Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker det är skönt att somna "ifred", gillar att kunna sträcka ut mig och så sover jag djupare om inte hon ligger bredvid. Men ofta sover hon de sista timmarna i vår säng och då är det så himla mysigt :love: perfekt blandning :D

Jag tycker det är skönt att somna "ifred", gillar att kunna sträcka ut mig och så sover jag djupare om inte hon ligger bredvid. Men ofta sover hon de sista timmarna i vår säng och då är det så himla mysigt :love: perfekt blandning :D

Precis så är det här med. Dom sista timmarna brukar vi sova tillsammans. Eller ja, hon sover fortfarande, snart 9 månader gammal i sitt babynest :rofl:
Hon är lite stor i det nu men hon älskar det så det var ett av våra bästa köp :p

Jag älskar min Babyjogger mini zip, känns mer som en vanlig vagn men skitsmidig när den är Ihopfälld. Vi har bara med den på semestern.

Jag har valt den nedre.

Jag är lite sugen på den nya modellen som borde komma vilken dag som helst, Tour.
Zipen, finns den bara i rött?
Touren har jag sett i både svart och typ plommon.
Får hoppas den hinner ut på marknaden innan vi ska uppåt igen i september. Har hört lite olika datum men dom säger väl aldrig något exakt.

Nej vi har helsvart och sen finns den k blått. Touren verkar ännu bättre men vi behövde den i våras.

Såg sen när jag googlade att den fanns i fler färger :)
Checkade med barnvagndrottningen och den kommer in i månadsskiftet september/oktober efter att den presenterats på mässan i Köln. Så det får nog bli en zip här med för jag behöver den innan.
Hur tycker du det känns med så rundat handtag? Kanske en vanesak. Provade den snabbt i butik häromdagen. Får åka och känna igen.

Jag sov utan Siri i närheten för första gången i natt (!). Hamnade långt iväg på jobb så det blev hotellnatt för vi kunde inte köra hem. Eftersom det var helt oförberett så kändes det faktiskt lite jobbigt. Att jag jobbat i 18h och varit vaken i 21h bidrog säkert till sinnesstämningen iofs :p men det var rätt skönt att kunna vakna i lugn och ro och äta frukost ostört ;)

Tog med vår pansarvagn till barnvagn (Emmaljunga edge) på bilsemestern. Har tyckt att den tar upp hela bagaget, men jag är nog bara en dålig packare :angel: Inga problem att rymma barnvagn, stor resväska, golfbag, träningsbag, en låda vin, badbalja, en kasse leksaker, ett par paket blöjor och lite annat smått å gott. :p Har för mig att bilen var minst lika fullpackad förra årets sommarsemester. Vad hade vi med oss då är frågan. :confused::D

Vi fyllde också bilen förra sommaren men man hade ju större kläder då :D;)

Skämt åsido, jag märker att mina kläder har nedprioriteras till förmån för Hs. För oss tog resesängen plus extra madrass plus två kattburar duktigt med plats.

Är det nån som tecknar till sitt barn? "babysign" eller vad det kallas. H försöker verkligen kommunicera med tecken, ffa "imse vimse" har han en särskild handrörelse för när han vill att vi ska sjunga (10000ggr om dagen) så funderar på att bygga på det.

Tips på sidor/böcker att läsa?

Åh, don't get me started ang packning av bil... :p vi var ju precis uppe i Östersund i drygt två veckor, massa kläder, en del blöjor och massa mat eftersom vi skulle stanna över i sthlm åt båda hållen. Varenda jäkla gång packar vi varsin väska (+1 övernattningsväska denna gång) och så tänker vi att det här är ju rätt lugnt. Sen ska jackor och skor ner, kameraväska, fiskegrejer, kudde till bilen, resesäng, dricka och nåt att äta i bilen, oklart antal "braatthasaker" osv. Och plötsligt är bilen så full så det knappt går att se bak i backspegeln :confused: tur vi bestämt oss för att skita i att åka upp på jularna tror jag, hade fått ta julklappar på släp bakom bilen...

Vi har alltid varit bra packare (eller jag, min man är hopplös enligt mig :angel: ) och får ju in hund i bur, barnvagn och packning för 5 personer i bagaget varje gång vi ska iväg. Ny prövning nästa vecka då vi åker bort några dagar och jag hoppas vi inte behöver få fullt i bagaget. Visserligen stannar hunden hemma hos svärföräldrarna så där sparar vi lite plats :)

Är fortfarande förvånad över hur mycket jag fick in i bilen när vi bilade ner till Frankrike för några år sen och stannade i två månader. Då med två barn (och en kanin :D). Då hade vi visserligen fått låna en takbox med av en vän till svärmor och barnvagnen transporterades ner på annat vis. Sen kom svärföräldrarna ner och stannade i en vecka och då passade jag på att skicka hem en väska med dom så all shopping skulle få plats i bilen :p Å vagnen åkte hem som den kom dit samt två väskor har jag för mig så bilen blev lite lättare på hemvägen. Vi funderade på bilsemester nästa sommar men jag vet inte. Man ska ha så himla mycket med sig jämt. Lättare att packa för en charter :p

Här blir det hysteriska mängder när vi ska ut och åka :D Iofs tar city crossen rätt stor plats (kan ju snart ta den mindre sulkyn istället), och nu har vi iaf ingen hundbur längre. Igår tryckte jag dessutom in en uppblåst gummibåt uppe på alltihopa. Maken föreslog att vi skulle byta BMWn mot en buss av något slag :laugh:

Vår city cross fyller större delen av bagaget när jag har rullgardinskasetten i (volvo v 50). Tar man ur den så blir det lite bättre med plats. Men gott om plats är det inte.
Nu efter min op var jag tvungen att ha en lite lättare vagn att lasta så då köpte vi en Basson baby pico i mörkgrått. Trodde att den skulle vara lite jobbig att köra med i stallet men det fungerar över förväntan. Så jag älskar den! Skitsnygg är den också. Supersufflett och helt rakt liggläge. Bra sele. Packas superlätt ihop. Men visst, ska man köra i djup terräng eller väldigt mkt på kullersten så är Emmaljungan en dröm i jämf.

Finns det någon mindre sulkyvariant som funkar i terräng? När vi är uppe i norr så rör vi oss så himla mycket på (dåliga) grusvägar att det känns som ett måste att ha med stora åbäket till terrängvagn. Ni barnvagnsproffs, har ni några tips? ;)

Finns det någon mindre sulkyvariant som funkar i terräng? När vi är uppe i norr så rör vi oss så himla mycket på (dåliga) grusvägar att det känns som ett måste att ha med stora åbäket till terrängvagn. Ni barnvagnsproffs, har ni några tips? ;)

Det finns fler alternativ om det går bra med framåtvänd?

Vi ska till Gotland om två veckor så då får vi prova att åka bort med packning :D Funderar på att skaffa en resesäng även om Alva sover bra ihop med mig så kanske det är skönt att ha en tänker jag, så man kan lägga ner som hemma halva natten eller för middagslur osv. Vi har ju en Audi A4 men det är inte jättestort bagage om man jämför med min gamla Volvo 945 som jag hade förut, men jag tror att vi får plats bra ändå med Emmaljunga Viking vagn och ett par väskor. Man har ju halva baksätet också när man bara har ett barn än ;)

Igår var vi på sambons kompis 30-årsfest. Alva var hos mormor o morfar från 18-01, sov mellan 22 och 01 ungefär, vaknade precis när jag kom dit och hämtade och var överlycklig att mamma kom just då :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar