kan jag knappt sitta rakt upp och ner sen ett par veckor tillbaka. Får luta mig lite lätt bakåt. :rofl: Bebis älskar att trycka med rumpan på högersidan strax under revbenen och gärna kila in fötterna bakom revbenen med. Inte helt skönt. :angel: Sparka på magsäcken är en annan favorit. :wtf:

1 dag till BF och BM-tid i eftermiddag. :D Fått helt galet sug på socker sista veckan. Jag som inte varit sugen på något onyttigt på hela graviditeten. Tar igen det nu tydligen. :angel:
Haha, jag får också luta mig bakåt om jag ska sitta bekvämt. Det börjar bli besvärligt att köra bil, efter 20-30 min får jag arga sparkar/buffar i revbenen :devil:

halvt kl
Jag har också varit hos BM nu i eftermiddag, nu är lilla fröken fixerad precis som jag misstänkte. BM hade besvärligt att känna huvudet, hon tryckte satan och fick kalla in en annan BM som också kände innan de till slut kom fram till att 1) jag har tydligen rätt stark bukmuskulatur och 2), hon ÄR fixerad :p

Nu har jag sagt hejdå på ett tag till alla på jobbet! Känns jätteskönt att slippa behöva kliva upp på morgonen, ta mig till jobbet och halta omkring där. Nu ska jag bara göra vad jag orkar och vill fram tills bebis kommer :)

När börjar man må bättre efter snittet egentligen? Kan ju gå mer och så, men känner mig fortfarande skruttig i kroppen. Typ som att jag är påväg att bli sjuk men utan att det bryter ut. Har haft det så sen snittet och är galet less på det. I kombination med att magen och snittet är galet ömt så känns det ju sådär skoj. :crazy: :meh:
Ingen feber eller så, bara förhöjd temp. Brukar ha runt 36.4-36.5 c, ligger nu på 37.1.

När börjar man må bättre efter snittet egentligen? Kan ju gå mer och så, men känner mig fortfarande skruttig i kroppen. Typ som att jag är påväg att bli sjuk men utan att det bryter ut. Har haft det så sen snittet och är galet less på det. I kombination med att magen och snittet är galet ömt så känns det ju sådär skoj. :crazy: :meh:
Ingen feber eller så, bara förhöjd temp. Brukar ha runt 36.4-36.5 c, ligger nu på 37.1.
Jag åt morfin till dag 13. På dag 24 grinade jag halva dagen för att jag hade ont och mådde dåligt (jag fyllde år då därför vet jag att det var då). Efter det mådde jag bättre men fortfarande ömt i själva snittet. Jag kände mej helt bra i snittet efter 2,5 månad.

Mvh Miks

Socker=laddar med energi inför förlossningen :idea:

Smart kropp vi har va :up:

Är det? Jag trodde bara det var en lite lat mamma som är sugen och hungrig mest hela tiden. :o Asså kan man inte få facit på när det kommer ske? :p

Nu har vi installerat korgen han ska sova i (jag sov i, mamma sov i), skötbordet är uppe och idag fick jag en jättefin babynest av min familj :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar