Höstföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan också 24e. Vill ni ta promenad eller vara inomhus? Jag kan inget norr om Sthlm förutom Solna så mitt förslag är Hagaparken eller MoS. Men vi kan åka nån annanstans :)

Jag kan också 24e. Vill ni ta promenad eller vara inomhus? Jag kan inget norr om Sthlm förutom Solna så mitt förslag är Hagaparken eller MoS. Men vi kan åka nån annanstans :)

Jag har bil så plats är flexibelt! Både Hagaparken och Mos funkar fint :) Promenad är trevligt om det inte ösregnar :)

Föredrar inomhus, men vill ni andra hellre promenera är det okej det med så längre vädret är bra :) MoS är det mall of Scandinavia som avses? Det passar mig bra. Hagaparken har jag aldrig besökt men det är säkert bra det med :)

En ros på barnvagnen? ;)
Utanför starbucks? Där är lite som en samlingspunkt, ingång från pendeln om man åker det.

Kul att ni gillar MoS, det är typ närmsta matbutiken för mig så jag och H hänger där en del

Idag ska den här mamman gå på middag och drinkar med sina tjejkompisar utan bebis. Redan lite ångest att lämna H såpass länge men det ska bli skitkul!

H ska vara med sin pappa och det brukar de vara ibland när jag är i stallet så det kommer nog gå finfint.

Har ni lämnat ifrån er bebis något?

Idag ska den här mamman gå på middag och drinkar med sina tjejkompisar utan bebis. Redan lite ångest att lämna H såpass länge men det ska bli skitkul!

H ska vara med sin pappa och det brukar de vara ibland när jag är i stallet så det kommer nog gå finfint.

Vad kul!

Nej, jag har inte lämnat mer än 2 ggr när jag varit i stallet (vanligtvis följer sambo med till stallet eller så åker jag o bebis själva). Har inte funnits behov ännu för mer. Men den dagen kommer väl också så småningom.

En ros på barnvagnen? ;)
Utanför starbucks? Där är lite som en samlingspunkt, ingång från pendeln om man åker det.

Kul att ni gillar MoS, det är typ närmsta matbutiken för mig så jag och H hänger där en del

Utanför starbucks blir bra! :)

Jag har en grå Kronan duo/s (med sittdel) Ska jobba på det där med rosen :p

Har bara varit iväg från V korta stunder, typ handla och frisören. Hade egentligen siktat på barnvakt den här helgen då vi är hos mina föräldrar, men ungen tar inte flaskan så det sket sig.

Vi var ju ute på restaurang för en månad sen, sen var jag på julfest med jobbet i december (var dock bara med ett par timmar). Nu till veckan tänkte vi eventuellt gå på bio, om lilla fröken blir frisk dvs. Förkylning igen :(

En ros på barnvagnen? ;)

Utanför Starbucks vid 13 blir fint. Jag är den där mamman utan barnvagn... ;) Haha. Nä, vi har en, men den är sorgligt oanvänd. ;)

Brukar vara på vattengympa på lördagar och bebis är med sin pappa de timmarna (typ 2). Sen har jag varit och jagat 2 helger, men då har de varit i närheten så att vi kunnat ta matpauser när han är hungrig.

Jag mår som vanligt igen :)
Känns ingenting från magen längre. Tänker mer på om det kanske var en cysta som gick sönder. Jag har haft cystor tidigare (sett på rutinul under graviditet) och då var den hyfsat stor så det är inte omöjligt.
Bara glad jag är frisk för imorgon ska min ponny göra tävlingsdebut och det vill jag inte missa!
Visserligen startar vi upp med pay and jump två klasser men det räknas tycker jag :D
Inte jag som rider dock, har en ponnypilot till det och dessutom är mitt knä fortfarande konstigt så kan inte rida så mycket.

Jag är ju i stallet varje dag och då har hennes pappa henne oftast, men det tycker ju inte jag räknas som är iväg från min bebis för hennes pappa är ju lika mycket förälder han och inte någon barnvakt.

Men borta från henne så som att svärmor passat henne har jag varit några gånger. Någon gång har svärmor passat lillan och sonen då mannen jobbat och jag följt med tösen till hennes fiollektion.
Någon gång har svärmor kommit på morgonen då jag haft utsläppet i stallet och passat alla tre när dom sover.
Nu när jag åkte in till akuten häromnatten så kom svärmor och svärfar och tog alla barnen.
Och imorgon så skulle min man varit ledig och hemma med alla barnen medans jag åker på tävling med ponnyn men han behövdes på jobbet så svärmor kommer och tar allihopa för jag vill inte ha med lillan när jag måste koncentrera mig på hästen.
Nu är tävlingen bara en timma bort så jag kommer inte vara iväg hela dagen utan har planerat så jag är borta så kort tid som möjligt. Nu åker vi tidigt på morgonen och då kommer bebis sova ett par timmar till så svärmor får det förhoppningsvis rätt lugnt ändå.
Jag kommer dock ha med mig pumpen så jag kan pumpa en eller två gånger när jag är iväg. Får väl slänga mjölken för jag vet inte hur jag ska förvara den men vill hålla igång produktionen och slippa få silikontuttar efter ett par timmar :p
Så imorgon är väl egentligen första gången jag är iväg på riktigt ifrån henne.

Har lämnat henne hemma med pappa två gånger när jag åkt kortare besök till stallet och det har varit 1-2 h och då har hon skrikit mycket, tror det beror på att hennes pappa inte har henne lika mycket som jag... Kanske även att hon var i en tjorvigare fas just då och att det mest var tutten som hjälpte.
Lämnade henne 4 h ungefär till mina föräldrar när vi båda var på en fest och det hade gått rätt bra, klart hon var lite ledsen då med men inte rejält förrän det var dags att åka hem.

Annars har min mamma henne någon timme varje dag i stallet medan jag rider, så det går ju bra.

Min mamma passar också H när jag är i stallet, himla praktiskt lösning :)

Jag hade så kul igår och H hade inte saknat mamma alls utan det gick jättebra med pappa. Tex så blir läggningen lättare när det inte ska tuttas och snuttas utan då äter han sen sover han.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
464
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 035
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 926
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 097
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar