Nu går jag ifrån ämnet lite...
Men kära bukevänner! Jag behöver er hjälp med erfarenheter och hjälp att tänka.
Ni som har häst och bebisar nu, hur funkar det? Och hur funkar det sen med jobb, barn och häst?
Jag har haft häst sen 14 år tillbaka och haft 2 st de senaste 3 åren. I Januari blev min gamla häst sjuk och fick tas bort. Två veckor senare upptäckte jag att jag var gravid. Och ungefär i vecka 20 lämnade jag tillbaka foderhästen också då jag redan då började få ont i kroppen av det. Dessutom var hon dräktig.
Men nu saknar jag häst sååååå fruktansvärt mycket!! Jag vet att jag inte kommer kunna lägga lika mycket tid som förr. Men bara mysrida ett par 3 dagar i veckan borde man ju lätt hinna med. F har ju en pappa också och att de får egentid är ju bara bra?!
Har egen gård så kan ha häst hemma. Kan ha på lösdrift för enkelhetens skull och dessutom loftet fullt av halm och hö redan.
Verkar dessutom ha hittat en helt perfekt häst för mig. mysig, Lugn och trygg, som inte stressar upp sig och som kan vila utan att gå i taket. Dessutom billigt, så skulle det inte gå ihop är det nog inga problem att få tillbaka dem pengarna.
Men sen när man nämner det till folk får man kommentarer som; "du skulle ju inte köpa nån häst sa du, du skulle låna väl?" " Men du har ju en liten nu?" "Hinner du med det då?" "Hur ska du göra när du börjar jobba?"
Måste man ge upp sin största passion och intresse för att man skaffar barn?!
Jag vet att jag inte kommer kunna rida på samma sätt och lika ofta förr. Och jag kan inte svara på alla dem frågorna, men tänker att det löser sig. Man kan ju ha en medryttare. Funkar det inte alls kan man ju faktiskt sälja en häst.
Och F har en pappa, och han har det precis lika bra med honom några timmar om dagen..
Snälla hjälp mig! Är jag egoistisk? Jag känner mig inte så, men folk får det att låta som jag är det...