Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror inte jag är med i nån klubb men kuponger får jag i mängd och parti ändå :confused:
Tror aldrig jag köpt blöjor till fullpris :up: Sist hade jag en kupong 50kr vid två paket, sen hängde nåt liknande inne på Ica, jag trodde inte det skulle funka men köpte två paket och fick 100 kr rabatt. Då är det okej :D
Du är snart ett sånt där kupongproffs som köper hela familjens mat för tio kr :D

H har haft leksaker länge. Sitter och viftar på armen nu för att kolla vilka dom låter, tysta leksaker släpps fort. Han älskar färgglada klossar, de som ser ut dom små ..burkar typ. Inte massiva. De kan man banka och greppa och kasta och hej å hå.

Vi har lite olika leksaker, bla en skallra, ett klonkande bi och klossar. Roligast att leka med är ändå fjärrkontrollen till tv'n, tallriksunderläggen och mammas hår :p men hon uppskattar sina leksaker när hon inte får leka med det andra ;)

För övrigt ska jag fasen bojkotta pampers :mad:

Vi har lite olika leksaker, bla en skallra, ett klonkande bi och klossar. Roligast att leka med är ändå fjärrkontrollen till tv'n, tallriksunderläggen och mammas hår :p men hon uppskattar sina leksaker när hon inte får leka med det andra ;)

För övrigt ska jag fasen bojkotta pampers :mad:

Joint attention? :p Min tös är väldigt intresserad av tandborsten, synd att hon inte har några tänder :laugh:

Herregud vad min kan sova under utvecklingsfaser. Visst är det så för din också @Balahé ? Det är ingen störd sömn här inte. Igår somnade A efter stallet redan kl 16. Väckte henne 21.30 för lite mat o blöj- och pyjamasbyte. I samband med det var hon vaken ca 30 min. Sen somnade hon igen och sov till 06.15 imorse då jag väckte henne för att jag hörde magen kurra. Helt otroligt! Det är tur jag vet att hon är frisk. :D Själv sov jag också mellan 16-21. Samt 22-06. :o :D Men jag tror inte att jag är under utveckling. :p

Jag gråter blod över att inte ha min vanliga lön kan jag säga... Jag hatar att behöva använda sparpengar. :mad: Trots att de är sparade just för att ha under föräldraledigheten. :o :D
Jag fattar inte hur det går till, men vi har faktiskt kunnat spara en del även under föräldraledigheten. Å andra sidan är vi väl vana, maken har pluggat i drygt 4 år nu och för bara ett par år sen hade jag mycket sämre lön. Men det ska bli jäkligt skönt när vi båda jobbar igen, även om jag faktiskt inte tycker vi snålar så värst.

Har ni leksaker till era små (utöver babygym)? Använder de dem? Vi har hittils inte haft några utöver gosedjur (som hon använder flitigt) samt babygymmet. Gymmet har hon dock tröttnat på totalt och börjar gråta så fort man lägger henne i det. Nu är det istället banysittern som är populär. Men jag börjar känna att det kanske är dags för lite aktivitetsleksaker eftersom hon inte vill använda gymnet längre. Kanske en mjuk boll och en skallra?
Vi har fått en hel del leksaker, mest mjukdjur, men även skallror, bitleksaker och lite grejer som får vänta då de kräver för mycket koordination än (typ stoppa klossar i hål). De flesta grejerna använder hon inte, det är ett par mjukdjur, badankan och en skallra som är poppis. Jag köpte en sk aktivitetstavla med musik åt henne häromdagen för att uppmuntra henne att träna sina armar lite. Den är lite för svår ännu, men kul när mamma eller pappa trycker på knapparna. Annars sjunger vi mycket och gör grimaser, det är det roligaste utöver att titta på TV:D

Jag fattar inte hur det går till, men vi har faktiskt kunnat spara en del även under föräldraledigheten. Å andra sidan är vi väl vana, maken har pluggat i drygt 4 år nu och för bara ett par år sen hade jag mycket sämre lön. Men det ska bli jäkligt skönt när vi båda jobbar igen, även om jag faktiskt inte tycker vi snålar så värst.
Spara?! :eek: Det var duktigt!! :bow:

Herregud vad min kan sova under utvecklingsfaser. Visst är det så för din också @Balahé ? Det är ingen störd sömn här inte. Igår somnade A efter stallet redan kl 16. Väckte henne 21.30 för lite mat o blöj- och pyjamasbyte. I samband med det var hon vaken ca 30 min. Sen somnade hon igen och sov till 06.15 imorse då jag väckte henne för att jag hörde magen kurra. Helt otroligt! Det är tur jag vet att hon är frisk. :D Själv sov jag också mellan 16-21. Samt 22-06. :o :D Men jag tror inte att jag är under utveckling. :p
Japp, helt rätt. Hon sover som en stock nästan oavsett vad. I förrgår, efter babysimmet, somnade hon redan 19.30 och sov hela natten. Jag matade lite vid 5 när katten kom och väckte mig, sen sov hon till 07.30. Idag väckte hon mig å andra sidan 06.15 och ville stiga upp, somnade igår runt 21.30.

Lillan gillar att ligga i sitt babygym men hur länge varierar från gång till gång.
Annars har hon en tygbok som prasslar, piper och så är det någon skallra i den. Den är rätt populär. Å någon större tygkloss som prasslar och låter. Några mindre tygskallror och nallebjörnar. Å en lekbåge vi har satt på innevagnen. Den är väldigt poppis!
Enkel att flytta med så nu när vi åker bort över påsken så kommer vi sätta den på bilstolen.
En sån här är det, å den är böjbar åt båda hållen så lätt att flytta undan när den är i vägen.

AQFAAAAC1GFodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1ODczNjAxMjY2MF81NmYyOGI5M2RkZjJiMzBkN2ZmZjVlZTEuanBn

Å som sagt lätt att flytta undan :)
AQFAAAAC6e5odHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1ODczNjA1MDY2NF81NmYyOGJjODk2MDZlZTZlODIwNDgyNTQuanBn

Å ja, hon somnade kramades med nallebjörnen :love:
AQFAAAACT4podHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ1ODczODQxNDc3NF81NmYyOTRmMmUwODdjMzFjZDEyMzVkYWYuanBn

Ni som har fått tillbaka er mens efter graviditeten... Var något annorlunda jämfört med innan? Jag väntar, nästan 5 månader efter förlossningen, ännu på min första mens. Jag har flytningar sedan en tid och har haft lätt mensvärk i omgångar men utan blödning. Börjar fundera på att ta ett gravtest för att utesluta ny graviditet och att mensvärken är växtvärk istället. Eller är det normalt efter en graviditet att ha känslan av lite mensvärk/ägglossningsvärk till och från utan "resultat" sas?

Jag köper heller aldrig blöjor för fullpris. Får massor av kuponger från Libero som är dom vi använder för dom fungerar bra på henne.
Men hon är ju inte så dyr i blöjinköp så jag har fler kuponger än jag gör av med. Har liksom bara köpt 4 paket blöjor sen typ 20 december varav två inte är öppnade än för när jag köpte lite kläder åt henne av svärföräldrarnas granne som har en tös som är 3 månader äldre så skickade dom med mig två såna små paket i hennes stl och vi är fortfarande på dom men dom tar väl slut i dagarna. Vad är det i dom, 28 st? Å jag hämtade kläderna 27 februari :p
Låter ju som hon får gå med blöta tunga blöjor hela dagarna för att vi snålar men hon behöver bara byta typ 3 ggr om dagen å då är det aldrig en tung blöja, snarare att jag känner mig tvungen att byta för att det var så länge sen sist. Vet inte riktigt hur hennes system funkar :confused:

Ni som har fått tillbaka er mens efter graviditeten... Var något annorlunda jämfört med innan? Jag väntar, nästan 5 månader efter förlossningen, ännu på min första mens. Jag har flytningar sedan en tid och har haft lätt mensvärk i omgångar men utan blödning. Börjar fundera på att ta ett gravtest för att utesluta ny graviditet och att mensvärken är växtvärk istället. Eller är det normalt efter en graviditet att ha känslan av lite mensvärk/ägglossningsvärk till och från utan "resultat" sas?

Min första mens var sparsam, andra extremt riklig :meh: Har också känt lite molvärk emellanåt. Mensen har dock, för ovanlighetens skull, varit smärtfri.

Jag har fått min mens direkt efter förlossningen alla tre gånger. Nu senast så föddes hon ju 12 november och jag fick mensen 22 december. Sedan kom den som en klocka månaden efter igen och sen satte jag in en spiral. Hade lite blodskvätt på trosskyddet i någon månad men sen är det puts väck igen som förra gången jag hade spiral. Underbart att slippa mensen :D
Båda en mensarna var bra mycket mer rikliga än dom brukar vara för mig och varade någon dag eller två längre, men annars var det som vanligt.

Däremot har jag ingen sexlust. Alls. Säg att det finns någon mer än mig som blivit nunna?

Japp, jag har samma problem. Ingen lust och väldigt trista slemhinnor.

För mig är det inget problem men kanske för min man :o
Han säger dock inget utan vet att lusten kommer när den kommer.
Inga trista slemhinnor som tur är men svaga muskler precis som tidigare. Funderar på att gå till läkare för det men dom tror väl det beror på denna graviditeten. Jag har dock haft så här sen efter första graviditeten för 10 år sedan så det är inget nytt. Känns bara som dom kommer be mig gå hem och göra knipövningar i ett år och sen komma tillbaka om problemen kvarstår.
Å ja, det är ett problem tyvärr i vardagen :(

Jag har lite andra problem med kroppen med sen första graviditeten/förlossningen och har inte sökt för det för jag har alltid sagt att det är ingen idé att göra något åt det förens vi fått alla barn vi vill ha. Så egentligen borde jag ta tag i saken nu.

Alva har ett gäng leksaker som hon leker med när hon sitter i matstolen eller om vi sitter i soffan. Babygymmet tycker hon är ganska tråkigt. Hon grejar och bankar och kastar med sakerna. De som prasslar är väldigt roliga :)
Vi har börjat titta i böcker med färgglada bilder också, hon vill gärna bläddra själv....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 037
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar