Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag försöker väl tänka att dem säkert är lite blyga eller osäkra och får hoppas att det släpper efter ett par träffar :)

Ja förhoppningsvis blir det bättre nästa gång!

Har en härlig föräldra(mamma)grupp jag umgås med. Kändes inte alls så härlig första föräldragruppsträffen, men det var nog miljön och upplägget. Har jättetrevligt numera då vi träffas och umgås i olika sammanhang. :)

Idag har vi varit i Örebro på äventyrsbad i 8(!) timmar med moster och kusiner. Fick ta med vagnen in, hade Babyskyddet på så funkade bra för H att sova i mellan baden. Tre ggr satt vi i bebispoolen och H plaskade glatt!

Idag har vi varit i Örebro på äventyrsbad i 8(!) timmar med moster och kusiner. Fick ta med vagnen in, hade Babyskyddet på så funkade bra för H att sova i mellan baden. Tre ggr satt vi i bebispoolen och H plaskade glatt!

Oj det var värst, jag har inte ens varit där sen de byggde om sist fast jag bor i stan :p Kul att det funkade med bebis :)

Men Ponte, har du och lattevagnen varit här men inte sagt något till mig? ;)

20160305-125524.jpg

Så nu sitter jag här och pysslar med inbjudningskorten. Vad tycker ni?
Funderar på vad man ska skriva som innbjudning, hjärtligt välkomna/mycket välkomna/gudomligt välkomna? (parodi på sista)

Börjar bli lite lätt nojig, började blöda för 12 dagar sen, jaha mens tänkte jag. Men det håller fortfarande på :/ inte megamkt, går åt 2-3 tamponger om dagen och tar paus över natten (av ngn anledning). Har alltid bara haft 4-5 dagar som mest så 12 dagar känns mkt. Visar inga tecken på att minska. Fick ju diverse komplikationer vid förlossning bl.a. Blodförgiftning och infektion i livmodern. Så börjar ju fundera om det här verkligen är bra.

Har mailat bm jag hade på mvc. Bad henne samtidigt skriva ut recept på p-piller jag vill ha. Hon svarade bara att jag skulle komma in och kolla blodtryck 15/3. Resten lämnades okommenterat. Man ba jaha? Om det fortfarande blöder då har det ju hållt i sig i över 20 dagar.

Har iaf ingen feber och inte ont nånstans. Men det är för jävla störande.

Börjar bli lite lätt nojig, började blöda för 12 dagar sen, jaha mens tänkte jag. Men det håller fortfarande på :/ inte megamkt, går åt 2-3 tamponger om dagen och tar paus över natten (av ngn anledning). Har alltid bara haft 4-5 dagar som mest så 12 dagar känns mkt. Visar inga tecken på att minska. Fick ju diverse komplikationer vid förlossning bl.a. Blodförgiftning och infektion i livmodern. Så börjar ju fundera om det här verkligen är bra.

Har mailat bm jag hade på mvc. Bad henne samtidigt skriva ut recept på p-piller jag vill ha. Hon svarade bara att jag skulle komma in och kolla blodtryck 15/3. Resten lämnades okommenterat. Man ba jaha? Om det fortfarande blöder då har det ju hållt i sig i över 20 dagar.

Har iaf ingen feber och inte ont nånstans. Men det är för jävla störande.

Det kan säkert vara helt normalt. Kroppen kan uppföra sig lite annorlunda efter en graviditet. Min mens blev sjuhundra resor värre efter första graviditeten. Sjuka mängder blod! :rage:
Brukade du ha ont i samband med mens annars?

20160305-125524.jpg

Funderar på vad man ska skriva som innbjudning, hjärtligt välkomna/mycket välkomna/gudomligt välkomna? (parodi på sista)

Jag gjorde det enkelt och beställde på nätet. Skrev väl välkomna till mitt dop som överskrift.

20160305-125524.jpg

Vilka fina! :love:
Vi skrev "Vi hoppas att ni vill närvara vid dopet av vår son" typ. Ta det som känns mest naturligt för er och er familj. :)

Någon som börjat kolla på bilbarnstol? Känns som att det börjar bli dags snart. Det finns förvisso gott om plats i babyskyddet än så länge men som allt annat lär vi väl vakna en morgon och upptäcka att det är urvuxet :p
Men det är ju lika mycket djungel som alla andra babyprylar. Nu som har äldre barn, vad har ni? Har ni varit nöjda?

Någon som börjat kolla på bilbarnstol? Känns som att det börjar bli dags snart. Det finns förvisso gott om plats i babyskyddet än så länge men som allt annat lär vi väl vakna en morgon och upptäcka att det är urvuxet :p
Men det är ju lika mycket djungel som alla andra babyprylar. Nu som har äldre barn, vad har ni? Har ni varit nöjda?

Inte kikat än. Tänkte vänta tills dom börjar rea ut förra årets och det är väl i början på sommaren. Hade tänkt bestämma oss för godkända modeller tills dess dock :p
Många är likadana som året innan, mest färgen som kan skifta och någon som får en uppdatering, men det tar vi då om aktuell stol skulle komma ut i ett bättre format :)

Har haft akta cosmic till dom stora och Britax hi-way om den kanske heter så, länge sen mina satt bakåtvända nu :p
Nu har dom bilkuddestolar med rygg från Britax som vi är nöjda med. Ingen av ungarna klagade på ont i rumpan när vi körde bil ner till Frankrike för några år sedan så dom är nog sköna att sitta i :D

Vi har haft maxi cosi mobi till äldre dottern, och de har varit bra men tar stor plats i bilen. Så nu har vi köpt två britax high way istället men måste nog ändå byta bil.. BMW 5-serie är tydligen för litet :banghead:

Vi ska ha cybex sirona. Har vagn och babyskydd från cybex så fortsätter på det :) visst den är lite dyr (5500-6000 lite beroende på utförande) men komforten är viktigast tycker jag (för säkerhetsmässigt är ju alla godkända lika bra). Och skönt att den är vridbar. Enda negativa är väl att den är lite kortare än andra så ev måste vi köpa en annan om 2-3 år om bebis blir lång (inte så troligt) men det är ju inte hela världen. Finns säkert ett litet syskon då som ärver stolen ändå.

Det kan säkert vara helt normalt. Kroppen kan uppföra sig lite annorlunda efter en graviditet. Min mens blev sjuhundra resor värre efter första graviditeten. Sjuka mängder blod! :rage:
Brukade du ha ont i samband med mens annars?

Blä säg inte så :nailbiting: nä har aldrig haft mensvärk. Men det här är fan segt. Kan ju inte ha mens typ 2 veckor i månaden. Började äta p-piller typ två veckor innan det började blöda. Kan det vara reaktion på det? Tänkte ju äta ihop kartor och slippa mens i typ ett år eller två eller när vi nu vill börja jobba på syskon.

Vi hyr från if, så slipper tänka så mycket. Väldigt bekvämt. :D

Plötsligt händer det. V har börjat sova i egen säng. Lägger henne vid 20-21 och så kan vi få lite egentid innan vi går och lägger oss. Sömnen har strulat i flera veckor och så från en dag till en annan sover hon inte bara bra utan även i egen säng. Hoppas denna fas varar lääääänge. :D

Tack för inputs! Vi har lite ont om benutrymme i baksätet så det vore ju bra om den tar lite mindre plats på det hållet... bredden är dock inget bekymmer.

Mina föräldrar köpte rn Maxway som de ska ha när de passar H och om jag åker med dem. Den verkar lite mindre och smidigare.

Till oss köper vi nog en större klumpigare som går att fälla under färd. Maxi cosi mobi tror jag den heter. H är rätt stor så vi hoppat de dom funkar med Isofix för de är Max 18 kg istället för 25.

Jag läste på denna länken http://www.bäst-i-test.se/Bilbarnstol

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar