Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@californication
Vilken sorts pump köpte du? Funderar på vad jag ska skaffa..
Jag kan verkligen knappt röra mig idag utan att få sammandragningar. Det trycker en hel del neråt! Blir alldeles matt och längtar efter min soffa
Velade länge mellan manuell och automatisk och läste en hel del men valde tillslut en manuell pump. Blev en Medela Harmony.
Det är den jag också spanat på.
Det är enda fördelen med att jag jobbar dagtid nu, jag slipper gå upp 04 det är inte min grej att jobba dagtid heller (ÄLSKAR kväll- och nattpass) men det är sjukt skönt att slippa de supertidiga morgnarna.
2 dagar kvar innan jag är ledig på heltid. Eller egentligen bara en dag sammanlagt.
@californication
Vilken sorts pump köpte du? Funderar på vad jag ska skaffa..
Jag köpte först en manuell; helt värdelöst att hålla på med det där jäkla pumpandet för hand. Köpte sedan en elektrisk Medela och den var superbra.
Ja jäklar vad det ilar i framfogen! Det var helt sanslöst igår kväll framförallt.Ungefär så som jag har det då
Har fått väldans mycket förvärkar senaste tiden. Dom har börjat kännas en del och jag får stanna upp och låta dom gå över innan jag fortsätter med det jag nu gjorde.
Det trycker på neråt här också och nu har det även börjat ila lite i framfogen, så bebis har nog börjat burra ner huvudet
Men gud så segt tiden går nu sen jag gick hem från jobbet. Har ju inget att göra eller något jag klarar av att göra. Gör absolut inte mer än nödvändigt i stallet. Allt är jobbigt och ponnyn är turligt nog fortfarande på bete så det känns okej att "försumma" honom ett litet tag till. Har han bara gräs att äta och en kompis så går det ingen nöd på honom.
Här hemma skulle vi behöva göra ett ryck och göra iordning en massa men min ork är borttappad..
Jag orkade dock fixa lunch idag så min man slapp. Pannkakor is the shit
All mer avancerad mat får han fixa
Dock SKÖNT att han är ledig så mycket som han är. Ett privilegium med nya jobbet. Jobbar han ihop sina timmar på färre dagar så får han vara ledig mer. Förrförra veckan var han ledig två vardagar, samma förra veckan och så är det även denna veckan
Haha eller hur, det är aldrig riktigt braJag tycker inte heller om att jobba dagtid. Aldrig är man nöjd haha när jag inte var gravid (eller faktiskt första månaden pckså innan jag förstod att jag var gravid) jobbade jag 05-10 på första jobbet sen hem och käka lunch sen jobba 12-18 på nästa för att sedan va i stallet 18-21. Blir typ trött av att bara läsa det, skulle nog inte orka det idag
Jag vill också vara ledig! Avis
Fast jag är ledig 4 dagar denna vecka, ikväll ska vi på del två av föräldrautbildningen också.
Åh vad jag önskar att jag såg ut sådär i v.33Jag var också tvungen att ta en bild idag!
v 33 (32+1)
Känns verkligen som att magen inte växer när bebisen ligger som hon gör. Hoppas hon vänder sig sedan, jag vill inte ha något snitt
Min sambo kände likadant. Det är svårt och kanske vet din sambo inte vad som väntar heller? Min sambo fick lite tröst i att läsa på pappaforum. Han blev mer delaktig i graviditet nr2 då vi båda visste mer vad vi hade framför oss.Panik och hopplöshet. Hade småtjaffs med sambon idag. Plötsligt släpper han bomben om att han känner sig utanför och inte delaktig i graviditeten. Nu. 8 månader in..
Inte ett pip eller varning innan.
Jag försöker, skickar bilder och sms med uppdateringar om sparkar, krämpor och hickor etc. Pratat om uppfostran, vilken vagn vi vill ha. Känna när han sparkar. Han har köpt några kläder han valt ut, satt upp söta väggstickers vid sängen. Pratat om första tiden osv. Står som ett bölande frågetecken. Va mer kan jag göra? Vad har jag missat och varför i helvete kommer det upp nu först?!
Lägger till: jag läste för några veckor sedan att män också får "hormonkaos" och kan råka ut för förlossningsdepression så att han reagerar nu när det drar ihop sig kan ju även kopplas till hormoner.Panik och hopplöshet. Hade småtjaffs med sambon idag. Plötsligt släpper han bomben om att han känner sig utanför och inte delaktig i graviditeten. Nu. 8 månader in..
Inte ett pip eller varning innan.
Jag försöker, skickar bilder och sms med uppdateringar om sparkar, krämpor och hickor etc. Pratat om uppfostran, vilken vagn vi vill ha. Känna när han sparkar. Han har köpt några kläder han valt ut, satt upp söta väggstickers vid sängen. Pratat om första tiden osv. Står som ett bölande frågetecken. Va mer kan jag göra? Vad har jag missat och varför i helvete kommer det upp nu först?!
Min sambo kände likadant. Det är svårt och kanske vet din sambo inte vad som väntar heller? Min sambo fick lite tröst i att läsa på pappaforum. Han blev mer delaktig i graviditet nr2 då vi båda visste mer vad vi hade framför oss.
Du kan säkert inte göra mycket mer och kanske kommer han även känna sig utanför även första tiden när bebisen kanske ammas hela tiden osv (jag har fått två st "snuttungar" som ligger vid bröstet nästan konstant om tillfälle ges). Sen kanske ni ska behandla situationen runt förlossning etc. Första gången vi fick barn var personalen mycket fokuserade på mig och min sambo var väldigt utanför. Inte fel såklart då det är mig det handlar om just då. Däremot var de duktiga på att involvera honom vid andra förlossningen med små saker som att faktiskt se att han var där. Några ord här och var, inga stora grejer.