Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur funkar det när man hyr Sedna? Är det billigare?

Vi har ett avtal på tre stolar, betalar 129kr/mån i 60 mån, sista stolen får vi behålla. Det är besafes stolar; izi go, izi kid och izi up. Betydligt billigare än att köpa motsvarande stolar. Vi är väldigt nöjda med babyskyddet, som var oanvänt när vi fick det. Hoppas det blir lika bra med nästa stol.

Testade nestlés milda gröt idag. Följde smakprovs anvisningarna och det blev en grynig soppa variant i konsistens en? (provsmakade inför S)
Om jag ska försöka tänka vettigt så är det ju fortfarande flytande föda som gäller för magarna inte klarar jobba mycket mer?

Testade nestlés milda gröt idag. Följde smakprovs anvisningarna och det blev en grynig soppa variant i konsistens en? (provsmakade inför S)
Om jag ska försöka tänka vettigt så är det ju fortfarande flytande föda som gäller för magarna inte klarar jobba mycket mer?
Japp, det blir rätt så löst. Jag har någon gång råkat få till lite fastare men den blir väldigt klistrig då. ingen höjdare, tyckte Siri :p Vi gör dock mindre än deras smakportion, blandar 1/4 dl vatten med 1 msk pulver.
Jag gissar att konsistensen ska vara rätt så lik mjölk så det ska bli lätt att få barnen att smaka :)

Instämmer med Flixon och krya på dig!

Jag och H är i Skåne, idag hade vi en Trevlig fika med Flixon och söta Siri men H tog en lång sovpaus så han missade allt.

Sen gick jag in på Babyproffsen och pratade bilstol. Var inne på Maxicosi innan pga viloläge men insåg i butiken att det var minimal skillnad när man fällde.

Det som gjorde skillnad var på Axkid som hade riktigt viloläge men basen var otroligt stor så blir det syskon lär det bli trångt.

Pratade även Cybex, hon tyckte Babyskyddet och bältesstolen var bra men avrådde från bilstolen de ska ha nu. Tanken med vridbar stol var bra i teorin men i verkligheten funkar det inte för barnet slår i benen. Och den var otroligt trång för benen.

Så.. Det verkar bli en Maxway här ändå.

Instämmer med Flixon och krya på dig!

Jag och H är i Skåne, idag hade vi en Trevlig fika med Flixon och söta Siri men H tog en lång sovpaus så han missade allt.

Sen gick jag in på Babyproffsen och pratade bilstol. Var inne på Maxicosi innan pga viloläge men insåg i butiken att det var minimal skillnad när man fällde.

Det som gjorde skillnad var på Axkid som hade riktigt viloläge men basen var otroligt stor så blir det syskon lär det bli trångt.

Pratade även Cybex, hon tyckte Babyskyddet och bältesstolen var bra men avrådde från bilstolen de ska ha nu. Tanken med vridbar stol var bra i teorin men i verkligheten funkar det inte för barnet slår i benen. Och den var otroligt trång för benen.

Så.. Det verkar bli en Maxway här ändå.
Bra med lite mer info kring stolarna :up: och tack för fikat! :)

Din är större än min så nu tycker jag min är mini
Min vägde ju ändå en hel del mer än din när hon föddes med. Tror min kommer väga in på strax under 6 kg (mer troligt 5,7-5,8 kg) när vi ska väga senare i veckan.

Edit; Det är visst nästa vecka hon ska vägas
Då hinner hon förhoppningsvis växa lite till

@Balahé

Det översta skrev jag till dig i vintertråden 1 mars. Vägde idag och kunde inte ha mer rätt när jag skrev att hon väger mellan 5,7-5,8. Hon väger 5745 gram :p
61,6 cm lång.

Dessvärre en dipp på kurvan så tanten ville jag skulle ge gröt till kvällsmat och ge ersättning istället för amma vissa mål.
Jag är inte speciellt orolig men på henne lät det som himlen håller på att falla ner. Avvaktar till nästa vägning istället som är en extrakoll om två veckor.

Min vägde ju ändå en hel del mer än din när hon föddes med. Tror min kommer väga in på strax under 6 kg (mer troligt 5,7-5,8 kg) när vi ska väga senare i veckan.

@Balahé

Det översta skrev jag till dig i vintertråden 1 mars. Vägde idag och kunde inte ha mer rätt när jag skrev att hon väger mellan 5,7-5,8. Hon väger 5745 gram :p
61,6 cm lång.

Dessvärre en dipp på kurvan så tanten ville jag skulle ge gröt till kvällsmat och ge ersättning istället för amma vissa mål.
Jag är inte speciellt orolig men på henne lät det som himlen håller på att falla ner. Avvaktar till nästa vägning istället som är en extrakoll om två veckor.
Haha, ibland har man bra känsla för det där. Jag hade också väntat till nästa kontroll. Lillan här hade en liten dipp förra gången men nu såg det bra ut igen denna vecka. Min lilla väger nästan ett kg mer än din, 6620 g.

• Gilla
Reactions: MM

Det är inte bara ibland man undrar över BVC och deras råd.. Hon är väl bara precis 4 månader? Hur hade BVC tänkt att gröt i kryddmåttsstorlek skulle sätta fart på viktökningen O_o

Det är inte bara ibland man undrar över BVC och deras råd.. Hon är väl bara precis 4 månader? Hur hade BVC tänkt att gröt i kryddmåttsstorlek skulle sätta fart på viktökningen O_o

Yes, 4 månader imorgon :)
Ja, jag får inte ihop ekvationen för hon sa åt mig att ge henne gröt på kvällen och efter en stund var hon noga med att säga det är just smaksensationer och inga rena portioner nu vid fyra månader så vad ett kryddmått gröt gör för nytta på kvällen fattar jag inte :p
Nä, jag försöker klämma in något mer amningspass stället :)
Tösen slutade äta lika ofta på nätterna för några veckor sen så det har säkert med saken att göra + att hon gör annat än bara sova.
Å den där ersättningen kan hon äta själv om hon vill. Tänker inte sabba en fungerande amning med det som första alternativ.
Väntar två veckor och se vart kurvan pekar nästa gång först :)

Haha, ibland har man bra känsla för det där. Jag hade också väntat till nästa kontroll. Lillan här hade en liten dipp förra gången men nu såg det bra ut igen denna vecka. Min lilla väger nästan ett kg mer än din, 6620 g.

Ja, hon har ju gått om med råge :p
Då närmar ni er stl 68 eller har ni redan börjat?
Jag håller på att köpa in stl 68 nu. Dom flesta 62 sitter antingen bra eller lite för stort. Har lagt undan stl 56 helt nu nyligen.

Ja, hon har ju gått om med råge :p
Då närmar ni er stl 68 eller har ni redan börjat?
Jag håller på att köpa in stl 68 nu. Dom flesta 62 sitter antingen bra eller lite för stort. Har lagt undan stl 56 helt nu nyligen.
Nope, hon har strl 62 ännu. Hon är 64 lång så det börjar snart bli dags. Har köpt hem lite olika plagg i 68 så jag tror att hon klarar sig på det. Har köpt ett par bodys från Lindex som har två rader knappar i grenen och därför skall kunna användas längre. Verkar bra såhär långt.
Jag har börjat köpa hem strl 74, men tar det lite lugnt med det nu. Känns som att tillväxten börjat mattas av så hon kanske kan ha 68 ett tag.

Nope, hon har strl 62 ännu. Hon är 64 lång så det börjar snart bli dags. Har köpt hem lite olika plagg i 68 så jag tror att hon klarar sig på det. Har köpt ett par bodys från Lindex som har två rader knappar i grenen och därför skall kunna användas längre. Verkar bra såhär långt.
Jag har börjat köpa hem strl 74, men tar det lite lugnt med det nu. Känns som att tillväxten börjat mattas av så hon kanske kan ha 68 ett tag.
Jag börjar nästan tröttna på kläderna i strl 68 nu, tycker hon haft dem i en evighet :D har en hel hög med 74-kläder på vänt!

Och vi kör i princip bara på st 74. De sitter hur bra som helst! Men finns att ta på både på bredden och längden så hon kan förhoppningsvis ha dem ett tag till. Men inköpen jag gör nu kommer till största del vara i st 80. Men jag är fascinerad över hur otroligt lite det är som skiljer mellan storlekarna. Hon kan ha 62, 68 och 74 och samtliga sitter bra (bara vissa 62 som börjar bli lite tighta).

Tycker det skiljer så väldigt i storlek. Vi använder plagg i allt mellan 56 och 80. Är ingen storlek där alla plagg passar, men hon är närmast en 68. Har slutat titta på storlek och går helt på passform när jag handlar. Många plagg blir urväxta på bredden innan hon vuxit i de på längden.

@Balahé

61,6 cm lång.

Min hade ju med en dipp senaste kontrollen. Har gått och extra vägt han 1 gång iveckan och ligger ganska exakt på 150gr upp/vecka. Det är väl hyffsat ok men han var ju inte stor när han kom och är ingen jätte knubbig bebis heller. Tänker inte sätta in något extra ifall han inte faller ytterligare. :)

Och vi har tvärtom, H växer ut allt på längden. Korta ben och armar i 62 nu. Vilket inte är så märkligt eftersom han är 70 lång.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 036
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar