Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte jag heller, men jag har inget annat att shoppa så då blir det väl all in på barnvagnar :p (vågar jag nämna att jag redan bytt sittdel på vikingen en gång också?)
Har du sagt A får du säga B, vad shoppar du på T? :D
Mest bara kläder! Köpte babyvakten där också iofs :D Men just kläder är så enkelt att köpa där, ofta så billigt så jag nästan skäms och nästan alltid i fint skick. Nu ska jag dock till Ullared om nån vecka med några kollegor, så det blir nog lite shoppat där med. Tack vare dig började jag ju fundera på om jag kanske skulle köpa ny dyna till sittdelen :p

Mest bara kläder! Köpte babyvakten där också iofs :D Men just kläder är så enkelt att köpa där, ofta så billigt så jag nästan skäms och nästan alltid i fint skick. Nu ska jag dock till Ullared om nån vecka med några kollegor, så det blir nog lite shoppat där med. Tack vare dig började jag ju fundera på om jag kanske skulle köpa ny dyna till sittdelen :p

Ja, kläder kan man få för bra priser där! :)
Nu behöver vi inte mer kläder på ett litet tag så jag shoppar till vagnarna istället.
Apropå vagnar så läste jag om någon som var inne på vagn 197 i ordningen så mina 3, snart 4 är ju ett skämt i jämförelse :angel: O_o

JA! Ny sittdyna är ett måste :D Dom har jättefina i Ullared men det beror ju på passformen men kolla när du är där. Har för mig dom kostar typ 100 kr så det är bra och billigt och är lite olika mönster beroende på vad dom har inne :)

Ja, kläder kan man få för bra priser där! :)
Nu behöver vi inte mer kläder på ett litet tag så jag shoppar till vagnarna istället.
Apropå vagnar så läste jag om någon som var inne på vagn 197 i ordningen så mina 3, snart 4 är ju ett skämt i jämförelse :angel: O_o

JA! Ny sittdyna är ett måste :D Dom har jättefina i Ullared men det beror ju på passformen men kolla när du är där. Har för mig dom kostar typ 100 kr så det är bra och billigt och är lite olika mönster beroende på vad dom har inne :)
197?! Hur hinner folk ens byta så många gånger? Men ja, då kan du nog vara lugn i sammanhanget ;)

Ja kolla går ju alltid. Annars blir det väl det vanliga, strumpor till alla i familjen, lite kläder till Siri och såkert nåt annat smått och gott. Tänkte köpa en örontermometer, verkar smidigt!

Jag funderar på den grå och komplettera med deras dyna i samma tyg som på den övre. Känns som bästa alternativet för då blir vagnen inte så skrikig och jag får ändå lite av det fina mönstret. Jag gillar verkligen mönstret men på en hel vagn blir det nog lite för mycket, speciellt som jag tänkte komplettera med väskan i det mönstret med :p

Låter jättefint!

• Gilla
Reactions: MM
197?! Hur hinner folk ens byta så många gånger? Men ja, då kan du nog vara lugn i sammanhanget ;)

Ja kolla går ju alltid. Annars blir det väl det vanliga, strumpor till alla i familjen, lite kläder till Siri och såkert nåt annat smått och gott. Tänkte köpa en örontermometer, verkar smidigt!

Byta? Man har ju allihopa kvar liksom :o
Villhöver allihopa :love:
Men kanske inte 197 st :p
Dock vet jag folk som har uppåt 10 vagnar hemma samtidigt. Jag hade gärna bara haft en men olika vagnar passar för olika tillfällen så två-tre stycken är nog inte ovanligt att man har :)
Andra klarar sig med bara en, eller ingen alls.

Jag älskar min Babyjogger mini zip, känns mer som en vanlig vagn men skitsmidig när den är Ihopfälld. Vi har bara med den på semestern.

Jag har valt den nedre.

• Gilla
Reactions: MM
Jag vill byta vagn konstant men hittar inga bättre än de jag har :p. Känner dock att det finns en risk att H växer ur
Sin Smile så jag kollar i förebyggande syfte. :o

Vi är i Skåne och idag underhöll H halva Ystad när han gastade/sjöng ovh bankade i bordet när vi åt middag ute. Inte så mycket Jante i honom :D

H har alldeles för mycket kläder, hans mormor älskar att köpa kläder tio honom och jag med. Så mycket roligare än att handla åt mig själv. Får lite ångest när jag packar ner nästan oanvända kläder dock som han växt ur.

Köper också alldeles för mycket barnkläder :o

Våra två barnvagnar är jag mer än nöjd med. Helt ointresserad av byta eller utöka vagninnehavet. Bästa köpet är dock selen. Den använder vi betydligt mer än någon av vagnarna. V trivs ypperligt med att bli buren, både på ryggen och mage mot mage, och vi gillar friheten med sele. :)

Gärna! Kan jag få ut mitt köpa vagnbehov genom dig :D
Du kan få börja leta efter bästa solsemestervagnen till oss om du har shoppingbegär. ;)

Bra möjlighet till skugga, rulla mjukt på ojämn mark och tåla flygplatshantering.

Kolla på vagn är ju astrist och jobbigt, så be my guest kompis! Funktion och snygghet före pris, men helst under 20' den här gången :D

Jag vill byta vagn konstant men hittar inga bättre än de jag har :p. Känner dock att det finns en risk att H växer ur
Sin Smile så jag kollar i förebyggande syfte. :o

Vi är i Skåne och idag underhöll H halva Ystad när han gastade/sjöng ovh bankade i bordet när vi åt middag ute. Inte så mycket Jante i honom :D

Haha, jag vill inte byta, bara ha fler :laugh:
Var likadant när mina andra var små. Köpte några olika och testade men Phil & Teden var alltid nr 1 eftersom den funkade för båda och sen maxvikt på 25 kg så vi hade den länge till sonen eftersom han åkte vagn tills han var runt 6 år. Han är snart 10 år och väger fortfarande inte mer än 24,7 kg så han hade fortfarande kunnat ha den.

Tar smilen 15 kg som dom flesta andra? Hur ligger han i vikten nu? Det brukar ju plana ut lite efter första året. Stora tjejen vägde 13 kg vid 1 år men först 15 kg vid 2 år så förhoppningsvis kan du ha den ett tag till :)

Liten lärde sig att klappa händerna häromdagen, så himla gulligt det ser ut när hon gör det :love:

Har ni andra sänkt ner spjälsängen än? Funderar på om det är dags. Hon tar sig inte upp än men har börjat vända sig från rygg till mage och i min säng när hon sover hos oss så ålar hon och är väldigt rörlig av sig så sänker nog i dagarna nu.

Vi sänkte för några månader sen, då började hon försöka ställa sig upp så då kändes det som att det var dags!

Vi kanske ska ta fram spjälsängen då... :angel:

Kan verkligen inte slita mig från gullungen :love: Skyller på att hon fortfarande äter välling på natten. Därför måste hon ju sova med mig va? :idea::angel:

Hon har för övrigt två fina tänder där nere, och nu tittar det fram en av de två mitt fram där uppe, och en hörntand uppe. Kommer se lattjo ut :D

Du kan få börja leta efter bästa solsemestervagnen till oss om du har shoppingbegär. ;)

Bra möjlighet till skugga, rulla mjukt på ojämn mark och tåla flygplatshantering.

Kolla på vagn är ju astrist och jobbigt, så be my guest kompis! Funktion och snygghet före pris, men helst under 20' den här gången :D

Äsch det vet jag redan ;)

Babyzen yoyo -går som handbagage men verkar lite ranglig
Babyjogger mini zip (som jag har) nog bäst på ojämnt underlag, grym sufflett och ventilation (hela ryggen går att öppna upp). Spf 50. Kommer en uppdaterad version till hösten som
Heter Tour istället.
Bugaboo bee - jag gillar inte ergonomisk sits men populär vagn.

Sen finns rena paraplyvagnar, tex Babyjogger vue går att vända emot dig men jag föredrar ett helt handtag och enkla hjul vilket paraplyvagnar inte har.
@SaraMara

Senast ändrad:
Haha, jag vill inte byta, bara ha fler :laugh:
Var likadant när mina andra var små. Köpte några olika och testade men Phil & Teden var alltid nr 1 eftersom den funkade för båda och sen maxvikt på 25 kg så vi hade den länge till sonen eftersom han åkte vagn tills han var runt 6 år. Han är snart 10 år och väger fortfarande inte mer än 24,7 kg så han hade fortfarande kunnat ha den.

Tar smilen 15 kg som dom flesta andra? Hur ligger han i vikten nu? Det brukar ju plana ut lite efter första året. Stora tjejen vägde 13 kg vid 1 år men först 15 kg vid 2 år så förhoppningsvis kan du ha den ett tag till :)
Han ligger nog på 11-12 kg. Tror Smilen tar 17 men inte orolig för det utan det är ryggplattan som är lite kort.

H står upp varje månad så vi har sänkt. Han klättrar en hel del och är lång så vågade inget annat.

H blandar klappar och vinkar till alla vi möter, sött så man dör :)

Har spjälsängen på nedersta eftersom Alva kan stå upp i den.. Men hon sover oftast bara första halvan av natten där, andra halvan bredvid mig.

Jag är så glad och tacksam för att mini kan sova själv i sin egna säng. Nu sover hon med oss ändå ibland, många gånger halva nätterna. Men jag samsov liksom med stora tjejen tills hon blev 7 år och jag känner faktiskt nej tack till det igen. Jag gillar att bre ut mig och inte ha någon klängandes på mig på nätterna :p
Faktum är att vi samsov ända fram tills förlossningen startade. Mellanungen låg mellan mig och min man medans värkarna kom och jag fick ta och flytta mig ut till köket för att inte störa henne under värkarna. Sen slutade vi automatiskt att samsova för nu tog ju mini hennes plats. Jag hoppas mellanungen inte tänker börja sova hos oss igen nu när hon ser att det är ledigt vissa kvällar igen :nailbiting:
Dom kvällarna är heliga för mig!

Däremot så kommer hennes säng stå kvar inne hos oss i några år så hon är nära :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar