Han helammas förutom någon enstaka gång då han fått ersättning och är 4 månader på lördag. Ska ta hem appen och lägga in vikterna och se hur han ligger på den kurvan.![]()
Kollade och han ligger på gränsen till rödmarkeringen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han helammas förutom någon enstaka gång då han fått ersättning och är 4 månader på lördag. Ska ta hem appen och lägga in vikterna och se hur han ligger på den kurvan.![]()
Kollade och han ligger på gränsen till rödmarkeringen.Enligt den skulle han behöva väga 7kg och ihår vägde han 6.2kg
BVC idag. Har växt 2cm men viktkurvan har fallit. Fick rådet att amma lite oftare tills nästa gång för att se om det hjälper, men tänkte även ge båda brösten.
Problemet som kan bli är ju att han somnar ganska lätt efter första. Kan det hjälpa att äta mer av fetare mat själv för att ge mer fet mjölk?
Är så himla dålig på att dricka kranvattnet här, smakar blää. Blir lite dyrt om jag ska dricka 2-3L flaskvatten varje dag ist.
Hade inte väntat mig detta då han legat så bra i vikt och gått upp som han ska hittills.
Känner sig smått misslyckad och orolig..
Min lilla blir 4 mån om ca 2 v och hon hade inte heller gått upp lika bra som tidigare vid denna kollen. Bvc menade att det troligen beror på att hon rör sig mer än innan. Dessutom har hon inte samma ro att äta eftersom det finns så mycket spännande att utforska så hon äter inte lika länge per gång.BVC idag. Har växt 2cm men viktkurvan har fallit. Fick rådet att amma lite oftare tills nästa gång för att se om det hjälper, men tänkte även ge båda brösten.
Problemet som kan bli är ju att han somnar ganska lätt efter första. Kan det hjälpa att äta mer av fetare mat själv för att ge mer fet mjölk?
Är så himla dålig på att dricka kranvattnet här, smakar blää. Blir lite dyrt om jag ska dricka 2-3L flaskvatten varje dag ist.
Hade inte väntat mig detta då han legat så bra i vikt och gått upp som han ska hittills.
Känner sig smått misslyckad och orolig..
Kollade och han ligger på gränsen till rödmarkeringen.Enligt den skulle han behöva väga 7kg och ihår vägde han 6.2kg
Har du möjlighet att lägga upp bild på kurvan?
De har perioder då de inte går upp så mycket, så det behöver inte vara någon fara. Se till att du äter och dricker ordentligt, försök slappna av och lita på att ni fixar det här ihop. Så länge bebis växer på längden så är det ingen fara på taket.![]()
Jag tänkte på om han somnar under amning så försök killa honom lite så han vaknar till. Lätt hänt att de sover istället för att äta när energin tryter.
Byta bröst tror jag inte heller är rätt för det är den sista mjölken som är fetare?
Jag tänkte på om han somnar under amning så försök killa honom lite så han vaknar till. Lätt hänt att de sover istället för att äta när energin tryter.
Byta bröst tror jag inte heller är rätt för det är den sista mjölken som är fetare?
Måns fick sin första vaccination idag. Jätteledsen vart han när de stack, men det höll bara i sig någon minut. Livet blev lite bättre när han fick snutta igen efteråt.
Nu har han sovit sen 11 mer eller mindre med tutten i munnen.
Alva har också fått första vaccinationen nu. Grät floder precis när de stuckit (här stack de ett ben i taget pga endast en sköterska på plats) men det gick över på några minuter när jag ammade. Sedan var hon sig själv resten av dagen, pigg och glad. Idag verkar det som vanligt än så länge, så hoppas på inga bieffekter![]()