Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var vi på en något tidig 8-månaderskontroll, Alva är nu 68 cm och väger 7265 g :)

Kollade min kurva från när jag var lika gammal och jag var 67 cm och vägde 7100 typ. Så nu ligger vi ungefär på samma.

Ebba är tio månader imorgon. Sjukt kul tjej!
9,5 kg och 73 cm. Något mindre än syrran men ändå över medel.
Hon älskar musik! Börjar veva med armarna och gunga med huvudet så fort vi sätter på nåt med lite fart i, sen skumpar hon runt i cirklar på ändan i takt till musiken :love::laugh:

I övrigt har man fått sjukt bra koll på kroppen efter två graviditeter. Kännes exakt när jag har ägglossning osv. Helt oanvändbart nu ju :D

Haha de är så härliga nu :) (känns som jag sagt det hela tiden dock). H uppskattar också musik och vickar axlar och rumpa. Igår stod han mot bordet och "dansade". Blev tröööött i benen men vägrade sluta så ibland liksom hukade han, sen upp igen! Såg så roligt ut

Även Siri dansar, fast hon kör mest nån slags stureplansdans och viftar med ena armen :D dessutom har hon börjat peka på det mesta, och försöker säga tack :love: "gack" blir det, nära nog ;) hon charmar också byxorna av hela min släkt, och är sådär härligt glad och busig hela tiden. Älskade unge!

Vi har tydligen skämt bort Siri uppenbarligen. Köpte några barnnatsburkar nu när vi är iväg, tänkte att det är ju smidigt att ha med. Icke, sa den lilla damen. Hemlagat ska det vara! Så det var bara att ställa sig och laga mat... suck :p

Vi har tydligen skämt bort Siri uppenbarligen. Köpte några barnnatsburkar nu när vi är iväg, tänkte att det är ju smidigt att ha med. Icke, sa den lilla damen. Hemlagat ska det vara! Så det var bara att ställa sig och laga mat... suck :p

Alva äter inte burkmat alls, det har inte passat henne. Däremot har det lossnat mer med det jag lagar så hon äter det mesta nu och plockar gärna i sig själv, stora makaroner och allt. :)

Nu tittar Vs första tänder i överkäken fram. Vi trodde såklart det var framtänderna som var på g, men hörntänderna hinner före.:confused: Nog för att hon är född på halloween, men trodde inte hon var vampyr :p
Haha, ja, kommer nog se lite vampyraktigt ut. :D

Här är tand 8 och 9 (!) på väg i underkäken (4 uppe och 5 nere). Så jag är ganska glad att jag inte ammar. :D

Här gillas också musik. Både gitarr och piano. Det spelas mkt men ännu inte så mkt dans. Men det kommer säkert snart för jag brukar läsa om vad era gör och ngn vecka/veckor senare gör min samma. :D

I övrigt så ställer hon sig upp hela tiden och börjar gå riktigt bra när man håller i henne. Så det känns som att gåendet är riktigt nära. Så jag tvivlar på att det blir något "riktigt" krypande. Men vi får se! Det är iaf en sjukt rolig tid nu och A börjar mer och mer kännas som ett litet barn ist för bebis. Hon har fått så otroligt mkt personlighet och ffa blivit så enormt busig på kvällarna! :love:

Alva håller också på att få en tand, den ena fram mitt i underkäken. Hon verkar inte besvärad alls än och bara dreglar mer och biter på saker.

Jag har jobbat två dagar och det har gått bra med pappa som har gett välling, mjölk, ersättning och lite mat/frukt om vartannat. När jag är hemma ammar hon dock mer än hon äter annat men det går ner det mesta man erbjuder iaf.

Jag har fått veta att jag lider av en sjukdom och vet inte riktigt hur jag ska hantera det här.
Den drabbar oftast bara småbarnsföräldrar.

Å mitt problem då är att jag har hittat en vagn jag vill ha - igen :nailbiting: Eller ja, två vagnar exakt likadana men två olika färger :banghead:

Hjälp mig. Finns det botemedel mot det här? O_o

Jag har redan tre vagnar och försöker bli av med en och nu vill jag ha två till? :love:

Min man har turligt nog ingen talan. Jag gör som jag vill :D Men det kan vara farligt med :nailbiting:

Kan ni hjälpa mig välja färg? Så blir det bara ett köp och inte två :p

Jag villhöver en vagn som är lätt att ta med sig på tåget när jag och lillan ska åka upp till den där studien i sthlm. Sist när jag tog Emmaljungan så fick vi inte plats och fick stå i korridoren och hålla vagnen. På andra tåget på vägen hem fick jag stå ute vid bistron hela vägen för jag hade ingenstans att ställa vagnen.
Så nu vill jag ha en vagn som blir liten ihopfälld. Så pass att det går att slänga upp den på hyllan över mig, eller ha det vid fötterna. Spelar inte så stor roll bara den funkar.

Har kollat på Yoyo men nej tack. Kobbe, javisst men kommer ju inte att pimpa med något annat än deras egna dynor pga handhållaren i mitten.
Bugaboo bee hade jag till mina andra när dom var små och den gillar jag men det är alldeles för dyr för ändamålet och blir inte så liten när den är ihopfälld heller. Quinny zapp hade jag också när dom andra var små och älskade den, dessvärre så finns det inget liggläge alls på just den modellen men dom har kommit ut med nya med både liggläge och så är den vändbar. Dock är prislappen för hög.
Så, då kollade jag på Elodie Details egna sulky och den har allt jag vill ha utom att den inte är vändbar men jag är inte så känslig att hon inte kan åka framåt några dagar när vi är iväg bara. Sen hamnar nog den vagnen hos farmor för hon ville ha en vagn att vara ute och promenera med henne när hon passar henne. Det är superbra liggläge och suffletten är to die for! Fotstöd för dom minsta finns, tittlucka i suffletten, man får ner en hel i korgen under och sen är dom ju snygga med.
Så nu är det färgvalet som jag inte vet hur jag ska göra med. Det står mellan dessa:
7350041678199_001_15c012c321b04aa2852cca71b07b12cf.jpg

7350041678175_001_52608122a1424f328388ccd576eb6f2b.jpg

Givetvis finns det lite rea ute att nappa på så tänkte väl slå till på någon av dom (om ingen kommer med ett annat tips?) Men vilken?!? Den översta hamnar några hundra billigare än den undre då den är nyare på marknaden.
I en perfekt värld så hade det översta tyget haft det guldiga chassit.Så jag funderade på att köpa både och byta tyg på dom :p (men då ringer min man psyket :rofl:)

Alva håller också på att få en tand, den ena fram mitt i underkäken. Hon verkar inte besvärad alls än och bara dreglar mer och biter på saker.

Skönt när tänderna kommer så lätt!

V har det rätt jobbigt med tandsprickningen. Tre veckor från att hon börjar besväras till att tänderna bryter igenom riktigt. Under de tre veckorna går det upp och ner med besvären, men rätt många nätter med alvedon.

Nu har dessutom den stora separationsångesten kickat in. Men hon är lika mammig som pappig och nu under semesterperioden är vi ju båda med henne och kan ge gensvar. Hon är fortfarande lika mycket pajas och älskar att träffa folk. Reserverad mot folk som inte håller avståndet men tinar rätt snabbt upp i mötet med främmande kvinnor, främmande män är lite läskigare.

Jag villhöver en vagn som är lätt att ta med sig på tåget när jag och lillan ska åka upp till den där studien i sthlm. Sist när jag tog Emmaljungan så fick vi inte plats och fick stå i korridoren och hålla vagnen. På andra tåget på vägen hem fick jag stå ute vid bistron hela vägen för jag hade ingenstans att ställa vagnen.
Så nu vill jag ha en vagn som blir liten ihopfälld. Så pass att det går att slänga upp den på hyllan över mig, eller ha det vid fötterna. Spelar inte så stor roll bara den funkar.

Har kollat på Yoyo men nej tack. Kobbe, javisst men kommer ju inte att pimpa med något annat än deras egna dynor pga handhållaren i mitten.
Bugaboo bee hade jag till mina andra när dom var små och den gillar jag men det är alldeles för dyr för ändamålet och blir inte så liten när den är ihopfälld heller. Quinny zapp hade jag också när dom andra var små och älskade den, dessvärre så finns det inget liggläge alls på just den modellen men dom har kommit ut med nya med både liggläge och så är den vändbar. Dock är prislappen för hög.
Så, då kollade jag på Elodie Details egna sulky och den har allt jag vill ha utom att den inte är vändbar men jag är inte så känslig att hon inte kan åka framåt några dagar när vi är iväg bara. Sen hamnar nog den vagnen hos farmor för hon ville ha en vagn att vara ute och promenera med henne när hon passar henne. Det är superbra liggläge och suffletten är to die for! Fotstöd för dom minsta finns, tittlucka i suffletten, man får ner en hel i korgen under och sen är dom ju snygga med.
Så nu är det färgvalet som jag inte vet hur jag ska göra med. Det står mellan dessa:
7350041678199_001_15c012c321b04aa2852cca71b07b12cf.jpg

7350041678175_001_52608122a1424f328388ccd576eb6f2b.jpg

Givetvis finns det lite rea ute att nappa på så tänkte väl slå till på någon av dom (om ingen kommer med ett annat tips?) Men vilken?!? Den översta hamnar några hundra billigare än den undre då den är nyare på marknaden.
I en perfekt värld så hade det översta tyget haft det guldiga chassit.Så jag funderade på att köpa både och byta tyg på dom :p (men då ringer min man psyket :rofl:)
Den undre var mycket snyggare med det chassit! Lättare att sälja efteråt också skulle jag tro. I övrigt förstår jag inte det här köpa-vagn-behovet ni har, men okej ;) Å andra sidan shoppar jag en massa på Tradera så jag ska nog inte säga något :angel:

• Gilla
Reactions: MM
Jag hade valt den grå, men det låter som att du tycker bäst om den mönstrade så då borde du välja den!

Jag funderar på den grå och komplettera med deras dyna i samma tyg som på den övre. Känns som bästa alternativet för då blir vagnen inte så skrikig och jag får ändå lite av det fina mönstret. Jag gillar verkligen mönstret men på en hel vagn blir det nog lite för mycket, speciellt som jag tänkte komplettera med väskan i det mönstret med :p

Den undre var mycket snyggare med det chassit! Lättare att sälja efteråt också skulle jag tro. I övrigt förstår jag inte det här köpa-vagn-behovet ni har, men okej ;) Å andra sidan shoppar jag en massa på Tradera så jag ska nog inte säga något :angel:

Inte jag heller, men jag har inget annat att shoppa så då blir det väl all in på barnvagnar :p (vågar jag nämna att jag redan bytt sittdel på vikingen en gång också?)
Har du sagt A får du säga B, vad shoppar du på T? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar