Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och för mig sätterr sig grädden precis där den brukar :p

Jag är så glad, H avskydde verkligen bad i början och vi började babysim lite i panik. Och det har gett resultat, nu plaskar han så glatt och skrattar och busar på simmet. I veckan testade jag badbaljan hemma och det gick bra, så skönt! :)

Jag borde väl inte oroa mig mig, men hon hade bara ökat 30 gram på en månad. Nu väger hon 7620. Iofs var det en dålig dag att väga, äiit dåligt hela natten och morgonen. Ett bra mål mat i magen hade ju gjort säkert 200 gram på vikten.
Själv tappade jag de sista kilona efter att ha fått avliva hunden :( och sen dra ut en tand...

Alva vägde 5920 i veckan som var när hon blev 4 månader. Mätte inte då jag var på öppna förskolan. Ska till BVC i veckan nu så får vi se om vi passerat 6 kg eller inte. Helammar, inte direkt tänkt mata med något annat så länge mjölken räcker till. Hon har fått smaka lite saker på fingret typ bara.
Ska nog väga mig själv också, vore spännande efter att de plockat ut ca 700 g cystor att se hur vikten ligger... Känner mig smal igen iaf :p

Siri vägde nästan 7,9 kg vid 5-månadersvägningen :angel: Vi kör på amning samt att hon smakar någon matsked riktig mat när vi äter middag. På morgonen får hon gröt, men det är sällan hon äter mer än några skedar.

Beklagar hunden, @Zewz :(

Lillan har vänt sig från rygg till mage för ett tag sedan men sen är jag rädd att vi bär för mycket på henne för att hon ska få chansen att öva mer på det :o

Angående gröt så är hon galen (!) i den :p
Gnäller efter mer trots att hon precis fick en sked. Vi kör ju bara smakportion men har börjat ge två ggr om dagen nu, lite på morgonen och lite på kvällen.
Hon verkar väldigt matglad och vill prova allt, känns roligt! :)
Har spätt ut grötportionen genom att lägga till lite bröstmjölk i, lite slabbigare men bebis får större portion :p

Beklagar hunden @Zewz :(

Mina kilon sitter där dom sitter, inte bättre blev det efter allt fika som blev över från dopet förra helgen :angel:
Nu är det dock slut och hela familjen tänkte avgifta sig lite grann från sötsaker. Skit bara att påsken kommer nu :p
Mitt knä är fortfarande konstigt så kan inte rida som jag vill eller gå för mycket. Känns bäst när jag inte gör något alls :down:
Men remiss till ortopeden är skickad och jag har fått en tid där om några veckor så hoppas dom hittar felet. Så kanske jag kan börja röra mig lite mer snart!

Ehhh... Siri fick pilla pa tangentbordet (knapparna ar roliga!) innan, och nu ser vara svenska bokstaver ut sahar [ ' ;. Symbolerna har bytt plats nastan allihop och jag hittar inte hur jag andrar tillbaka! :arghh:

Mina kilon har trillat av allihopa, men jag kanner mig lite klen och behover bygga upp lite muskler igen. Har ett kort for gratis traning i 2 veckor pa Friskis, sa jag tankte testa det!

Jag har några kg kvar och behöver verkligen tappa lite vikt. Köpte gymkort men efter Skåneresan kom förkylning ihop med pollenallergi deluxe och vill inte riktigt släppa taget.

Alva smakade mandarin idag och det älskade hon, höll på att suga i sig hela klyftan så jag fick dra loss den :o
Annars har hon slickat/smakat på gurka, broccoli, morot, grön böna och potatis.

Vägde mig igår hos en kompis och har 2 kg kvar till inskrivningsvikten jag hade på första BM-besöket. Så kvar till 'före-vikten' är det egentligen 3 kg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 036
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar