Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När började era små att sträcka sig efter/mot saker? Lilla fröken här håller gärna i saker man sätter i händerna på henne men försöker inte själv få fatt i grejer än. Däremot har hon börjat ta tag i mina kläder och dra sig mot maten om jag inte är snabb nog när hon vill äta
Matar ni andra på natten? H vaknar en gång och äter rejält, 240 ml ersättning plus amning. Känns som han är väldigt hungrig men än är det inte dags för välling.
Oj, det var rejält! Nästan lite otroligt att han klarar så stor mängd på en gång (för amningen måste ju ge en del också). Ger ni ersättning vid ngt mer mål på kvällen? Tänker att han kanske skulle flytta det stora intaget till tidigare på kvällen om möjlighet ges.Minns inte Balahe vilket får mig att inse att vi måste börja skriva ner sånt.
Matar ni andra på natten? H vaknar en gång och äter rejält, 240 ml ersättning plus amning. Känns som han är väldigt hungrig men än är det inte dags för välling.
Då kan det alltså ta två månader till för oss innan hon försöker få tag på saker själv. Vill ju gärna att hon skall kunna roa sig själv en liten stund, men hittills har vi fått sätta grejer i händerna på henne. Undantaget är typ filtar/handdukar som man lägger över henne, de kan hon själv dra upp över ansiktet eller ner över magen.Oj, det var rejält! Nästan lite otroligt att han klarar så stor mängd på en gång (för amningen måste ju ge en del också). Ger ni ersättning vid ngt mer mål på kvällen? Tänker att han kanske skulle flytta det stora intaget till tidigare på kvällen om möjlighet ges.
Min åt under en period sista målet vid 20/21 och sedan 08. Men jag har börjat tycka det blir för långt uppehåll för henne så nu väcker jag henne i samband med att jag själv går och lägger mig vid 22/23 och ger ett mål. Sen går vi upp vid 07/08 och äter igen.
@Balahé det är först nu, runt 5 mån som min börjat sträcka sig efter saker. Förut har det bara varit det man satt i händerna på henne.
Oj, det var rejält! Nästan lite otroligt att han klarar så stor mängd på en gång (för amningen måste ju ge en del också). Ger ni ersättning vid ngt mer mål på kvällen? Tänker att han kanske skulle flytta det stora intaget till tidigare på kvällen om möjlighet ges.
Min åt under en period sista målet vid 20/21 och sedan 08. Men jag har börjat tycka det blir för långt uppehåll för henne så nu väcker jag henne i samband med att jag själv går och lägger mig vid 22/23 och ger ett mål. Sen går vi upp vid 07/08 och äter igen.
@Balahé det är först nu, runt 5 mån som min börjat sträcka sig efter saker. Förut har det bara varit det man satt i händerna på henne.
Nej, inte direkt. Hon sparkar hellre på de grejerna. Tror mest att hon träffar med händerna av ren slump.Balahe, sträcker hon sig inte efter saker om de hänger i babygymmet?
Ebba har passerat halvåret och på senaste kollen på BVC hade hon ökat väldigt lite i vikt. Jag har ju försökt lite med gröt och så men upplevt att hon fått magknip så vi har tagit det lugnt med mat, och ammat på. Men långdragna förkylningar gör också sitt på amningen så hon har väl inte fått i sig tillräckligt. Snopet, då allt funkar felfritt innan, med båda barnen. Så nu trugar jag med gröt och har börjat göra lite matpuréer. Hoppas hon blir helt fri från förkylning snart med.
Hur växer era?
Ebba har passerat halvåret och på senaste kollen på BVC hade hon ökat väldigt lite i vikt. Jag har ju försökt lite med gröt och så men upplevt att hon fått magknip så vi har tagit det lugnt med mat, och ammat på. Men långdragna förkylningar gör också sitt på amningen så hon har väl inte fått i sig tillräckligt. Snopet, då allt funkar felfritt innan, med båda barnen. Så nu trugar jag med gröt och har börjat göra lite matpuréer. Hoppas hon blir helt fri från förkylning snart med.
Hur växer era?