Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nog en pågång här med mycket dreggel och tugga på allt man håller i :P Men dem kan väl visa symptom i nästan 2-3 månader innan den tittar fram?
Är det någon som är med i pampers/libero klubbarna och utnyttjar rabatten? Är med i libero och får rätt okej rabatt (1pkt 20kr, 2pkt 50kr och 3pkt 90kr) Någon som vet om pampers?
Jag använder Bb sele original och den används flitigt, ibland vid sövning på kvällen men oftast under dagarna aå man får fria händer!

H ligger i gymmet eller sitter i stol eller babysitter så känner inte att jag har behov av sele för att få händerna fria.

Det dregglas och tuggas friskt men ingen tand än.

Vi har nog inte köpt något som inte blivit använt faktiskt :)
Men så har jag ju två sen innan och visste lite vad vi vill ha från start och vad som kunde vänta.
Det är väl något enstaka klädesplagg som inte blivit jätteanvänt men sånt vet man ju inte på förhand.
Tyckte strumpbyxorna inte blev så mycket använda innan men nu är dom superbra när hon hela tiden drar av sig sockarna :p
Jättebra till bärselen med för jag behöver inte vara rädd att hon tappar sockarna när vi är på språng :)
Något som vi haft stor nytta av är vagnen inomhus!
Mina leder är lika gamla och kassa som tant Agda 95 år så det har varit skönt att kunna köra runt henne i den istället för att behöva bära hela tiden.
Det vi använt minst är spjälsängen med sina två timmar för en middagslur en gång :p
Men denna kan ungen ha i flera år eftersom man kan ta bort en långsida och ha som första juniorsäng så onödig är den inte :) (Hade likadan till dom stora och den hade dom ett bra tag.)

Selen har varit oumbärlig när vi flugit, annars använder jag den sällan. Vagnen är däremot välanvänd. Är jag iväg på kort ärende med bilen sätter jag babyskyddet på vagnen. Tycker det är bökigt med sele i det läget.

Har nog en pågång här med mycket dreggel och tugga på allt man håller i :P Men dem kan väl visa symptom i nästan 2-3 månader innan den tittar fram?
Är det någon som är med i pampers/libero klubbarna och utnyttjar rabatten? Är med i libero och får rätt okej rabatt (1pkt 20kr, 2pkt 50kr och 3pkt 90kr) Någon som vet om pampers?
Jag använder Bb sele original och den används flitigt, ibland vid sövning på kvällen men oftast under dagarna aå man får fria händer!

Är med i libero och håller med om att det är okej rabatter. Dessutom har de affärerna vi i regel handlar på rabatt på libero om man handlar andra varor för 300(?)kr. Pampers använder vi inte men fick rabattkupong häromveckan. Pampers berättade för mig att min bebis nu är 2 månader och så fick jag rabatt på new baby storlek 2. Äh tack, men min bebis är 4 månader och storlek 2 är för små. :p

Jag är med i både Pampers och Libero och får från Libero hela tiden. Dock använder jag Pampers så jag kontaktade dem och undrade varför man aldrig får från dem, då fick jag en kupong med 'köp 2 få 50 kr rabatt' hemskickad, och sedan kom en check på 50 kr också.
Hittade även i affären kuponger som hängde vid pampersblöjorna så jag tog en bunt :o det är ju så dyrt med blöjor så man får passa på.

Är inte med i ngn av klubbarna men har fått samma rabatter på Libero i flera omgångar samt flera mkt bra rabatter fr Pampers. Den senaste fick jag för ngn vecka sen med 2 kuponger m 25 kr rabatt på byxblöjor samt 90 kr rabatt vid köp av tre valfria. Men jsg trodde alla fick dessa kuponger?

Jag tror inte jag är med i nån klubb men kuponger får jag i mängd och parti ändå :confused:
Tror aldrig jag köpt blöjor till fullpris :up: Sist hade jag en kupong 50kr vid två paket, sen hängde nåt liknande inne på Ica, jag trodde inte det skulle funka men köpte två paket och fick 100 kr rabatt. Då är det okej :D

Jag tror inte jag är med i nån klubb men kuponger får jag i mängd och parti ändå :confused:
Tror aldrig jag köpt blöjor till fullpris :up: Sist hade jag en kupong 50kr vid två paket, sen hängde nåt liknande inne på Ica, jag trodde inte det skulle funka men köpte två paket och fick 100 kr rabatt. Då är det okej :D
Nej, jag tror inte heller att jag köpt ngt blöjpaket utan rabattkupong. Jag har ett gigantiskt lager här hemma. :D Eller jo förresten, jag köpte ju ICAs en gång. Den var det extrapris på utan kupong. :up:

V har börjat visa separtionsångest. Hennes farmor har varit på besök och första dygnet var hon inte alls trygg med farmor och blev förtvivlad när jag försvann ur synhåll. Hade tänkt ha barnvakt för första gången, men det kändes inte alls rätt när hon visade sådana känslor. Nu är det tredje gången som vi planerat för barnvakt men avstyr det. I april kanske...

Vi får aldrig några jäkla rabattkuponger :( eller jo, från Libero men de sitter inte särskilt bra på henne så de använder vi inte ändå.

Har nog inte heller något vi köpt som vi inte använder. Nestet var guld värt innan hon växte ur det och jag tror det underlättade övergången till spjälsäng enormt. Växlar lite mellan sele och sjal här hemma men använder bara sele när vi är iväg (lättare att knäppa på sig snabbt), vagnen går vi en långpromenad med varje dag så den är också välanvänd. Har något klädesplagg som är oanvänt men det är sånt vi fått, inget vi köpt.

Köper man Pampers på Coop så får man 20% rabatt med medmerakort, men det kanske ni visste? :)

Jag funderar mer och mer på tygblöjor. Har ett par Gdiapers hemma, ska bara komma igång med att använda dem. Just nu är han torr 5 nätter av 7 samt mellan 9-18 ca på dagarna. Han har två storkissarperioder på morgonen och på kvällen då det nästan är omöjligt att hinna med allt utan att han sitter konstant på pottan.

V har börjat visa separtionsångest. Hennes farmor har varit på besök och första dygnet var hon inte alls trygg med farmor och blev förtvivlad när jag försvann ur synhåll. Hade tänkt ha barnvakt för första gången, men det kändes inte alls rätt när hon visade sådana känslor. Nu är det tredje gången som vi planerat för barnvakt men avstyr det. I april kanske...
Det gör min med sedan en tid tillbaka. Och är plötsligt mer kinkig också med vem som håller henne. Är det ngn helt ny så vill hon tillbaka redan efter ngn minut. Kända personer såsom mormor mfl får hålla längre så länge hon ser mig. Men det funkar ändå i stallet osv får då sover hon mest ändå.

Vi får aldrig några jäkla rabattkuponger :( eller jo, från Libero men de sitter inte särskilt bra på henne så de använder vi inte ändå.

Har nog inte heller något vi köpt som vi inte använder. Nestet var guld värt innan hon växte ur det och jag tror det underlättade övergången till spjälsäng enormt. Växlar lite mellan sele och sjal här hemma men använder bara sele när vi är iväg (lättare att knäppa på sig snabbt), vagnen går vi en långpromenad med varje dag så den är också välanvänd. Har något klädesplagg som är oanvänt men det är sånt vi fått, inget vi köpt.
Vad märkligt att de inte har samma rabatter för alla? :confused: De måste ju tycka jag är en fattig jäkel då. :D

Har ni leksaker till era små (utöver babygym)? Använder de dem? Vi har hittils inte haft några utöver gosedjur (som hon använder flitigt) samt babygymmet. Gymmet har hon dock tröttnat på totalt och börjar gråta så fort man lägger henne i det. Nu är det istället banysittern som är populär. Men jag börjar känna att det kanske är dags för lite aktivitetsleksaker eftersom hon inte vill använda gymnet längre. Kanske en mjuk boll och en skallra?

Har ni leksaker till era små (utöver babygym)? Använder de dem? Vi har hittils inte haft några utöver gosedjur (som hon använder flitigt) samt babygymmet. Gymmet har hon dock tröttnat på totalt och börjar gråta så fort man lägger henne i det. Nu är det istället banysittern som är populär. Men jag börjar känna att det kanske är dags för lite aktivitetsleksaker eftersom hon inte vill använda gymnet längre. Kanske en mjuk boll och en skallra?

V kan roa sig långa stunder i gymmet. Har du testar att hänga upp nya saker? Eller lägga nåt nytt spännande på mattan? Bebisar vill gärna ha lite variation. Vi har successivt börjat lägga lite leksaker i gymmet och det är tydligt att hon föredrar vissa saker framför andra. Populärast är skallran, en gummigiraff och så en vippande nalle som plingar. Vippande nallen tycker jag är suverän, bra att leka med både liggande och sittande. Vi tittar även
i bilderböcker med starka kontraster, men då behöver hon lite hjälp att bläddra :p V sitter en del i babysittern med, men jag föredrar gymmet där hon är mer aktiv.

V kan roa sig långa stunder i gymmet. Har du testar att hänga upp nya saker? Eller lägga nåt nytt spännande på mattan? Bebisar vill gärna ha lite variation. Vi har successivt börjat lägga lite leksaker i gymmet och det är tydligt att hon föredrar vissa saker framför andra. Populärast är skallran, en gummigiraff och så en vippande nalle som plingar. Vippande nallen tycker jag är suverän, bra att leka med både liggande och sittande. Vi tittar även
i bilderböcker med starka kontraster, men då behöver hon lite hjälp att bläddra :p V sitter en del i babysittern med, men jag föredrar gymmet där hon är mer aktiv.
Nej, jag har inte några saker att variera med ännu. Men det ska provas!

Är inte med i ngn av klubbarna men har fått samma rabatter på Libero i flera omgångar samt flera mkt bra rabatter fr Pampers. Den senaste fick jag för ngn vecka sen med 2 kuponger m 25 kr rabatt på byxblöjor samt 90 kr rabatt vid köp av tre valfria. Men jsg trodde alla fick dessa kuponger?
Jag får också kuponger hemskickade hela tiden :) aldrig köpt till fullpris tror jag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar