Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
13507131_10154274680745948_3761375200173419101_n.jpg

Kan själv ;)

Fort som tusan går det, i helgen började han testa stt resa sig lite. Nu reser han sig och släpper taget! Sätter sig bak på rumpen men jisses, nu får man vakta.

Ja Alva har redan börjat försöka ställa sig med bara ena handen och även upp på knä utan att hålla i något, så de provar allt de kan :)

Härlig midsommar på Öland men VARM! Lilleman har badat i sin pool och även i långgrunda havet. Åh som han älskade det, plaskade nonstop i 20 min. Vi satt i skuggan men märktes att värmen tog ändå, han blev tröttare. Ger honom ersättning och då dricker han riktigt bra. Testade ge okokat vatten men han blev dålig i magen, antagligen väldigt annorlunda vatten jämfört med hemma?

I övrigt var det jättehärligt och skönt med 8 barnvakter typ :)

Vi har också haft en väldigt varm och härlig midsommar. Traditionellt, lugnt firande med släkten. Mat o dans. Har badat enormt mkt både i egna lilla poolen samt i vår stora. Hon tyckte det var lite kallt i början bara (25 gr) men så fort som kroppen vande sig blev det full fart! Hon älskar verkligen att bada! Har i övr gått fr en ganska lugn flicka till en riktig busunge som spexar och håller låda hela dagarna igenom!

Hon håller jämn takt med sin syrra med språket. Storasyster så mamma vid 7 mån och 12 dagar och mini sa pappa igår 7 mån och 13 dagar :love:
Från när vi satt i bilen innan då jag lyckades få det på film :)

(Ett positivt tecken med språket tidigt här, sonen sa sitt första ord när han var 2 1/2 år så det här känns himla skönt faktiskt)

Vi slog till med en dagskryssning på midsommarafton. Sen tog vi det lugnt igår och idag var vi på badhuset. Lite lagom sådär. Måns har börjat vingla på alla fyra och är numera duktig på mage till ryggvändningar. Rätt frustrerad när det går bakåt dock. :cool:

@Matmissbrukaren, gud så gulligt! Måns säger heeeej när han ser folk. :D inte mamma eller pappa inte.:eek:

@Roxer heeeeeej säger A också! Inget annat. Och sen lyfter hon väldigt ofta armen samtidigt som hon säger hej så jag tror det är försök till att börja vinka.

@Matmissbrukaren så gulligt!! Och skönt med ett så positivt tecken!

Vi firade midsommar hos vänner och Alva hängde med till kl 12 på natten ungefär, då vi avslutade med att bada i en pool som var typ 39 grader varm med bubblor. Hon tyckte det var jätteroligt att plaska, så sen sov hon gott efter det.
Hon har nu börjat klappa lite händer och hon klappar och trummar på allt hon kommer åt :p Hon har även börjat busa med mig och kryper sitt snabbaste iväg i soffan och när man hugger tag i henne så kastar hon sig på magen och fnissar högt. :love:
Sedan några kvällar somnar hon åter kl 21 som hon gjorde för någon månad sen... Hoppas det fortsätter nu så man får lite vuxen-egentid på kvällen :) Hon sover dock bara nån timme i stöten och somnar om, men man hinner iaf vara ifred lite då mot när hon hänger med till 23 utan att somna...

Och nu satte hon sig upp själv ifrån krypande, så nu kan hon själv :D

Har Sebastian med gjort, och tagit dem första "riktiga" krypstegen. :p

Firade midsommar ute i sambons familjs sommarstuga. Mitt ute i skogen och ingen som stör, såå varmt och härligt har det varit. Bara våran egna lilla familj med hund också såklart :)

De senaste tre dagarna har Siri återgått till sitt sjusovande, herregud vad skönt det är :D igår somnade hon som vanligt strax innan 20, åt ersättning strax efter 05 och sov sedan till en stund efter 9, när jag vaknade! Så skönt, särskilt som jag ska jobba halva natten. Extremt lättsövd har hon varit också, tar 5 minuter ungefär. Hoppas det håller i sig :angel:

De verkar ligga i fas med varandra, här sovs det också bra igen :) inatt fick jag sova själv hela natten, H sov i sin säng 21-7,30 med ett uppvak vid 3 då jag sträckte flaskan till honom. Hoppas det fortsätter ett tag till.

och här verkar vi hamnat i en mer svårsövd fas direkt igen, för två kvällar nu har hon inte kunnat somna förrän efter att jag lagt mig vid 22-23.. Enligt wonder weeks så är hon i ett språng nu.

:arghh: Jag skulle inte jinxat det igår. Inatt kom jag hem vid halv tre efter jobb, dottern vaknar till och får resten av maten hon fått av sin pappa en liten stund tidigare. 15 minuter senare vaknar hon, jag plockar upp, märker att hon kräkts lite. Byter blöja och pyjamas, lägger henne i vår säng eftersom jag inte pallar byta några lakan i spjälsängen vid 3 på natten. Hon brukar alltid sova som en stock mellan oss, men icke Hon vrider, vänder, sparkar och far fram och tillbaka. Sover nog, men varken fridfullt eller sött :p Tror att jag kanske fick en timmes sömn, i bästa fall? Skulle passa på att sova när hon somnade i förmiddags, vad händer? Någon jävel sätter igång en tryckluftsborr på gatan utanför! :banghead::turd:

Här svänger sömnen från en dag till en annan. Lättsövd eller svårsövd, ett uppvak per natt eller ett uppvak per kvart, sover tolv timmar per natt eller nöjer sig med åtta timmar, tar tupplurar på timmar eller på tio minuter. Vi funderar inte ens på hur det hänger ihop, vi hänger bara med.

Hon är då väldigt godmodig oberoende av hur hon sovit. Väldigt social och ett riktigt charmtroll som gärna spexar. :love:

Upplever att hon är lite försiktigt och kanske bekväm grovmotoriskt. Både jag och hennes pappa var åt det försiktiga hållet, men när vi t.ex började gå gjorde vi det stabilt och säkert. Anar samma tendenser hos V. Hon har en finurlig finmotorik och ett avancerat joller.

Hon älskar mat. Det enda hon inte äter är kiwi och apelsin, allt annat äter hon som om svälttid hägrade. Jag har bromsat henne lite då magen haft lite svårt att hänga med. Hon blir lätt hård, trots att jag fortfarande ammar ca 6ggr/dygn, men avokado har gjort underverk. För oss har avokado faktiskt fungerat bättre än katrinplommon och päron som annars ofta rekomenderas för trög mage.

Hon har två tänder i underkäken och nu verkar framtänderna i överkäken vara på gång.

Får se när jag får tid att skriva nästa gång. Har påbörjat inlägg säkert fyra gånger men först nu jag faktiskt hunnit skriva klart. Vad gjorde jag med all tid innan jag hade barn?! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar