Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det någon här som gett Minifom-droppar? Hur reagerade era små på det? Vi har gett lillan nu sedan igår och hon bajsar mindre/mer sällan, har längre mellan måltiderna och äter sämre (iaf vissa mål). Någon som fått samma reaktion från sin lilla? Minifom ska ju helt sakna biverkningar enligt Fass och bipacksedeln. Funderar över om det är en tillfällighet eller har ett samband.

Jag ger inte dem, men tänker om de hjälper henne så kanske det inte kniper i magen så mycket och då äter de ju inte lika ofta. Bebisar som har ont i magen vill ju gärna äta hela tiden eftersom de inte kan skilja på ont i magen och hunger riktigt. Pruttar de inte lika mycket kanske de inte heller bajsar lika ofta, för det brukar ju komma lite allt i ett i början...

Dagens reflektion: vi har använt Pampers i en månad nu utan läckage eller strul. Hittade ett gäng libero idag i en låda och provade dem. På 4 st använda har två läckt. :/ helt värdelöst. Nya Touch är kanske bättre? Känns lite som att libero är mer tjejblöja iof? Ganska lite plats fram liksom?

Vi har bokat kyrka för dop idag. Räknade gäster igår och konstaterade att det blir runt 60 personer om alla kommer.. :o

Dagens reflektion: vi har använt Pampers i en månad nu utan läckage eller strul. Hittade ett gäng libero idag i en låda och provade dem. På 4 st använda har två läckt. :/ helt värdelöst. Nya Touch är kanske bättre? Känns lite som att libero är mer tjejblöja iof? Ganska lite plats fram liksom?

Vi har bokat kyrka för dop idag. Räknade gäster igår och konstaterade att det blir runt 60 personer om alla kommer.. :o

Kanske behöver gå upp en storlek i blöjorna? Jag tycker tvärtemot och säger att pampers är skit och luktar surt såfort det hamnar ngt däri. :P

Jag har varit med i ett test där jag först fick Pampers new baby 2 att prova och efter det Libero touch 2 och jag föredrog faktiskt Pampers före Libero, även om touch är bättre än Libero New Born 2 som jag också haft.
Libero läcker upp på ryggen. Pampers klarar av mycket mera, även om de blir lite svampigare i materialet när det kommit i blöjan. Libero sitter ju bättre rent estetiskt, men jag föredrar inget läckage före snygghet.

Jag ger minifom. Har inte märkt sådana biverkningar. Om jag glömmer att ge ngt mål så märker jag dock att hon får mer gaser och mer ont i magen. Så för vår del så hjälper de väldigt bra. Har aldrig hört om ngn som fått problem av dem. Bara att vissa inte blir hjälpta.
Allt det du räknar upp sker ju oftast ändå genom att de blir äldre. När tarmarna mognar blir det ofta att de bajsar mer sällan. De flesta får också fler timmar mellan målen efter ett tag. Att hon äter lite mindre per mål kan också vara om hon nu kommit ifatt. Bebisar är oerhört duktiga på att reglera intag i förhållande till vikt. Men pröva att ta bort dropparna igen och se om det blir ngn skillnad.
Jo, att det tillhör utvecklingen vet jag, men att det skulle ske samma kväll som vi börjar med ny "medicin" känns lite tveksamt? Nu har hon iaf bajsat och ätit ett par gånger under dagen. Hon åt i princip ingenting efter ett upphåll på fyra timmar, det är inte likt henne. Har ätit bättre nu ikväll. Bajset är lite mörkare och har nu en trådigare konsistens. Lite segt liksom. Skriksammanbrottet kom som vanligt i eftermiddags. Ger det någon dag till för att se hur det utvecklar sig. Står ju att det ska ta 2-3 dygn på flaskan.

Jag ger inte dem, men tänker om de hjälper henne så kanske det inte kniper i magen så mycket och då äter de ju inte lika ofta. Bebisar som har ont i magen vill ju gärna äta hela tiden eftersom de inte kan skilja på ont i magen och hunger riktigt. Pruttar de inte lika mycket kanske de inte heller bajsar lika ofta, för det brukar ju komma lite allt i ett i början...
Jodå, när hon har ont vill hon äta varje timme och skriker massor. När hon mår bättre brukar det vara ca 3 timmar mellan målen, ibland 4 och upp mot 6 timmar på natten. Nu gick det 4 timmar och hon åt knappt någonting. Hon har tagit i som om hon skulle bajsa flera gånger utan resultat, men nu har det iaf bajsats lite ett par gånger och hon har ätit bra ett par mål nu ikväll. Så vi ger det någon dag till för att se om det hjälper.

Jag säger som @Allevo, Pampers blöjor är skit :p Föredrar touch, men Liberos vanliga är också bra. Har haft ett fåtal läckage, men då har det varit dags att gå upp i storlek.

Jag har varit med i ett test där jag först fick Pampers new baby 2 att prova och efter det Libero touch 2 och jag föredrog faktiskt Pampers före Libero, även om touch är bättre än Libero New Born 2 som jag också haft.
Libero läcker upp på ryggen. Pampers klarar av mycket mera, även om de blir lite svampigare i materialet när det kommit i blöjan. Libero sitter ju bättre rent estetiskt, men jag föredrar inget läckage före snygghet.

Jag skulle säga att vilken blöja som är bäst och vilken som läcker var helt beror på kroppsform på barnet. Alla verkar tycka olika och det beror nog på att barnen är olika helt enkelt

Jag blandar både Pampers, Libero och ICA och märker ingen skillnad på någon av dem. Ingen av dem läcker och alla sitter bra. Det enda negativa jag kan komma på är att Pampers känns lite fuktiga på utsidan efter en stund.

Ni som får blöjor som läcker, var läcker de någonstans?

När det bajsas massor på en gång så läcker de upp på ryggen. Någon gång på magen. Det är som att blöjan inte hinner suga upp det utan det rinner iväg på en gång. Det har aldrig hänt med Pampers, utan där har jag endast skymtat lite bajs vid benet någon gång när det verkligen varit en sjö i blöjan.

Jag blandar både Pampers, Libero och ICA och märker ingen skillnad på någon av dem. Ingen av dem läcker och alla sitter bra. Det enda negativa jag kan komma på är att Pampers känns lite fuktiga på utsidan efter en stund.

För oss så har libero läckt vid benen en av de få bajsblöjor vi haft, och då var det inte ens något ordentligt utan mer som en blöt fis. Sen nästa läckage var när sambon inte petat till snorren när han satte på blöjan vilket gjorde att den låg lite snett mot blöjan. Då läckte det upp på magen. Aldrig hänt med Pampers och då kollar jag oftast inte så att det ligger rätt så att säga
..

Läcker bajs upp på ryggen eller nermot låret. Kiss om han legat på sida så läcker det upp mot magen. Vi föredrar Papmers, Libero läcker mer. Jag drar dock inte åt blöjorna så hårt i midjan utan vill att det ska vara bekvämt även när han sitter.

Efter tre ungar kan jag konstatera att ALLA blöjor läcker någon gång. Jag har testat några sorter genom åren ;)

Däremot så har Libero hållit väldigt bra och sonen som använt dom tills nu (han har varit helt torr sen 18 december, 9 år gammal så så jävla skönt att slippa blöjor på honom nu i fortsättningen förhoppningsvis :bump: ) har inte haft många blöjor genom åren som läckt.

När barnen var mindre så körde vi på Willys egna blöjor och var nöjd med dom.
Nu har vi testat Libero och Pampers till lillan och båda funkar lika bra (och båda har läckt någon gång) men vi kör just nu på Libero.

Lillan fortsätter med att inte bajsa så ofta. Hennes bajsschema just nu är 23 och 29 december så håller det ungefär så många dagar emellan så borde det vara dags när som :p

Att det kan vara så olika.. Vad gör hon med allt under tiden liksom. H är konsekvent med 5-8 ggr/dag. Bra tryck är det också.

Jag har inte den blekaste aning!
Det är ju inte heller ett gigantiskt lass som kommer sen utan en normalfull blöja, i rätt färg och konsistens.
Men bvc sa att det är olika hur mycket dom tar upp av mjölken och en tanke är att eftersom mina bröst inte är överfulla av mjölk så kanske hon tar upp precis all näring som finns i mjölken och då blir det inget över till bajs och därmed går hon också upp i vikt som hon ska?

Sökert. Här är det grönt emellanåt, har alltså gått rakt igenom. Tror jag har överproduktion, läste om det och stämmer in. Men H mår fint,jag mår fint så känns ok. Däremot är jag galet hungrig nuförtiden :O

Jag har inte den blekaste aning!
Det är ju inte heller ett gigantiskt lass som kommer sen utan en normalfull blöja, i rätt färg och konsistens.
Men bvc sa att det är olika hur mycket dom tar upp av mjölken och en tanke är att eftersom mina bröst inte är överfulla av mjölk så kanske hon tar upp precis all näring som finns i mjölken och då blir det inget över till bajs och därmed går hon också upp i vikt som hon ska?

Jag hade precis lika när jag helammade sonen :D galet skönt att ha så få bajsblöjor men det ändrades när han började äta riktig mat :cautious:

Jag säger nog som @Matmissbrukaren , alla blöjor läcker nån gång. Jag använder libero på de minsta tjejerna och de har i princip aldrig läckt. Pampers däremot läckte både här och där. Sonen däremot kunde varken ha libero eller pampers. Där var huggies de enda som fungerade. Och han hade blöjor lääänge.

Nåt jag och ett par andra har reagerat på när det gäller pampers är att de luktar en massa redan som oanvända. Är det något ni har märkt?

Jag håller med om att Pampers luktar mer, lite kemiskt nästan. De är dock de blöjor som sitter absolut bäst här så vi kör på dem. Upplever att det är bättre plats åt knubbiga lår :D Icas tycker jag blir stenhårda så fort det kommer lite kiss i dem och Liberos har fel passform för Siri.

Jag säger nog som @Matmissbrukaren , alla blöjor läcker nån gång. Jag använder libero på de minsta tjejerna och de har i princip aldrig läckt. Pampers däremot läckte både här och där. Sonen däremot kunde varken ha libero eller pampers. Där var huggies de enda som fungerade. Och han hade blöjor lääänge.

Nåt jag och ett par andra har reagerat på när det gäller pampers är att de luktar en massa redan som oanvända. Är det något ni har märkt?

Det är kristallerna ssom fångar kisset i Pampers newborn som luktar enligt syrran. Samma används i Active fit, men inte de andra Pampers. Libero har någon annan typ som inte luktar på samma sätt.

Någon annan som blivit sjukt svag i händerna av amningen? Känns lätt löjligt när jag måste be sambon öppna petflaskor...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 034
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 925
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar