Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag trodde att man skulle slippa idiotiska kommentarer och dåligt omdöme när barnet väl var ute. Men icke. Nu är det ett antal personer som på olika vis har utrryckt att min femmånaders bebis är tjock och att det är ngt negativt med det. Ööööhhh vad är det för fel i huvudet på er??!! :banghead: :banghead: :banghead:

Korkade människor har oftast udda åsikter som är obegripliga och som inte stämmer med verkligheten. En knubbig femmånaders är inte fet utan :love:

@Saigon Jag vet en tjej som från bvc (!) fick höra att hon skulle byta ut något mål amning mot vatten på flaska till sin lille kille för att han var för tjock. Då blir man mörkrädd.

@Saigon Jag vet en tjej som från bvc (!) fick höra att hon skulle byta ut något mål amning mot vatten på flaska till sin lille kille för att han var för tjock. Då blir man mörkrädd.
Men gud! :eek: Men shit vad arg min lilla skulle ha blivit om jag skulle erbjuda en flaska vatten haha :D Det tror jag aldrig att jag skulle få i henne ens!

Vi vaccinerade igår (3 månaders) och här var de två st som stack. Bebis gallskrek i typ 30 sekunder sen var det okej. Sjukt duktig tjej. Nu är hon 61 cm och väger 6220gram. Stora tjejen :)

Men gud! :eek: Men shit vad arg min lilla skulle ha blivit om jag skulle erbjuda en flaska vatten haha :D Det tror jag aldrig att jag skulle få i henne ens!
:rofl: Siri hade blivit så förnärmad. Hon älskar verkligen mat, särskilt nu när hon får "riktig" mat. Hon gapar så stort hon bara kan och älskar matstunderna :love:

Vi bytte till sittdel idag på stadsvagnen. H har inte tyckt det varit ok att ligga ner när han är vaken på sistonde utan kör brygga eller situps och när vi ska åka tåg i helgen är sittdelen enklare. Men jättenöjd med vagnen, han ligger väldigt ombonat och skyddat även i sittdelen och åkte inte runt som jag var rädd för.

Jag får inte äta ifred längre, nån har fattar vad det är och skäller på mig om jag inte delar med mig
Inte jag heller. Skulle äta glass häromdagen eftersom jag hade så himla ont i halsen (förstås inte för att det är gott med glass :D) men jag fick stoppa undan det och vänta tills hon somnat! Hon vill så gärna smaka ALLT som mamma äter så jag kände mig supertaskig. Och jag vill ju inte gärna ge henne glass, så... :p

Jag får inte äta ifred längre, nån har fattar vad det är och skäller på mig om jag inte delar med mig

Haha, känner igen det trots att hon inte börjat äta annat än bm än :p
Men hon sitter och kollar med stora ögon, precis allt jag käkar. Skulle hon fått hade hon nog slukat det mesta. Frågan är bara om det är gott sen när hon väl fått smaka :D

Tänker dock vänta lite till med smakisar. För första gången funkar amningen relativt smärtfritt så jag tänker vara ego och helamma ett tag till :love:
Annars blir hon banne mig 4 månader nästa vecka :eek: Hur hände det liksom :confused:

Men hon sitter och kollar med stora ögon, precis allt jag käkar. Skulle hon fått hade hon nog slukat det mesta. Frågan är bara om det är gott sen när hon väl fått smaka :D

Tänker dock vänta lite till med smakisar. För första gången funkar amningen relativt smärtfritt så jag tänker vara ego och helamma ett tag till :love:
Annars blir hon banne mig 4 månader nästa vecka :eek: Hur hände det liksom :confused:
Förstår att du i det läget vill vänta lite! Vi har börjat med lite gröt på morgonen, är väl uppe i en dryg teskeds portion nu typ, men fröken hade nog gärna ätit mer om hon fått - det är vi som inte vill ge för mycket för tidigt. Men jag kommer ju börja jobba om en månad så för vår del är det jätteskönt att hon så gärna äter! Och hon är verkligen helt tokig i maten, det är så himla roligt :laugh:

Siri är snart 5 månader O_o

H får äta lite mer men det är inte mycket han klämmer i sig. Vill inte hindra matlusten och H är en stor kille så gröt börjar kännas aktuellt för att mätta bättre.

Bad min stora tös ta lite kort på oss igår. Det är ju alltid jag som håller kameran annars men vill ju ha på oss tillsammans med.
Fattar inte hur hon kan vara så söt :love:

AQFAAAACLiFodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1Njg3MTM5NTI5N181NmQ2MTdlOGRkZjJiMzFlOGIxNjk3M2UuanBn

AQFAAAACQJdodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1Njg3MTQzMzMwOF81NmQ2MTgwZGRkZjJiMzFlOWU3NGI3ZTcuanBn

AQFAAAACAitodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1Njg3MTQ1MDM0OV81NmQ2MTgxZTJhNmIyMmJlZmY4ZjgzOGEuanBn

AQFAAAACIrVodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1Njg3MTQ3NTMyNV81NmQ2MTgzNzk2MDZlZTQ0OTgyNTZiODUuanBn

Vi kör på samma. Har börjat inviga lite genom att provsmaka med att slicka på fingret och små flingor av bröd. Blir väl att trappa upp lagom till 6 mån då jag börjar jobba igen. Dock 50% så kan ändå delamma ett tag till :love:

V har äntligen förstått vad nappflaskan är till för, det tog ett tag :p Hon får inte i sig tillräckligt för att hon ska bli mätt, men att hon får i sig nåt är i alla fall en början. Känns bättre att vara hemifrån när jag vet att hon kan vara nöjd med flaskan en stund.

Hon har fått provsmaka genom att slicka på fingret, men tanken är att köra bröstmjölk fullt ut tills hon är 6 mån. Ska till USA senare i vår och vill gärna helamma då för enkelhetens skull.

Sömnen strular fortfarande, men med mycket kaffe och få inplanerade aktiviteter går det rätt bra. Hon vaknar alltid som en solstråle och är himla härlig på dagarna, så då glömmer jag bort hur frustrerad jag kan vara på nätterna. :p

Jag och Måns är gräsänklingar ikväll. Få se om jag orkar göra middag..

Tänkte gå på simhallen imorgon med Måns, de har gratis tider för oss som går på öppna förskolan. :) sen åker vi söderut igen, fast med bil den här gången.

Är också gräsänka här då min sambo åker skidor i Norge över veckoslutet (årliga grabbresan). Blir lite träning inför slutet av månaden när han åker utomlands på jobb i två veckor... Men det ska nog gå bra, jag är ju själv hela dagarna nu ändå, så det är mest att kvällarna blir lite ensamma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar