Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska på drop in på vårdcentralen vid 3. Måns låter så rosslig att de ville ta en titt. :/ håller tummarna för att det inte blir värre iaf. Han är glad och pigg och äter ooch kissar, men rosslet låter långt ner i andningsvägarna.
Hoppas det inte är något!
Min lilla låter också väldigt mycket. Pipande ljud vid andningen men hon är förkyld så jag antar det beror på det. Hon är pigg och glad och verkar inte det minsta bekymrad över att näsan är täppt så jag har inte lagt någon större tanke på det.
Hur äter era små på nätterna nu?
Lillan har sovit lite oroligt senaste nätterna men ändå inte velat käka. Har fått ge nappen bara så har hon varit nöjd och sovit vidare. Testat att ge bröstet och då blir hon bara arg. Hon har ätit runt 00.30 och sen inte förens på morgonen igen men varit orolig fram tills dess.
Hon kanske håller på att sluta nattkäka?
Min stora tös åt på nätterna tills hon var 1 år så det här är något nytt
Ja, han har ju varit förkyld sen i torsdags ungefär, men just rosslandet dök upp imorse. Man känner det när man håller honom i knät, att det liksom vibrerar i bröstet.
Bra att du kollar upp det men vi hoppas ju att det inte är något
Hur gör ni andra med täppt näsa på dom små? Spray, bröstmjölk, något annat?
Vi kör Renässans spray, koksaltlösning. Inte helt uppskattat, men det blir bättre av detHur gör ni andra med täppt näsa på dom små? Spray, bröstmjölk, något annat?
Här är det för tillfället väldigt fram och tillbaka. Häromnatten sov hon 20:30-07, utan mat (mina bröst höll på att sprängas ), igår somnade hon 21:30, vaknade 22:30 för att äta och somnade om sen till 04. Åt, somnade, sov till 07:30. Så just nu har vi ingen rutin alls, vi försöker bara hänga med i svängarna Men jag får hejda mig själv lite emellanåt, ibland vaknar jag av att hon knorrar en del och rör sig, så tar jag upp henne och matar. Men egentligen är hon inte vaken, och de gånger jag låtit henne vara så har hon kommit till ro igen utan mat (ibland har hon fisit och sen kommit till ro ). Så jag får tvinga mig själv att låta bli att plocka upp henne om hon faktiskt inte är vaken.Hur äter era små på nätterna nu?
Oftast inte alls. Hon somnar vanligen runt 21.30-22.15 och sover till morgonen, ca 06.30-07.30.Hur äter era små på nätterna nu?
Åh vad roligt med en storasysterEbba äter fortfarande en del under natten, men brukar sova 20-01 kanske, sen är det lite upphackat fram till 07-snåret när hon tycker det är morgon. Men överlag är hon väldigt lugn nattetid, väldigt skönt.
Såhär kul kan det förresten vara att titta på storasyster som sjunger och dansar
http://solhem.biz/wp-content/uploads/2016/02/IMG_3968.mov