Var på bvc med mini i tisdags och hon är inte så mini längre, 9070 gram och 69,9 cm lång. Storlek 68 är utvuxet och håller på att säljas av och 74 sitter perfekt och jag som ändå hoppas på att det avtar lite granna med tillväxten nu eftersom jag redan köpt på mig två vinteroveraller i stl 80 till henne och hoppas att dom passar när det väl är dags för dom
Men jag tror det, hon är fortfarande minst i syskonskaran för åldern.
Mannen har haft semester en vecka och jobbar nu denna veckan som visserligen snart har flugit förbi, sen är han hemma i tre veckor till med oss
Det blev att införskaffa en gåstol till lillan så jag får avlastning för min hand. Jag får börja belasta den lite mer typ om en vecka men eftersom jag har en kronisk inflammation i den handen samtidigt så är det skönt med lite hjälpmedel. Har en tid till ortopeden om ca en månad för att kika på det med och det lutar åt ännu en operation för att åtgärda problemet, så snart är jag väl handikappad igen
(å sen andra handen efter det...)
Men som hon springer runt i den, plockar på allt och hon är som en liten bläckfisk
Hon har hittat tekniken för att gå och tycker det är superskoj!
Sedan har jag gjort om babygymmet till en lekmatta (går ta bort bågarna helt och bara använda mattan
) så hon sitter där (i en minut) och leker, tills hon har kravlat sig igenom halva rummet samtidigt som hon skrattar och busar med en
Imorgon har jag barnfri dag, tyvärr får jag väl säga
Min systers farfar gick bort för två veckor sen så jag ska på begravning och tar tåget till henne (växte upp med hennes pappa och hans sida av släkten så känner dom väl), begravningen är i Jönköping där hennes farfar bodde (och jag är uppväxt) och går på den själv och sedan kommer mannen upp med barnen på lördag och så stannar vi några dagar hos syrrans pappa. Jag avundas honom INTE att sitta i bilen med två barn med adhd och en snart 8 månaders själv i 2½ timma
Barnens farföräldrar ska passa alla tre när mannen jobbar imorgon så det passar bra att vi är bortresta några dagar sen för dom lär behöva vila upp sig efter morgondagen