Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är vårat 1:a gemensamma men hans andra. Tror det bottnar i rädsla att inte kunna vara på plats vid förlossningen, för han ligger borta i veckorna. Vi har pratat om detta med och jag har lugnat med att när det sätter igång så kommer han med största sannolikhet hinna hem ändå (max 3h bilresa bort). Har skrivit in i förlossningsbrevet att pappan vill vara delaktig i beslut när jag inte kan ge svar och att han bl.a. vill klippa navelsträngen. BM här påpekar också att pappan är en viktig del och inte kommer bli förbisedd. Men han har dåliga minnen dock av förra barnet då mamman fick depression och han fick inte ens hålla i sin egen son första månaderna vilket ledde till hopplöshet/depp hos honom och uppbrott.
Är det dem känslorna som spökar? Vi har även pratat om detta men mina ord verkar inte lugna eller bli trodda när han sa det där. Han har missat två föräldrakurser pga. jobbet men jag har uppdaterat om dem och vad det pratades om. Inga missade BM-möten så hjärtslag osv har han fått höra. Funderar på att berätta för barnmorskan på torsdag och se vad hon har att säga om ev. hjälp eller råd. Eller kan man ringa någonstans redan nu? Det mötet blir ev. det första han missar beroende på om han hinner hem i tid..
Hm.. Bra fråga, BM vet säkert var man vänder sig. I vissa fall finns ju kurser riktade till pappan. Vi hade på min mvc en grej om förlossningsrädsla hos pappor t.ex så blivande pappan fick egen tid att prata om sina rädslor så det är inte omöjligt att det finns annat stöd med. Bvc finns till hjälp när barnet föds i alla fall. Tror man får samtal med kurator som eventuellt remitterar vidare. Han verkar ha väldigt jobbiga saker bakom sig så det är inte så konstigt om det dras upp igen.

@Allevo - Det låter ju inte som att det är så konstigt om han känner sig osäker om han har det i bagaget. Jag tycker definitivt att du/ni ska ta upp det med BM. Kolla om det finns pappagrupper eller liknande hos er, det finns det här och maken var helt lyrisk när han kom därifrån :)

Jag var också tvungen att ta en bild idag!
v 33 (32+1)

temporary-image1442229336180_55f6ac59e087c36849713eb5.jpg

Känns verkligen som att magen inte växer när bebisen ligger som hon gör. Hoppas hon vänder sig sedan, jag vill inte ha något snitt :eek:
Hon måste verkligen ligga långt in och gömma sig :D

Jag var också tvungen att ta en bild idag!
v 33 (32+1)

temporary-image1442229336180_55f6ac59e087c36849713eb5.jpg

Känns verkligen som att magen inte växer när bebisen ligger som hon gör. Hoppas hon vänder sig sedan, jag vill inte ha något snitt :eek:

Sådär såg jag väl ut i vecka.. 13? :o
Häftigt :D

Om ingen av er får någon rallyförlossning inatt så blir jag väl nästa i listan :bump: Någon gång under förmiddagen imorgon kommer jag ha min andra dotter på utsidan :nailbiting::love:

Åh vad jag önskar att jag såg ut sådär i v.33 :o

Jag förstår att det är mer vanligt att man är större. Jag tycker ju själv inget knappt har hänt sedan v 28 och det hade det ju knappt enligt sf-måttet men samtidigt så ligger bebisen på tvären längst ner så hon får väl plats i bäckenet helt enkelt.
Jag är glad att jag inte är större, för jag känner mig fortfarande sjukt smidig, kan rida, kan sova kors och tvärs i sängen, når mina fötter osv. men samtidigt vill jag ju inte att bebisen ska låta bli att vända sig heller...

Jag förstår att det är mer vanligt att man är större. Jag tycker ju själv inget knappt har hänt sedan v 28 och det hade det ju knappt enligt sf-måttet men samtidigt så ligger bebisen på tvären längst ner så hon får väl plats i bäckenet helt enkelt.
Jag är glad att jag inte är större, för jag känner mig fortfarande sjukt smidig, kan rida, kan sova kors och tvärs i sängen, når mina fötter osv. men samtidigt vill jag ju inte att bebisen ska låta bli att vända sig heller...

Min ligger också på tvären enligt bm men hon har inte nämnt ett ord om att det skulle vara dåligt? Betyder det att bebis kanske inte kommer lägga sig som den ska sen och behöva snittas ut?

Apropå lista - hur går det för dig @Quickstep ?

Du hade väl bf igår men det pratades igångsättning förra veckan. Kanske har din lille redan kommit? :bump:

Min ligger också på tvären enligt bm men hon har inte nämnt ett ord om att det skulle vara dåligt? Betyder det att bebis kanske inte kommer lägga sig som den ska sen och behöva snittas ut?

Min tös låg på tvären till typ vecka 35-36 eller nåt och hon la sig tillrätta sen.
Bm sa aldrig något om det och var aldrig orolig för att hon inte skulle lägga sig rätt :)

Haha eller hur, det är aldrig riktigt bra ;)

Det ska faktiskt bli så jäkla skönt att vara ledig nu! Jag sover så dåligt när jag ska upp tidigt, och ännu sämre nu när jag måste upp och kissa en gång eller två så jag sitter bara och gäspar.

Gött, vi har föräldrautbildning nästa vecka först.

Sjukt avundsjuk haha, jag räknar verkligen dagarna till ledigt.
Jag har faktiskt klarat mig från att behöva nattkissa, kissar iofs typ 4 gånger om dagen bara (alltid haft såna kiss-rutiner :p) hade jag behövt gå upp för att göra det på natten hade jag nog blivit en zombie.
Jaa vi var nog lite tidiga med föräldra-utb, alla andra ska ha i september och vi sista november, har varit ganska intressant än iaf :)

Sådär såg jag väl ut i vecka.. 13? :o
Häftigt :D

Om ingen av er får någon rallyförlossning inatt så blir jag väl nästa i listan :bump: Någon gång under förmiddagen imorgon kommer jag ha min andra dotter på utsidan :nailbiting::love:

Så sjukt att dom börjar komma nu! Redan liksom :eek:
Tiden går fort även om den går sakta :p

Stort lycka till imorgon :bump:

Äh, var glad att du känner dig smidig :)
Vissa har mindre magar och andra har större och det är ju så det är bara.
Jag hade väl kunnat tycka jag var gigantisk i jämförelse med dig med tanke på att vi har samma bf men jag vet ju sen mina tidigare graviditeter att det är så här jag brukar se ut som gravid. Men jag är ju kort (155 cm) och med en kort överkropp och bebisen måste ju få plats någonstans och då blir väl magen större helt enkelt :)

Så njut du av att du kan rida och nå dina fötter! Jag fick be min tös klia mig nedanför knäet igår för det gick fan inte :p

Jag tror inte att det betyder så mycket, än. Men om den inte vänder sig sen då blir det ju bökigt... Var mer så jag menade :)

@Matmissbrukaren

Ja, jag är 170 cm och har långt bäcken på höjden och ganska brett också. Jag misstänkte innan graviditeten att bebis skulle få gott om plats, men man kan ju aldrig veta ändå hur det kommer bli :)

• Gilla
Reactions: MM
Haha nä här händer inte ett skit. :up:
Hade ju blivit lovad TUL och igångsättning den 4:e, men fick inget utav det. Har även blivit lovad att inte gå över ngt, utan bli igångsatt om jag passerat 39+6. Men det datumet har ju redan passerat d me..
Känns himla tråkigt att gå på en massa möten på förlossningen och göra upp en "plan" på hur allt ska gå tillväga, när dom ändå sen skiter i allt.
Ska in imon igen på undersökning, men känns bara onödigt att lägga tid på det egentligen. Dom lär ju inte göra/säga ngt vettigt ändå..
Men men han tittar ju ut när han känner för det. :) Ska ju egentligen inte klaga, mår hur bra som helst, för att vara höggravid då. ;)

Hade ju blivit lovad TUL och igångsättning den 4:e, men fick inget utav det. Har även blivit lovad att inte gå över ngt, utan bli igångsatt om jag passerat 39+6. Men det datumet har ju redan passerat d me..
Känns himla tråkigt att gå på en massa möten på förlossningen och göra upp en "plan" på hur allt ska gå tillväga, när dom ändå sen skiter i allt.
Ska in imon igen på undersökning, men känns bara onödigt att lägga tid på det egentligen. Dom lär ju inte göra/säga ngt vettigt ändå..
Men men han tittar ju ut när han känner för det. :) Ska ju egentligen inte klaga, mår hur bra som helst, för att vara höggravid då. ;)

Men vad är det för dålig stil av dom :down:

Förstår att du inte känner för en koll imorgon. Men är det på sjukhuset eller Mvc?
Och skönt att höra att du mår bra ändå, och som du säger så tittar han ut snart ändå :)

Låter som din och min erfarenhet av BB är lika kul Quickstep.. Hoppas vi får bättre när det väl gäller. Vart ska du föda?

Lycka till imorgon Zews! Jag är avis!

Fy vad tråkigt att bli lovad saker som sen inte hålls :rage:
Tur att du är vid gott mod iaf.

Jo, blir snittad imorgon pga mina bäckenbekymmer.

Är uppe på förlossningen som jag har varit på mötena och även undersökningarna. Är tom överläkaren där uppe som lovat mig sakerna.. :down: Ska föda i Halmstad... Är ändå nöjd med valet att föda där, barnmorskorna är helt underbara där. Och är ju inte dom som lovat en massa utan att hålla d. :meh:

Lycka till imon! :heart Lite (läs mycket ;)) avis jag me! :)

Det är förmodligen gott om tid för den lilla att rätta till sig. Min lilla låg i säte ganska länge men hade vänt sig på kontroll i v.37-38.

Lycka till @Zewz

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 133
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 991
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 565
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar