Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alva smakade mandarin idag och det älskade hon, höll på att suga i sig hela klyftan så jag fick dra loss den :o
Vi fick samma resultat här hemma, mandarin är tydligen goda grejer :D

kl
Nu har Siri åkt iväg tillsammans med sin pappa, de ska hälsa på praktikplatsen där han skrev sitt exjobb. Det känns JÄTTEkonstigt att jag ska vara ensam hemma i mer än en barnvagnspromenad :p Jag har ju varit iväg hemifrån utan henne många gånger men att faktiskt vara hemma utan barn... märkligt.

Helt underbart mysigt med bärsele :love:

Skaffade en Ergobaby för några dagar sen och både jag och mini älskar den. Hon fick vara med när jag lagade mat. Spottade ut nappen och ville smaka :D Så hon fick lite sås på fingret som var smaskens :d
Å nu sover hon riktigt gott :love:

temporary-image1458564518626_56efedabddf2b32a903a16ac.jpg

Skaffade en Ergobaby för några dagar sen och både jag och mini älskar den. Hon fick vara med när jag lagade mat. Spottade ut nappen och ville smaka :D Så hon fick lite sås på fingret som var smaskens :d

Visst är det smidigt! Jag brukar ta med selen i bilen istället för vagnen om vi inte ska gå en längre sväng, typ promenad eller köpcentrum eller så. Så himla enkelt att bara stoppa ner ungen i selen istället för att baxa ut vagnen ur bagaget, och ta upp en massa plats inne på affärn eller var man nu är. Plus att de får så mycket bättre utsikt, det brukar uppskattas :love: Idag lindade jag in mig och henne i sjalen när hon började bli lite trött, så gick jag och plockade lite och vips så sov hon gott!

Visst är det smidigt! Jag brukar ta med selen i bilen istället för vagnen om vi inte ska gå en längre sväng, typ promenad eller köpcentrum eller så. Så himla enkelt att bara stoppa ner ungen i selen istället för att baxa ut vagnen ur bagaget, och ta upp en massa plats inne på affärn eller var man nu är. Plus att de får så mycket bättre utsikt, det brukar uppskattas :love: Idag lindade jag in mig och henne i sjalen när hon började bli lite trött, så gick jag och plockade lite och vips så sov hon gott!

Supersmidigt :)
Funderade på att skaffa en tidigare men jag är lite seg av mig :p

Ser jättemysigt ut:) Vilken modell av sele är det? Jag köpte en 360 och är väl sådär nöjd. Knepig att få ner bebis i den jämfört med i Babybjörn original som vi också har.

Ser jättemysigt ut:) Vilken modell av sele är det? Jag köpte en 360 och är väl sådär nöjd. Knepig att få ner bebis i den jämfört med i Babybjörn original som vi också har.

Det är en Ergobaby Original, färgen Galaxy Grey.
Testade henne i både en original och en 360 i butik och tyckte original kändes mycket bättre så därför blev det denna :)

Det är en Ergobaby Original, färgen Galaxy Grey.
Testade henne i både en original och en 360 i butik och tyckte original kändes mycket bättre så därför blev det denna :)
Den är fin tycker jag. Jag var ute efter möjligheten att bära på höften i sele och då var det bara 360 som gällde. Den är bra när hon väl är på plats,men just att få henne på plats med benen så långt isär är mycket svårare än att positionera i Bb-selen.

Den är fin tycker jag. Jag var ute efter möjligheten att bära på höften i sele och då var det bara 360 som gällde. Den är bra när hon väl är på plats,men just att få henne på plats med benen så långt isär är mycket svårare än att positionera i Bb-selen.

Nejdå, du kan bära på höften med originalen också. Den får användas på magen mot en, på ryggen och på höften :)
360 är på magen framåtvänd med.

Nejdå, du kan bära på höften med originalen också. Den får användas på magen mot en, på ryggen och på höften :)
360 är på magen framåtvänd med.
Vad f*n, det påstod ju hon i affären. Den jag köpte är säkert dyrare, därför hon ville sälja den. Får man fråga vad du gav för din? Min gick lös på 1600:-, helsvart, vilket var 100:- dyrare än övriga färger som inte fanns hemma.

Vad f*n, det påstod ju hon i affären. Den jag köpte är säkert dyrare, därför hon ville sälja den. Får man fråga vad du gav för din? Min gick lös på 1600:-, helsvart, vilket var 100:- dyrare än övriga färger som inte fanns hemma.

Skickade en länk på var den finns billigt att köpa just nu och så ser du i texten att man kan bära på höften med.
Jag köpte min på en Facebooksida begagnat fast ny. Deras bebis gillade inte den så den var knappt använd och jag fick den för 700 kr med inlägget.
Kan du tänka dig vilken färg som helst så finns den ännu billigare på Babyland fast det är bara i en färg den är billig just nu.
Skulle jag köpt selen i butik här i stan hade den gått på 1100 kr tror jag det var.
Så ja, låter som hon lurade dig :(

Skickade en länk på var den finns billigt att köpa just nu och så ser du i texten att man kan bära på höften med.
Jag köpte min på en Facebooksida begagnat fast ny. Deras bebis gillade inte den så den var knappt använd och jag fick den för 700 kr med inlägget.
Kan du tänka dig vilken färg som helst så finns den ännu billigare på Babyland fast det är bara i en färg den är billig just nu.
Skulle jag köpt selen i butik här i stan hade den gått på 1100 kr tror jag det var.
Så ja, låter som hon lurade dig :(
Surt, man är ju inte direkt gjord av pengar som föräldraledig. Nåja, nu har vi ju två olika typer av sele som skall gå att använda länge. Tyvärr är selen både provsmakad och full av katthår så det går inte att lämna tillbaka. Annars hade det ju varit värt det med din länk. Var ju halva priset.

Har en BB One, kändes absolut nödvändig innan bebis men är anvönd två ggr. Så krånglig att få på/av. Måste lägga ifrån mig bebis för att krångla mig ur den och då känns det som lite av nyttan mistes. Plus att H är tung att bära på.

Den och nestet är de saker jag använt mycket mindre än jag trodde innan förlossning. Bäst är skötbordet och vagnen, god I löv them!

Jag har en Ergobaby 360 och en bärsjal, har använt sjalen minst. Det var i början när man behövde ner i tvättstugan som jag hade den lite, eller om man lagade mat. Men tyckte det var bökigt att få till bebis bra i den, hon vek ihop sig och lade sig på snedden.. Bärselen är guld värd i stallet om hon tröttnar på vagnen så man får händerna fria. Hade även den när jag gick en sväng på stan då sambon råkat glömma vagnen i bilen när han drog till jobbet.. Än så länge orkar jag bära eftersom hon inte är så tung än.
Jag har nog inte köpt just något som jag inte använt som tur är, jag hade is i magen och köpte inte allt som alla sade att man 'måste' ha.

Här har jag till slut fått ner ungen i vagn ;) Hon ville inte åka vagn som nyfödd så jag bar enbart. Och det blev en del. Nu kan hon ta en tupplur i vagnen, vilket är skönt.
Men selen är fortfarande mycket använd. Åker jag och handlar tex så är det selen som gäller.

Här har jag till slut fått ner ungen i vagn ;) Hon ville inte åka vagn som nyfödd så jag bar enbart. Och det blev en del. Nu kan hon ta en tupplur i vagnen, vilket är skönt.
Men selen är fortfarande mycket använd. Åker jag och handlar tex så är det selen som gäller.
Hur går det med bilåkandet, visst hade ni lite struligt med det?

Vi har också en på väg, i underkäken! Det kliar nog massor, förra veckan bet hon mig flera gånger när hon åt :cautious: Det verkar tack och lov som att hon förstått att man inte får göra så nu.
Här har det inte bitits men dregglats ngt kopiöst. Och sen har hon fingrarna i munnen konstant. Bitleksaken anv hon tyvärr inte så mkt.

Här har det inte bitits men dregglats ngt kopiöst. Och sen har hon fingrarna i munnen konstant. Bitleksaken anv hon tyvärr inte så mkt.
Dreggel är det gott om här med. Hon använder bitleksaker litegrann men det verkar bättre att tugga på sina egna eller mammas/pappas fingrar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 036
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar