Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här blev det te och mackor :)

Alva håller låda fortfarande här, vi brukar lägga oss samtidigt.

Bilder från idag:

12813976_10153976121755948_5080287100071546608_n.jpg

12803256_10153976494015948_5661625692195505108_n.jpg

Har börjat använda barnstol till ALva nu eftersom hon sitter väldigt stadigt redan. Hon gillar också att sitta i liggdelen på vagnen så jag packar lite filtar runt och så får hon sitta en stund tills hon verkar trött och då är det bara att lägga ner henne. Tänker inte byta till sittdel än direkt.

Här var vi på restaurang i lördags, hon snodde min gaffel från bordet så man får börja ha koll på grejerna nu :D
12729212_10153967333680948_8530905033073872401_n.jpg

Detta är vitt och heter Kleinel Zanzel, sydafrikanskt. Helt okej! Jag är annars hopplöst okunnig när det gäller vin, och kommer nästan aldrig ihåg vad ett vin heter :p

Kan tipsa om ett riesling, Kung fu girl. Låter kanske sådär på namnet, men det är riktigt bra!

Blev en flaska Blue Nun. Rekomenderas, rätt frikt och söt smak. Jag som inte är så förtjust i vita viner som är sträva :p

V har blivit vän med badbaljan nu. Hon tyckte det var hemskt att bada som nyfödd, så vi har duschat tillsammans istället. Nu åkte badbaljan fram igen och hon gillade det verkligen. :love:

Tror hon kan ha skoj på babysim nu med. @Pontevecchio var går ni på babysim? Funderar på turkosen i Solna. Vi vill gå båda föräldrarna och förstår det som att båda får vara med i bassängen där.

Jahapp. Packade väskan för att åka till simhallen, men Måns är trött idag så han somnade. Får göra nytt försök nästa vecka tror jag... Om han inte vaknar snart. Tiden för babyplask är till kl. 15.

Var iväg på öppna förskolan idag. Märktes att man var ny i gruppen, ingen pratade med mig mer än hon som höll i det hela. Försökte prata med någon annan mamma men det hölls kort. Det var ju roligt.......
Kommer nog gå dit ändå för Sebbe's skull, han får ju ut mer utav det än vad jag gör.

Var iväg på öppna förskolan idag. Märktes att man var ny i gruppen, ingen pratade med mig mer än hon som höll i det hela. Försökte prata med någon annan mamma men det hölls kort. Det var ju roligt.......
Kommer nog gå dit ändå för Sebbe's skull, han får ju ut mer utav det än vad jag gör.

Vi har lite samma. Känner mig alltid lite utanför. Kan vara för att alla andra barn är över 6 månader och föräldrarna är nästan 10 år yngre än jag är.

V har blivit vän med badbaljan nu. Hon tyckte det var hemskt att bada som nyfödd, så vi har duschat tillsammans istället. Nu åkte badbaljan fram igen och hon gillade det verkligen. :love:

Tror hon kan ha skoj på babysim nu med. @Pontevecchio var går ni på babysim? Funderar på turkosen i Solna. Vi vill gå båda föräldrarna och förstår det som att båda får vara med i bassängen där.

Vi går på turkosen, tycker det är bra. Anpassat till små, finns skötbäddar i omklädningsrum och duschar och hörna där man kan mata tex.

Oj vad tråkigt. Här är vi några som mötts via Facebook som går tillsammans och det har varit väldigt mycket trevligt folk på de ställen jag nu varit på. Vi går på Babycafé/Babysång där det nog är 30 pers varje gång så alltid nån man kan prata med :)

Men prutt, varför funkar inte länken nu.

H fick vaccin igår, idag är han lite varm, trött och törstig men glatt humör iaf.

Länken fungerar men har inte åtkomst. Du kanske har gjort så enbart följare kan se? :)
Ja det är fint på denna förskolan med, förutom toan som är lite sjukhus stil på. Flera lekrum med skummattor och avskild ammningsrum. Även fikahörnan är avskild med halvvägg så man ändå har utsikt över barnen.
Spelades dockteater och sjöng lite barnvisor innan fika så upplägget var ju iaf. trevligt :)

Oj vad tråkigt. Här är vi några som mötts via Facebook som går tillsammans och det har varit väldigt mycket trevligt folk på de ställen jag nu varit på. Vi går på Babycafé/Babysång där det nog är 30 pers varje gång så alltid nån man kan prata med :)

Jo jag försöker väl tänka att dem säkert är lite blyga eller osäkra och får hoppas att det släpper efter ett par träffar :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar