Här svänger sömnen från en dag till en annan. Lättsövd eller svårsövd, ett uppvak per natt eller ett uppvak per kvart, sover tolv timmar per natt eller nöjer sig med åtta timmar, tar tupplurar på timmar eller på tio minuter. Vi funderar inte ens på hur det hänger ihop, vi hänger bara med.
Hon är då väldigt godmodig oberoende av hur hon sovit. Väldigt social och ett riktigt charmtroll som gärna spexar.
Upplever att hon är lite försiktigt och kanske bekväm grovmotoriskt. Både jag och hennes pappa var åt det försiktiga hållet, men när vi t.ex började gå gjorde vi det stabilt och säkert. Anar samma tendenser hos V. Hon har en finurlig finmotorik och ett avancerat joller.
Hon älskar mat. Det enda hon inte äter är kiwi och apelsin, allt annat äter hon som om svälttid hägrade. Jag har bromsat henne lite då magen haft lite svårt att hänga med. Hon blir lätt hård, trots att jag fortfarande ammar ca 6ggr/dygn, men avokado har gjort underverk. För oss har avokado faktiskt fungerat bättre än katrinplommon och päron som annars ofta rekomenderas för trög mage.
Hon har två tänder i underkäken och nu verkar framtänderna i överkäken vara på gång.
Får se när jag får tid att skriva nästa gång. Har påbörjat inlägg säkert fyra gånger men först nu jag faktiskt hunnit skriva klart. Vad gjorde jag med all tid innan jag hade barn?!